• امروز : دوشنبه - ۸ مرداد - ۱۴۰۳
0

تولید ۷۰ هزار میلیارد تومان بیمه در سال ۱۴۰۲/ پرداخت ۴۵ هزار میلیارد تومان خسارت در سال

  • کد خبر : 138475
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
تولید ۷۰ هزار میلیارد تومان بیمه در سال ۱۴۰۲/ پرداخت ۴۵ هزار میلیارد تومان خسارت در سال

مدیرعامل شرکت بیمه ایران، اعلام کرد که شرکت در سال ۱۴۰۲ توانسته است حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بیمه تولید کند که تقریبا ۲۵ درصد از صنعت بیمه کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش تجارت آوا ، محمدرضا کشاورز، مدیرعامل شرکت بیمه ایران، در نشست خبری اظهار داشت که شرکت بیمه ایران در سال ۱۴۰۲ توانسته است حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بیمه تولید کند که تقریبا ۲۵ درصد از صنعت بیمه کشور را تشکیل می‌دهد. همچنین این شرکت ۴۵ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است که برابر با ۲۸ درصد از کل خسارت‌های صنعت بیمه کشور است.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران در ادامه گفت: بدهکاران شرکت در پایان سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده‌اند که نسبت به حجم فروش شرکت، حدود ۲۵ درصد است. یکی از بزرگترین بدهکاران شرکت، بنیاد شهید و ایثارگران است که بیمه ایران حدود ۷ سال است که از آنها طلبکار است. با اقدامات اخیر، شرکت توانسته است ۱۵۱ میلیارد تومان از این بدهی را به صورت نقد دریافت کند و مابقی طلب خود را از طریق تعادل املاک یا روش‌های دیگر دریافت کند.

وی گفت: نرخ رشد شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸ درصد بوده است و نرخ رشد خسارت‌های پرداختی شرکت در همین دوره حدود ۵۴ درصد بوده است. سهم بیمه‌های سلامت در سال ۱۴۰۲، ۱۰ درصد و بیمه‌های زندگی ۹ درصد از کل فروش شرکت را تشکیل داده‌اند. بیمه ایران در بیمه‌های زندگی رتبه دوم را به لحاظ فروش در بین شرکت‌های بیمه کشور دارد.

گشاورز ادامه داد و گفت: شرکت بیمه ایران حدود ۳۵۵۵ نفر نیروی انسانی دارد که بخشی از این نیروها رسمی و بخشی دیگر قراردادی هستند.

محمدرضا کشاورز، مدیرعامل شرکت بیمه ایران، اعلام کرد که شرکت در چهار ماه گذشته تلاش کرده است تا با برنامه‌ریزی محوری، انضباط و پیگیری، جهت‌گیری‌های استراتژیک شرکت را دنبال کند.

وی افزود: “اگر از من بپرسید جهت‌گیری‌های استراتژیک شرکت برای سال ۱۴۰۳ چیست، می‌توانم بگویم که ما برنامه‌های جدی داریم. یکی از این برنامه‌ها الکترونیک‌سازی فرآیندهای بیمه‌گر ما با تاکید بر حوزه خسارت است. همچنین گسترش، توسعه و افزایش فروش بیمه‌های زندگی نیز از دیگر برنامه‌های ما برای سال جاری است.”

کشاورز تأکید کرد که شرکت بیمه ایران در چهار ماه گذشته تلاش کرده است تا با برنامه‌ریزی محوری، انضباط و پیگیری، جهت‌گیری‌های استراتژیک شرکت را دنبال کند. او افزود که این جهت‌گیری‌ها شامل الکترونیک‌سازی فرآیندهای بیمه‌گر با تاکید بر حوزه خسارت و گسترش، توسعه و افزایش فروش بیمه‌های زندگی است.
محمدرضا کشاورز، مدیرعامل شرکت بیمه ایران، اعلام کرد که ۴۵ درصد از نیروی انسانی این شرکت بیش از بیست سال سابقه کار دارند و ۵۵ درصد آنها زیر بیست سال سابقه کار هستند. او افزود که از این میزان، ۷ درصد زیر ده سال سابقه کار و ۴۸ درصد بین ده تا بیست سال سابقه کار دارند.

کشاورز هشدار داد که فرایند جذب نیروی انسانی در دستگاه های دولتی و شرکت های دولتی طولانی است و باید از قبل برای این موضوع فکر کرد. او اعلام کرد که برنامه هایی برای جایگزینی نیروی انسانی در دست اندیشه است.

شرکت بیمه ایران در حال حاضر ۲۰۳ شعبه فعال در داخل کشور و ۹ دفتر نمایندگی در خارج از کشور دارد. همچنین، ۱۴۳۵۳ نمایندگی به کارگزار حقیقی و ۹۳۶ نمایندگی به کارگزار حقوقی فعالیت می کنند.

کشاورز افزود: “۱۵ درصد از شعب صنعت بیمه متعلق به بیمه ایران است در حالی که ۲۵ درصد از تولید حق بیمه توسط بیمه ایران انجام می شود. ۱۴٫۵ درصد نمایندگی صنعت بیمه و ۱۴ درصد کارکنان صنعت در بیمه ایران فعالیت می کنند.”

وی گفت: در حوزه بیمه اتکایی، بیمه ایران بیشترین حجم عملیات قبولی را در میان شرکت های تخصصی اتکایی دارد و پس از بیمه مرکزی، بیشترین حجم عملیات قبولی اتکایی را به صندوق ویژه تحریم اختصاص داده است.

کشاورز در پایان اعلام کرد که شرکت برنامه هایی برای الکترونیک سازی فرایندها با تاکید بر حوزه خسارت، گسترش و توسعه فروش بیمه های زندگی، طراحی محصولات جدید بیمه ای و عرضه به بازار، حمایت و افزایش قابلیت های شبکه نمایندگی شرکت و انتشار و اطلاع رسانی و تبلیغات خدمات بیمه ای بیمه ایران با کمک اصحاب رسانه دارد.

https://tejaratava.ir/?p=138475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