• امروز : سه شنبه - ۲۶ تیر - ۱۴۰۳
0

ورود صنایع بزرگ کشور برای مدیریت و تامین برق پایدار/احداث دو نیروگاه برق در شرکت آلومینای ایران

  • کد خبر : 136390
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
ورود صنایع بزرگ کشور برای مدیریت و تامین برق پایدار/احداث دو نیروگاه برق در شرکت آلومینای ایران
مدیر عامل شرکت آلومینای ایران با بیان اینکه صنایع بزرگ کشور برای مواجه با محدودیت ها در حوزه مدیریت و تامین برق پایدار با اجرای طرح های گوناگونی ورود پیدا کرده اند از احداث دو نیروگاه برق حرارتی و خورشیدی در این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور اجتماعی شرکت آلومینای ایران، دکتر عبدالله شه بخش از مهمترین استراتژی های صنایع بزرگ کشور برای مقابله با ناترازی برق را افزایش ظرفیت تولید برق اعلام کرد.
دکتر شه بخش با اشاره به ادامه ناترازی های برق در سال جاری که محدودیت هایی را در عرصه تولید به صنایع وارد می آورد، اظهار داشت: صنایع بزرگ کشور برای مقابله با این ناترازی‌های برق برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای خود تعریف کرده اند تا برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی نیروگاه‌های خود تامین زیر مجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) را بالغ بر ۱۷ هزار مگاوات عنوان کرد و ادامه داد: شرکت آلومینای ایران نیز در این راستا نیروگاه برق بخار با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات و نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۳۰ مگاوات را در حال احداث دارد.

مدیر عامل شرکت آلومینای ایران گفت: در این راستا فاز اول نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگاوات تا یکسال دیگر وارد مدار خواهد شد و برق مورد نیاز بخش آلومینا را رفع خواهد کرد.

وی افزود: همچنین فاز اول نیروگاه بخار با ظرفیت ۹۰ مگا وات  نیز ۲ تا ۳ سال آینده وارد مدار خواهد شد.
دکتر شه بخش در ادامه ضمن اشاره به برنامه‌های گوناگون شرکت در راستای کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری تولید، گفت: مجموعه‌ای از طرح‌های افزایش بهره‌وری برای هر یک از واحدهای تولید در این شرکت تعریف شده است.

وی گفت: در این راستا به دنبال این هستیم تا جایی که امکان دارد، مصرف برق را مدیریت و بهره وری تولید را افزایش دهیم تا با کمترین لطمه به تولید محدودیت های امسال را نیز به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی یادآور شد: طی سال گذشته تا ۶۷ روز محدودیت برق برای صنایع استان اعمال شد که این امر باعث شد صنایع با سختی‌های زیادی مواجه شوند.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری با اعمال برنامه های بهینه، این محدودیت‌ها با حمایت دولت از صنایع کاهش یابد.

دکتر شه بخش افزود: تا کنون بیش از ۱۵۰۰ مگا وات نیروگاه در ایمیدرو وارد مدار شده که این سبب کمک به رفع ناترازی برق برای صنایع خواهد کرد. با راهبری ایمیدرو این روند تا پایان‌ سال با سرعت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: همچنین نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید توسط مقام معظم رهبری بر اساس یک نگاه بلند و استراتژیک و دقیق انجام شده که لازم است دولت نیز مستلزمات تحقق این شعار را فراهم کرده و برای تحقق جهش تولید برق مورد نیاز صنایع تامین شود.

مدیر عامل شرکت آلومینای ایران با یادآوری احداث دو نیروگاه خورشیدی و حرارتی در شرکت در آینده نزدیک، افزود: با راه‌اندازی این نیروگاه ها برق مورد نیاز تولید آلومینا  و آلومینیوم در مجموعه فعلی تامین و برای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت شامل فاز دوم تولید شمش ( ۸۰ هزار تن شمش ) و تولید ۵۰۰ هزار تن آلومینا به روش سینترینگ و تولید سود سوزآور ( ۱۰۰ هزار تن ) را نیز به طور کامل تامین و جهت اجرای کامل طرح های توسعه شرکت که شامل فاز سوم تولید شمش خواهد بود ( ۱۲۰ هزار تن در سال )  نیز تا ۷۵ درصد تامین برق خواهیم داشت.

دکتر شه بخش اضافه کرد: شرکت آلومینای ایران طرح‌های توسعه‌ای بزرگی در حال پیگیری دارد که یکی از آنها افزایش تولید آلومینا از بوکسیت های شیلی و کم عیار به روش سینترینگ  تا میزان ۵۰۰ هزار تن در سال است.

https://tejaratava.ir/?p=136390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.