• امروز : جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳
0

برگزاری رویداد «مسیر اوج» سرمایکس با تاکید بر چهار اصل شفافیت، نوآوری، مشتری‌محوری و امنیت

  • کد خبر : 134318
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
برگزاری رویداد «مسیر اوج» سرمایکس با تاکید بر چهار اصل شفافیت، نوآوری، مشتری‌محوری و امنیت
یکشنبه، سوم تیرماه، رویداد «مسیر اوج» صرافی رمزارز سرمایکس با حضور اصحاب رسانه‌های اقتصادی و رمزارزی در استودیو وی‌کست برگزار شد و حسن قلیچ‌خانی مدیر ارشد بازاریابی سرمایکس گفت: با «توجه به نیاز کاربران»، 4 اصل شفافیت، نوآوری، مشتری‌محوری و امنیت کنار یکدیگر قرار گفتند تا ارزش‌های سرمایکس را شکل دهند.

 در این رویداد، مدیران سرمایکس از مسیر حدود ۷ ساله این صرافی گفتند، از سرویس «استیکینگ» رونمایی کردند و وعده دادند در حاشیه نمایشگاه الکامپ  از دیگر سرویس سرمایکس که کاربران مدت زمان زیادی را در انتظار آن بودند، رونمایی می‌شود.  در پایان رویداد «مسیر اوج» نیز قرعه‌کشی کمپین جزیره پر جایزه انجام شد و برندگان کمک هزینه ۱۵۰ میلیون تومانی سفر به پاریس و یک دستگاه ۲۰۷ مشخص شدند.

نکته جالب توجه در حین برگزاری رویداد «مسیر اوج»، شمارش زنده تعداد کاربران این صرافی و  گذشتن از مرز «یک میلیون» نفر بود.

در بخشی از این رویداد، مدیر ارشد بازاریابی سرمایکس وعده داد که هفته آتی و در حین برگزاری نمایشگاه الکامپ از سرویس دیگر این صرافی رمزارز رونمایی می‌شود.

چهار اصل مهم در سرمایکس

حسن قلیچ‌خانی، مدیر ارشد بازاریابی سرمایکس به عنوان تنها سخنران این رویداد ضمن برشمردن اصول اساسی فعالیت سرمایکس گفت:« از دی ۹۶ که سرمایکس (با نام پیشین ارزجو) شروع به کار کرد، به دنبال یک رویا بود.

رویایی به منظور ایجاد راه‌حلی برای سرمایه‌گذاری تا کاربران از روش‌های گوناگونی برای کسب سود از اندوخته‌های خود اقدام کنند.»

بر اساس گفته‌های قلیچ‌خانی با «توجه به نیاز کاربران»، ۴ اصل شفافیت، نوآوری، مشتری‌محوری و امنیت کنار یکدیگر قرار گفتند تا ارزش‌های سرمایکس را شکل دهند.

مدیر ارشد بازاریابی سرمایکس در توضیح اصل شفافیت گفت:«شفافیت مهمترین اصلی است که باید در جایی که سرمایه مردم قرار دارد، بیشتر مورد توجه قرار گیرد. شفافیت در سرمایکس نیز شالوده ارائه سرویس به کاربران است؛ در این راستا و در سالروز تاسیس سرمایکس در دی ماه و به منظور ایجاد و توسعه شفافیت، اولین گزارش سال را برای استفاده کارشناسان و فعالان رسانه‌ای و رمزارزی منتشر کردیم»

امنیت از دیگر اصول سرمایکس بود که قلیچ‌خانی به آن اشاره کرد و گفت:«تلاش و افتخار ما در این سال‌ها این است که سرمایکس بالاترین درجه امنیت را داشته است.»

او در بخش دیگری از سخنرانی خود، نوآوری را اصل سوم سرمایکس معرفی کرد و گفت:« تا پاییز سال ۱۴۰۲ سرویس OTC ارائه می‌کردیم اما از مهر ۰۲ پلتفرم معاملاتی را نیز ایجاد کردیم که به نوعی بازار معامله حرفه‌ای برای افرادی است که معاملات بیشتر و حرفه‌ای‌تری در بازار انجام می‌دهند.»

