• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0

کارنامه موفق بانک خاورمیانه: پرداخت سود نقدی به سهامداران و افزایش سرمایه از محل سود انباشته

  • کد خبر : 137282
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کارنامه موفق بانک خاورمیانه: پرداخت سود نقدی به سهامداران و افزایش سرمایه از محل سود انباشته
مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع فوق‌العاده بانک خاورمیانه صبح روز پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد. سهامداران صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و تقسیم سود به‌میزان ۳۰۰ ریال برای هر سهم را تصویب کردند.

همچنین در مجمع عمومی فوق‌العاده، افزایش سرمایه ۲۵ هزار میلیارد ریالی از محل سود انباشته به تصویب سهامداران رسید تا سرمایه ثبتی “وخاور” تا ۷۵ هزار میلیارد ریال افزایش یابد. مجامع بانک خاورمیانه با حضور بیش از ۸۳ درصد سهامداران در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد و به‌طور همزمان سایر سهامداران نیز به‌صورت آنلاین امکان حضور و مشارکت در آن را داشتند.
در ابتدای این نشست آقای دکتر پرویز عقیلی کرمانی، رئیس هیات‌‌مدیره بانک خاورمیانه، ضمن تشریح شرایط اقتصادی و فضای عمومی کسب‌وکار در کشور اقدام‌های ضروری دولت جدید را یادآور شدند. با تشکیل هیات‎‌رئیسه مجمع  و قرائت مجوز بانک مرکزی قائم‌مقام مدیرعامل بانک، گزارش هیات‌مدیره بانک به مجمع عمومی صاحبان سهام را  تشریح کرد و خلاصه گزارش عملکرد مالی بانک را به اطلاع سهامداران رساند.
در ادامه ضمن بیان نکات طرح‌شده در گزارش حسابرس، مدیرعامل و سایر اعضای هیات‌رییسه به پرسشهای سهامداران پاسخ داده و توضیحاتی ارائه دادند و سپس در مورد مفاد دستور جلسه مجمع رای‌گیری شد.
سهامداران ضمن تایید صورت‌های مالی و تصویب میزان سود نقدی، نسبت به تعیین پاداش و حق حضور برای اعضای غیرموظف هیات‌مدیره تصمیم‌گیری کردند و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات را به‌عنوان روزنامه رسمی برای درج آگهی‌های بانک خاورمیانه برگزیدند. همچنین موسسه حسابرسی دش و همکاران به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس علی‌البدل با رای سهامداران انتخاب شدند. به‌منظور انجام فعالیت‌های حوزه مسئولیت‌ اجتماعی، سهامداران با اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های انسان‌دوستانه موافقت کردند.
در ادامه مجمع عمومی فوق‌العاده بانک به رسمیت رسید و پس از قرائت مجوز افزایش سرمایه از سوی بانک مرکزی و سازمان بورس، حسابرس مستقل گزارش بررسی پیشنهاد افزایش سرمایه را برای سهامداران تشریح کرد و سپس سهامداران به اتفاق آرا با افزایش سرمایه بانک به ۷۵ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته موافقت کردند.

https://tejaratava.ir/?p=137282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.