• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
0

ثبت رکورد تولید ۶ ماه بدون توقف در “شغدیر”/ پروژه جذاب کلر آلکالی در پایان ۱۴۰۵ به بهره برداری می‌رسد/ سهامداران “شغدیر” ۵۷۰ تومان سود گرفتند

  • کد خبر : 135011
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
ثبت رکورد تولید ۶ ماه بدون توقف در “شغدیر”/ پروژه جذاب کلر آلکالی در پایان ۱۴۰۵ به بهره برداری می‌رسد/ سهامداران “شغدیر” ۵۷۰ تومان سود گرفتند
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی غدیر در روز جاری با حضور ۷۹.۴ درصد سهامداران در حال برگزاری است.

به گزارش تجارت آوا، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی غدیر در روز جاری با حضور ۷۹.۴ درصد سهامداران در حال برگزاری است.

در این مجمع، حسین صفاری نوش آبادی، مدیرعامل پتروشیمی غدیر اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ تولید VCM با عدد ۱۳۲ هزار تن تولید شروع کردیم. همان طور که می‌دانید، رکورد تاریخی غدیر ۱۳۲ هزار تن بود. این عدد به اندازه کافی وحشتناک بود که بتوانیم شرایط سال گذشته را حفظ کنیم. در واقع، شاید اصل رسیدن به پیروزی سخت باشد، اما حفظ پیروزی سخت‌تر است که ما با ان رو به رو بودیم.

وی افزود: ما در تولید PVC در سال ۱۴۰۰، با ۹۱ درصد ظرفیت اسمی، سال ۱۴۰۱ با ۱۱۰ درصد و سال ۱۴۰۲ را با ۱۴۴ هزار تن و رکورد ۱۲۰ درصدی نسبت به ظرفیت اسمی را ثبت کردیم. همچنین، رتبه اول بین سایر پتروشیمی‌ها را کسب کردیم.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر در این باره ادامه داد: یکی از گلوگاه‌هایی که همیشه با آن مواجه بودیم، موضوع VCM بود. سال ۱۴۰۱، با رکورد ۱۳۲ هزار تن، ۱۲۶ هزار تن VCM تولید کردیم. پتروشیمی غدیر با کمک همکاران بعد از ۱۱ سال توانست روز‌های قریب به اتفاق ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی در VCM را ثبت کند. سال ۱۴۰۲ تولید را با ۱۲۱ درصد نسبت به ظرفیت اسمی محقق کردیم.

صفاری همچنین بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ما نیازی به خرید VCM نداشتیم. زیرا خودمان VCM را در پتروشیمی غدیر کردیم. ما در شرکت پتروشیمی غدیر هر آنچه که خواستیم را خودمان تولید و مصرف کردیم.

وی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰، ۱۸۰ تن به ازای هر نفر تولید کردیم. سال ۱۴۰۲ این عدد روند افزایشی داشته و تولید خیلی بیشتر شد. این موضوع نشان می‌دهد که بهره وری در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۳ تن به ازای هر نفر رسید. در کل PVC سازان این عدد بی نظیر بوده و با اختلاف بالاتر از دو پتروشیمی رقیب یعنی پتروشیمی اروند و بندر امام قرار گرفتیم.

صفاری درخصوص رشد تولید درسال ۱۴۰۲ توضیح داد: اینکه چرا در سال ۱۴۰۲ تولید خوب شد به این بر می‌گردد که سال ۱۴۰۰، پایداری تولید را نتوانستیم حفظ کنیم. سال ۱۴۰۱، پایداری تولید تاحدودی تداوم یافت و ما رکورد‌های تولید ۶ ماه بدون توقف را ثبت کردیم. همان طور که می‌دانید، ما PVC ساز هستیم. واحد PVC، ۶ ماه تولید مستمر داشته که نتیجه آن تولید طلایی سال ۱۴۰۲ شد. تمام طول سال، تولید ۴۰۰ تن را ادامه دادیم. زمانی در پتروشیمی غدیر برای تولید ۴۰۰ تن در روز پاداش می‌دادیم و جشن می‌گرفتیم.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر گفت: واحد PVC در سال ۱۴۰۲ فقط ۲ روز متوقف بود. ما در سال ۱۴۰۲، فقط ۱۹ روز تولید زیر ۳۸۰ تنی داشتیم.