بر اساس گفته‌های مدیر ارشد بازاریابی سرمایکس، سرویس «استیکینگ» که به نوعی نگهداری و قفل کردن از ارزهای مختلف و کسب سود است، نیز چند هفته پیش در دسترس کاربران قرار گرفت که آن نیز در راستای بهره‌مندی از نوآوری و ارائه سرویس‌های به‌روزتر در این بازار است. بر اساس گفته‌های قلیچ‌خانی این سرویس با توجه به نیاز کاربران و  بر اساس ارزهایی که بیشترین محبوبیت را داشته‌اند، در سرمایکس ایجاد شده است. با این سرویس کاربران در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند با نوسان ارزش سبد ارزی خود، سود کسب کنند.

برای آگاهی‌بخشی نیز ماموریت داریم

مشتری‌محوری نیز چهارمین اصلی بود که قلیچ‌خانی به آن اشاره کرد و گفت:« اگر صرافی ارز دیجیتال مشتری‌محور نباشد و تصمیماتش بر اساس نیاز مشتریان شکل نگیرد، نمی‌تواند ایجاد کند. اگر اینجا هستیم و درباره اوج گرفتن صحبت می‌کنیم به این دلیل است که به این ۴ اصل وفادار بودیم و سعی کردیم جلوه‌ای تمام و کمال از آن باشیم و در تک تک فعالیت‌های ما جاری و ساری باشد.»

بخش دیگر سخنرانی قلیچ‌خانی به ماموریت سرمایکس برای آگاهی بخشی به جامعه فعالان ارز دیجیتال اختصاص داشت که او در این خصوص گفت:«چندین کمپین برگزار کردیم که هدفمان تنها جذب کاربر و افزایش تعداد معاملات نبود بلکه هدف ارتقا دانش فنی را نیز در نظر داشتیم.»

او در خصوص برنامه‌های تیم بازاریابی به منظور آگاهی بخشی نیز توضیحاتی ارائه داد؛ حمایت از دوره‌های آموزشی، انتشار کتاب همچنین تهیه ویژه برنامه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های تیم بازاریابی در سرمایکس برای این هدف است.

۶۸ درصد از کاربران، سرمایکس را با خیالی آسوده به دیگران معرفی می‌کنند.

قلیچ‌خانی در ادامه صحبت‌های خود به نرخ NPS این صرافی رمزارز که ۵۴ درصد است، اشاره کرد و ادامه داد:«این نرخ در میان کسب و کارهای ایرانی نرخ بالایی محسوب می‎شود. از حدود دو هزار نفر کاربر نظرسنجی شده، ۶۸ درصد کاربران سرمایکس را با اطمینان و خیالی آسوده به دیگران معرفی می‌کنند که این امر در افزایش شمار کاربران بی‌تاثیر نبوده است. »

خرید قسطی سرمایکس؛ به‌زودی

بخش دیگر رویداد «مسیر اوج» به نشست خبری با فعالان رسانه‌های اقتصادی و رمزارز اختصاص داشت. قلیچ‌خانی در پاسخ به پرسش تجارت نیوز در خصوص زمان رونمایی از سرویس خرید قسطی و اعطای وام و چرایی تاخیر در آن گفت:«سرویس خرید اقساطی را قطعا راه اندازی خواهیم کرد. زیرساخت‌ها آماده‌سازی شده و امکان دارد تا یک یا دو هفته آتی به صورت رسمی رونمایی شود. » بر اساس گفته‌های مدیر مارکتینگ سرمایکس این تعلل به منظور جلوگیری از بروز هرگونه باگ و جلوگیری از ایجاد مشکل در فرایند خرید اقساطی بوده است.

