• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0

افتتاح نمایشگاه تخصصی معدن و ریخته‌گری در شهر آفتاب

  • کد خبر : 137870
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
افتتاح نمایشگاه تخصصی معدن و ریخته‌گری در شهر آفتاب
اولین نمایشگاه تخصصی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته و اولین نمایشگاه تخصصی ریخته‌گری، قالب سازی، قطعه سازی در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب امروز با حضور مسئولین و دست‌اندرکاران این صنعت افتتاح شد.

به گزارش تجارت آوا، دو نمایشگاه معدن و ریخته‌گری از تاریخ ۲ تا ۵ مرداد ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به همت شرکت رستاک پادویژن برپا شده که بازدید کنندگان از ساعت ۱۰ تا ۱۸ می‌توانند از آن دیدن کنند. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ابتدا آقای عباس تقدسی‌نژاد مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: باعث افتخار است که مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب طی دو سال گذشته به لطف خدا و زحمت همکارانمان و همراهی مجریان فعالیت خود را به صورت جدی دنبال کرده و به شرایطی رسیده که در سال جاری تقریباً هر هفته شاهد برگزاری یک نمایشگاه هستیم و بیش از ۲۰ عنوان نمایشگاهی در انتظار قرار گرفتن در تقویم ۴۰ عنوانی سالیانه این نمایشگاه هستند و حتی به جایی رسیده که تقویم ما اجازه افزایش آن را نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم نقش موضوع مهم بازارسازی و بازاریابی را به درستی ایفا کنیم نقشی که به دلایلی متاسفانه کمرنگ شده است نگاه ما به نمایشگاه اینگونه است که باید مرکزی برای ارائه دستاورد و نشان دادن ظرفیت‌های واقعی کشور باشد، ادعای ما این است که در مسیر گفتمان تخصصی قرار گرفتیم و بنا داریم با نگاه کهنه و سنتی فاصله بگیریم. شعار ما در سال جاری مسئله محوری برای نمایشگاه است یعنی در روز پایانی نمایشگاه ادعا کنیم چه مسئله‌ای در صنعت وجود داشت و راه حل آن چه می‌باشد.

وی در خصوص برگزاری این دو نمایشگاه گفت: این نمایشگاههای تخصصی اولین مورد است که اجرا می‌شود در این نمایشگاه بیش از ۸۰۰۰ متر مربع از فضای نمایشگاه به عنوان معدن تعلق گرفته و همچنین ۵۰۰۰ متر مربع نیز به عنوان نمایشگاه ریخته‌گری تعلق گرفت که این میزان برگزاری قابل دفاع و افتخار است.

محمود بندرچی رئیس هیئت مدیره شرکت رستاک پادویژن نیز در مراسم افتتاحیه این رویدادها بیان داشت: بسیار به آینده این دو رویداد خوش بین هستیم چرا که صنعت ریخته گری مهم ترین و پایه ای برای تمامی صنایع کشور است چرا که هیچ صنعت دیگری عملا بدون حضور صنعت ریخته گری قابل انجام نیست و در این رویداد قطره ای از اقیانوس این صنعت به نمایش درآمده است. امیدواریم که نمایشگاه ریخته گری که برگرفته از رویدادهای بین المللی است دوام داشته باشد و به تقویم سالانه اضافه شود. 

وی در ادامه اضافه کرد: در حوزه معدن و ماشین آلات معدنی نیز باید اشاره داشته باشیم که زنجیره تامین در این رویداد حضور دارد چرا که در تمام دنیا و نمایشگاه های معتبر جهانی از آلمان گرفته تا چین، این زنجیره تامین است که در نمایشگاه حاضر می شود و صنایع مادر مانند صنعت فولاد به عنوان مصرف کننده از آن ها بازدید می کنند. ما نیز از همین رسم الگو برداری کردیم و خوشبختانه در دوره اول به آن اهدافی که در نظر داشتیم رسیدیم. 

وی همچنین به کارگاه و پنل های تخصصی این رویدادها اشاره داشت و گفت: در کنار نمایشگاه ریخته گری، ۷ کارگاه آموزشی با همکاری انجمن دایکست ایران، انجمن صنفی کارخانه جات ریخته گری ایران که تمام کارگاه ها عملیاتی و کاربردی هستند. ۲ پنل تخصصی نیز با همکاری سازمان زمین شناسی انجمن سنگ آهن و انجمن مس ایران برگزار خواهد شد. 

بندرچی در پایان اعلام کرد: در مجموع این دو نمایشگاه نزدیک به ۱۲۰ شرکت حضور دارند و حدود ۱۵ شرکت از نمایندگی های خارجی و ۳ شرکت چینی هم به صورت مستقیم در این رویداد حاضر شده اند. تنوع شرکت های حاضر در این نمایشگاه مناسب است و تقریبا تمام زنجیره تامین در آن حاضر شده اند اما امیدواریم که در سال های آینده حضور گرم تری را شاهد باشیم.

آقای اکبریان رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران نیز در مراسم افتتاحیه گفت: وقتی حال نمایشگاه‌های ما خوب است، یعنی دیده می‌شود که استقبال و تنوع شرکت کنندگان بالاست این خود نماد مناسب بودن کسب و کار و تولید در کشور است. ما در چند سال گذشته در زمینه تولید کشور خصوصاً صنایع فلزی قالب زنجیره‌ها را تعریف کردیم که البته زنجیره‌ها عمدتاً داخلی هستند یعنی عرضه و تقاضا، مصرف و تولید داخل کشور با هم هماهنگ شده است. البته هر اقتصادی نیازمند صادرات و نگاه به بازارهای بیرونی نیز دارد اما با شرایط کنونی در موضوع داخلی مواهب و معایبی در کشور وجود دارد. ما افزایش تولید در کشور داشتیم و این اتفاق بسیار خوبیست ولی نقصی دارد که اگر هر کدام از حلقه‌های زنجیره به فراخور شرایطی که در کشور است مثل موضوعات برق، گاز، ماشین آلات تجهیزات و غیره دچار نقص شود به یکباره کل زنجیره متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: اگر صنعت نتواند تولید کمی و کیفی داشته باشد بلافاصله تاثیرات منفی در معدن نیز ایجاد می‌شود. این موارد می‌تواند چراغ راه آینده باشد. ما راهی نداریم جز اینکه از تولید کشور و تولید کنندگان حمایت کنیم. ما این دو نمایشگاه را به فال نیک می‌گیریم و انشالله نگرانی‌ها با همت همه ما برطرف خواهد شد.

https://tejaratava.ir/?p=137870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.