وی با اشاره به تامین خوراک پایدار EDC ادامه داد: شرکت پتروشیمی غدیر در سال ۱۴۰۰ دو ماه EDC نداشت، اما با تصمیماتی که گرفته شد ما حتی یک قطره EDC وارد نکردیم که این موضوع در نظام ارزی شرکت خود را نشان داد. همچنین، کاهش میزان آب RO را داشتیم. مصرف انرژی به شدت کاهش یافت. میانگین کلر دریافتی که زمانی در تاپیکو آرزو بود را از عدد از ۶۵ به عدد ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۰ رسید. در حال حاضر ما از ابتدای سال تاکنون هیچ گونه EDC خریداری نکردیم.

صفاری درخصوص ظرفیت واحد VCM خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ که اورهال خوبی داشتیم، عدد تولید به ۹۹ درصد رسید. مقدار فروش ما ۴۰ درصد از طریق صادرات انجام می‌شد که به دلایل سیاست‌های غلط صادرات ممنوع شد. اما تولید افزایش یافت. ما علاوه بر فروش ۴۰ درصد صادرات در داخل، ۲۰ درصد تولید مازاد نیز در داخل عرضه می‌کردیم.

وی درباره ریزش قیمت‌های جهانی PVC توضیح داد: قیمت‌های جهانی PVC، از ۲ هزار دلار به ۷۱۰ دلار کاهش یافت که این عدد در آبان ۱۴۰۰، ۲۰۰۰ دلار و آبان ۱۴۰۲ به ۷۷۰ دلار رسید.

صفاری همچنین بیان کرد: فروش، سود و بهای تمام شده تقریبا روی یک نقطه بود. در سال ۱۴۰۱ نیز عدد خوبی را ثبت کردیم. در سال ۱۴۰۲، علیرغم حفظ سودآوری و با توجه به کاهش قیمت‌ها سود غدیر خوب بود.

سود خالص شرکت تا فروردین ماه عدد ۱۴۵۵ میلیارد تومان بود. اما با دو تعدیل در روز‌های آخر که صورت‌های مالی شرکت بسته می‌شد، با تعدیل ۲۲۰ و ۲۲۶ میلیارد تومانی این سود به ۱۰۰۹ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر در خصوص رکورد‌های سال ۱۴۰۲ گفت: رکورد تولید PVC را ثبت کردیم. تولید صنعتی گرید پزشکی، رکورد بیشترین تولید VCM، رکورد تاریخیی فروش، کسب تندیس طلایی فروش اعتباری، کسب تقدیرنامه ۴ ستاره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، حذف واردات EDC و ارتقا به بازار اول بورس.

صفاری ادامه داد: روز‌هایی بود که بابت حقوق پول کم داشتیم، اما با مدیریت درخشان اعتباری می‌گذاشتیم. ما نیمی از فروش‌ها را اعتباری کردیم و قسمت عمده‌ای از سود پتروشیمی غدیر، حاصل فروش اعتباری بود. ما در مقابل پتروشیمی اروند کم نیاوردیم که این موضوع باعث شد سودآوری شرکت را پایدار کنیم.

وی با اشاره به محصول یوتیلیتی گفت: یوتیلیتی دارد شرکت‌های پتروشیمی را می‌بلعد.

مدیرعامل “شغدیر” گفت: امیدوارم سال طلایی پتروشیمی غدیر باز هم تکرار شود. سال ۱۴۰۲ برای ما سال سختی بود. در این سال از روز اول تن به تن مدیریت کردیم. سالی بود که شاید غدیر می‌توانست اسفناک‌ترین سال خود را داشته باشد، اما با همکاری همه کارگران و تک تک ۶۰۰ نفر پرسنل پتروشیمی غدیر موفق شدیم این سال سخت را به خوبی به پایان برسانیم.

در نهایت در این مجمع مصوب شد:

صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ به تصویب رسید.

سازمان حسابرسی به عنوان بازرس اصلی و علی البدل برای سال ۱۴۰۳، انتخاب شد.روزنامه‌های اطلاعات و ایران به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار تعیین شد.

هزینه مسئولیت اجتماعی ۵ میلیارد تومان تصویب شد.

در پایان این مجمع، ۵۷۰۰ ریال سود به ازای هر سهم “شغدیر” بین سهامداران تقسیم شد.

منبع: ایپنا

https://tejaratava.ir/?p=135011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.