احسان مطلبی، مدیرعامل و بنیان‌گذار سرمایکس نیز در پاسخ به سوال تجارت نیوز در خصوص چرایی تعلل در ارائه سرویس جدید به بازار گفت:« پیش از آماده‌سازی هر سرویس و فیچر، باید تمام جوانب آن سنجیده شود. از سویی باید زیرساخت آن نیز به صورت منظم چیده شود. به همین دلیل رونمایی از سرویس جدید ممکن است کمی به طول بینجامد.»

مطلبی در پاسخ به سوال دیگر تجارت نیوز در خصوص انتظارات از رییس جمهور آتی چیست؟ گفت:« بارها گفتیم که فضای جاری، خاکستری است و به هیچ سمتی نمی‌رود. خواسته ما این است که یک سری موانع رفع شود. برای این منظور باید ساختاری چیده شود که می‌بایست دارای چارچوب و قاعده باشد. افرادی که مسئول این حوزه می‌شوند، باید سواد لازم برای مدیریت بهتر را داشته باشند و از حالت مدیریت سنتی خارج شوند.»

کاربران برای ما تنها عدد نیستند

نحوه وفادارسازی برند و توسعه آن از دیگر سوالات مطرح شده توسط خبرنگاران بود که قلیچ‌خانی اینگونه پاسخ داد:« کاربران برای ما عدد نیستند. هر کسی قصه منحصربفرد خود را دارد و هر کدام سرمایکس را برای هدفی انتخاب کردند. مسئولیت خود می‌دانیم که راه‌حلی برای کاربرانمان باشیم.»

مسئولیت اجتماعی از دیگر سوالات مطرح شده در نشست با خبرنگاران بود که مدیر ارشد بازاریابی سرمایکس به آن پاسخ داد. بر اساس گفته‌های قلیچ‌خانی «سرمایکس اولین صرافی ارز دیجیتال بود که باشگاه مشتریان با نام سرمایه کلاب دارد. در این کلاب چهار دسته‌بندی آموزش، خرید کالا، خرید خدمات و سفر در باشگاه مشتریان سرمایکس وجود دارد که کاربران با امتیازهایی که از تراکنش‌های خود کسب می‌کنند، می‌توانند کد تخفیف دریافت کرده و با آن از سایت‌هایی که همکاری داریم، خدمات مورد نیازشان را انتخاب کنند.»

گروه‌بندی کاربران از دیگر موارد عنوان شده توسط قلیچ‌خانی در راستای وفادارسازی مشتریان بود. بر اساس گفته‌های او « کاربران بر اساس مدت زمانی که در سرمایکس فعالیت داشته اند، در گروه‌های مختلفی دسته‌بندی می‎شوند که هر کدام خدمات خاصی دریافت می‌کنند. به‌عنوان مثال کارمزد برخی از این گروه‌هابه صفر می‌رسد و برخی دیگر نیز زودتر از بقیه به سرویس‌های سرمایکس دسترسی پیدا می‌کنند.»

مهمترین مسئولیت اجتماعی ما، آگاهی بخشی است

از مدیران سرمایکس در خصوص مسئولیت اجتماعی پرسیده شد که مدیر ارشد بازاریابی در این خصوص گفت:«مهمترین مسئولیت اجتماعی آموزش دادن و آگاهی بخشی نسبت به بازار ارزهای دیجیتال است. تاکنون رویدادهای مختلفی برگزار کردیم که جنبه تبلیغات نداشته‌اند اما برای اهداف آگاهی‌بخشی و آموزشی برگزار شده‌اند.»

قلیچ‌خانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کمک به خیریه نیز اشاره کرد و گفت «کارمزد برخی تراکنش‌ها به حساب خیریه نیز واریز می‌شود.»

