• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
3
معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی:

در سفر شهید جمهور ایستگاه خاوران با ریل ذوب آهن اصفهان ماندگار شد

  • کد خبر : 135490
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۱۷
در سفر شهید جمهور ایستگاه خاوران با ریل ذوب آهن اصفهان ماندگار شد
بیست و يكمین نمايشگاه بین المللي فولاد، متالورژی، ریخته گری و صنایع وابسته (متافو تبریز) ، هم اکنون سه شنبه دوازدهم تیرماه با حضور محمد کلامی معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تبریز افتتاح شد.

ذوب آهن اصفهان به عنوان پیشران توسعه راه آهن سراسری، مترو کلان شهرها و صنعتی سازی ساختمان با ارائه سبد متنوع محصولات نظیر انواع ریل، تیرآهن بال پهن، آرک معدن و … در این نمایشگاه حضور دارد.   

محمد کلامی معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این نمایشگاه، طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : رشد و توسعه هر کشوری با زیرساخت های آن در بخش های مختلف ارتباط مستقیم دارد که خطوط ریلی به واقع از اساسی ترین این زیرساخت ها به شمار می روند.

تولید غرور آفرین ریل در ذوب آهن اصفهان، ما می توانیم را به رخ جهانیان کشید

وی ادامه داد : ریل ذوب آهن اصفهان محور توسعه زیر ساخت های کشور و تعامل میهن عزیزمان با سایر کشورهای دنیا قلمداد می شود، تولید داخل این محصول غرور آفرین، ما می توانیم را در عمل به رخ جهانیان کشید.  

معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی تصریح کرد: خط ریلی میانه- بستان آباد- تبریز تا ایستگاه خاوران در سفر استانی شهید جمهور آیت الله رییسی به عنوان یک یادگار بزرگ، با ریل ذوب آهن اصفهان افتتاح و ماندگار شد و در شورای برنامه ریزی استان نیز  ساخت قطعه آخر این خط ریلی تصویب و برآورد هزینه شده است و پیگیر اتصال آن به ایستگاه اصلی در شهر تبریز هستیم.

محمد کلامی خاطرنشان کرد : اصلی ترین مزیت استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان های همتراز صنعتی موقعیت استراتژیک این استان است زیرا  مسیر کریدور ایران به آسیای میانه و اروپا از شهر تبریز عبور می کند.

شایان ذکر است ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا  با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ۱۵ هزار تن ریل ۶۰E1 با گرید R260  را برای محور ریلی میانه- بستان آباد- تبریز انعقاد قرارداد نموده است.

گفتنی است بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی فولاد، متالورژی، ریخته گری و صنایع وابسته (متافو تبریز) که بستر مناسبی برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان جهت آشنایی با دستاوردها و محصولات به شمار می رود تا روز جمعه ۱۶ تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

https://tejaratava.ir/?p=135490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.