• امروز : سه شنبه - ۲۶ تیر - ۱۴۰۳
3
مدیر استانی بانك صنعت و معدن استان لرستان:

حدود اختیارات بیشتر شعب، مدت زمان کمتر ارزیابی و تعاملات بیشتر در خصوص تعیین تکلیف دیون از مزیت های تسهیلاتی این بانک است

  • کد خبر : 136549
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
حدود اختیارات بیشتر شعب، مدت زمان کمتر ارزیابی و تعاملات بیشتر در خصوص تعیین تکلیف دیون از مزیت های تسهیلاتی این بانک است
استان لرستان دارای صنایع مهمی همچون داروسازی، صنایع تبدیلی کشاورزی، فولاد، نساجی، پتروشیمی و … است و ظرفیت بالقوه مطلوبی نیز برای توسعه این صنایع و ایجاد صنایع جدید در این استان وجود دارد؛ بانک صنعت و معدن در سال های اخیر ضمن پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان برای تداوم و توسعه فعالیت و ارائه انواع خدمات بانکی و مالی، نقش مناسبی نیز در هدایت منابع مالی به سمت بخش تولید داشته است. بر همین اساس روابط عمومی این بانک در مصاحبه با آزاده یاراحمدی مدیر استانی لرستان و رئیس شعبه خرم آباد در خصوص راهکارهای استفاده از ظرفیت های صنعتی و معدنی استان و بهره برداری از فرصت ها و مزیت های اقتصادی آن، روند اجرای طرح های تولیدی و همچنین روش های بهبود عملکرد این بانک در استان یادشده به گفتگو نشسته است که مشروح آن در ادامه می آید؛

۱- برای جذب منابع شرکت های بزرگ فعال در استان چه خدمات و مزیت های دیگری علاوه بر خدمات معمول ارائه نموده اید؟ در بخش ارائه تسهیلات و اعتبارات و یا بانکداری خرد ارائه چه نوع خدماتی را قابل رقابت با دیگر بانک ها در شبکه بانکی می دانید؟
تعامل با مدیران شرکت های مذکور و همچنین رایزنی و پیگیری از طریق دستگاههای اجرایی استان از جمله استانداری، سازمان صمت، سازمان امور اقتصادی و دارایی و … به منظور تمرکز نقدینگی واحدهای تولیدی بزرگ استان در دستور کار این مدیریت قرار دارد تا شرکت های بزرگ در استان که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی ( ارزی و ریالی ) شده اند، نسبت به تمرکز منابع خود در این بانک اقدام نمایند.
از جمله مزایای تسهیلات و اعتبارات و سایر خدمات بانک صنعت و معدن می توان به مواردی مانند حدود اختیارات مبالغ بیشتر، مدت زمان پذیرش تا پرداخت کمتر درخواست های مشتریان و همچنین تعاملات بیشتر در خصوص تعیین تکلیف دیون نسبت به سایر بانک های استانی اشاره نمود.

۲-مهمترین چالش ها از نظر شما برای جذب مشتری و ارائه خدمات نوین بانکی چه مواردی است؟
با توجه به تعداد کم شعب بانک در سطح استان و کشور، تنوع قابلیتهای بانکداری الکترونیک به منظور کاهش دفعات مراجعه مشتریان به بانک باید افزایش یابد تا شاهد استقبال از خدمات بانکداری بانک صنعت و معدن باشیم.

۳-آیا ظرفیت ها و مزیت های اقتصادی استان را برای سرمایه گذاران تشریح نموده اید؟ از چگونگی فرآیند ارائه مشاوره و مذاکره برای گسترش صنایع پایین دستی و بالا دستی واحدهای تولیدی موجود در استان بگویید؟
بانک صنعت و معدن استان لرستان از ابتدا تاکنون دارای تعامل مثبت با سازمان صمت، اتاق بازرگانی و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی بوده و خدمات مشاوره ای در خصوص طرح های دارای اولویت، نحوه مشارکت بانک در سرمایه گذاری و سایر خدمات به صورت کامل برای مشتریان تشریح می گردد.

۴-برای افزایش درآمد و سود و کاهش هزینه ها در بانک چه راهکارها و پیشنهادهایی دارید؟
نخست افزایش تنوع در زمینه بانکداری الکترونیک و سپس تفویض اختیارات به استان ها در مواردی مثل اخذ پیش پرداخت ضمانت نامه و گشایش اعتبار اسنادی، وصول مطالبات ، اخذ وثایق و در نهایت تعامل مدیران بانک با شرکت های بزرگ از قبیل پترو شیمی ها به منظور تمرکز فعالیت در بانک صنعت و معدن

۵-برای افزایش بهره وری و انگیزه در کارکنان چه عواملی را مؤثر می دانید؟ در مدیریت تحت سرپرستی چه اقداماتی را به انجام رسانده یا در دست اقدام دارید؟
استفاده از نظرات و تجربه های همکاران در تصمیم گیری ها ، ایجاد گردش شغلی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و کاربردی و تخصیص پاداش های متناسب و موردی به همکاران خلاق و متعهد.

۶-عمده ترین مشکلات بر سر راه تولید در استان از نظر جنابعالی چه مواردی می باشد؟ برای حل این مشکلات، چه اقداماتی را مثمر ثمر می دانید؟
در استان لرستان علیرغم وجود پتانسیل های فراوان برای سرمایه گذاری، متاسفانه تاکنون از ظرفیت های موجود به نحو مطلوب استفاده نشده است که از علل عمده آن می توان به تعداد کم طرح های مولد و پیشران که زمینه ساز ایجاد طرح های متوسط و کوچک پایین دستی می گردند، عدم تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بومی و غیر بومی به منظور سرمایه گذاری در استان و عدم وجود زیرساخت های مناسب اشاره نمود.

۷-چه انتظاراتی از دیگر سطوح مدیریتی و کارشناسی بانک دارید؟
ضمن قدردانی از هیات مدیره محترم بانک در خصوص ایجاد ” کمیته تشویق سرمایه گذاری” در استان های کمتر برخوردار از جمله استان لرستان ، تشکیل میز خدمت تخصصی استانی در هریک از مدیریت های ستادی از جمله مدیریت ارزیابی طرحها ، مدیریت نظارت ، مدیریت حقوقی و … عامل موثری در زمینه تعامل بیشتر و تسریع در امور ارجاعی از ستاد به استان ها و بالعکس خواهد بود.

۸-در راستای تحقق شعار سال”جهش تولید با مشارکت مردم” بانک چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد ؟
بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی، همواره در کمک به بخش تولید پیشرو بوده است و در سال جاری نیز با توجه به سیاست های اعتباری ابلاغ شده و همچنین تسهیلات تکلیفی که در قانون بودجه برای این بانک در نظر گرفته شده است، می تواند نقش مهمی در تحقق شعار سال داشته باشد.

۹-سایر موارد مورد نظر خودتان را بفرمایید؟
ضمن تشکر بابت انعکاس نظرات مدیریت های استانی، امیدواریم بانک صنعت و معدن همچون گذشته به عنوان بانک پیشتاز در تامین مالی طرح های تولیدی کشور، نقش آفرین باشد و با ایجاد تعامل و یکپارچگی بین مدیریت ستادی و مدیریت های استانی بتوانیم نقش موثری در توسعه کشور داشته باشیم.

https://tejaratava.ir/?p=136549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.