بزرگترین اتک تاریخ بازار ارز دیجیتال به سرمایکس وارد شده است

مطلبی در پاسخ به این پرسش که برای مراقبت از داده‌ها و امنیت چه اقداماتی انجام شده، گفت:«تیم سرمایکس در ابتدا متشکل از افراد فنی و برنامه‌نویسان بوده است. در مباحث امنیتی، سعی شده تمام استانداردهایی که وجود داشته، رعایت کنیم. برخی موارد را به دلیل مباحث امنیتی نمی‌توان بیان کرد.» بنیان‌گذار و مدیر عامل سرمایکس در بخش دیگری از سخنان خود به بزرگترین اتک تاریخ ارز دیجیتال اشاره کرد و گفت:«در آستانه هفتمین سال فعالیت صرافی سرمایکس، هیچ مشکلی امنیتی برای کاربران وجود ندارد و پیش از این هم وجود نداشته است. ما شاهد بزرگترین اتک تاریخ ایران در سال ۹۹ به سرمایکس بودیم که به حمله زامبی‌ها معروف شد، که حتی در آن نیز هیچ گونه اطلاعات حیاتی از کاربران به دست حمله‌کنندگان نیفتاد و منتشر نشد.»

بازی‌های تلگرامی را باید پذیرفت

قلیچ‌خانی در پاسخ به پرسشی در خصوص «رویکرد سرمایکس به بازی‌های تلگرامی چیست؟» گفت:«چه بخواهیم و چه نخواهیم این نوع بازی‌ها هستند و در بین کاربران نیز رواج دارند. البته خوبی‌هایی نیز دارند و آن آشنایی افراد با حوزه ارزهای دیجیتال است. رویکرد ما این است در کنار فعالیت‌های بازاریابی بتوانیم محتواهای مناسبی را نیز برای این نوع از بازی‌ها ایجاد کنیم تا با آگاهی بخشی به افراد، تصمیم‌گیری را نیز برایشان  تسهیل کند.»

مدیر ارشد بازاریابی سرمایکس در ادامه به رویداد «پیتزادی» اشاره کرد و گفت:« به مناسبت روز پیتزا بازی تلگرامی ایجاد کردیم که در آن تپ (Tap) کردن هر فرد در نهایت به امتیاز و جایزه تبدیل می‌شد. در نظر داریم به محض لیست شدن ارزهای تلگرامی در صرافی‌های بزرگ دنیا، در صرافی نیز این ارزها را در اختیار افراد قرار دهیم.»

برای افراد کم توان نیز برنامه‌هایی برای بهره‌مندی از خدمات بازار ارز دیجیتال داریم

از دیگر سوالات خبرنگاران حاضر در این نشست به «در دسترس‌پذیری سرمایکس برای معلولان» اختصاص داشت که قلیچ‌خانی گفت:« چت آنلاین و ارتباط با کارشناسان برای افراد ناشنوا و کم شنوا یکی از اقدامات سرمایکس است. البته در نظر داریم با همکاری تیم‌های محصول و طراحی، برای افرادی که مشکلاتی در تشخیص رنگ دارند، امکانات بهتری را فراهم کنیم.»

مطلبی نیز به این سوال پاسخ داد و گفت:« احراز هویت، مراجعه و خرید حضوری یکی از امکاناتی است که افراد کم توان می‌توانند از آن به منظور حضور بیشتر در بازار رمزارز استفاده کنند. افرادی که به هر دلیلی نمی‎توانند فرایند احراز هویت را طی کنند، با مراجعه به صورت حضوری از خدمات سرمایکس بهره‌مند می‌‎شوند.

 میخواهیم در جمع ۳ صرافی برتر قرار گیریم

قلیچ‌خانی در پاسخ به این سوال که آینده سرمایکس را چگونه پیش‌بینی می‌کند؟ گفت:« اولین صرافی رمزارز در کشور بودیم و جزو ۵ صرافی از نظر حجم و تعداد معاملات هستیم. در نظر داریم در میان سه صرافی برتر کشور قرار گیریم.»

برندگان خوش‌شانس یک دستگاه خودرو ۲۰۷ و سفر به پاریس مشخص شدند

در پایان برنامه و با قرعه‌کشی زنده، برندگان خودرو ۲۰۷ و کمک هزینه ۱۵۰ میلیون تومانی سفر به پاریس مشخص شدند که با برنده ۲۰۷ تماس گرفته شد.

https://tejaratava.ir/?p=134318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.