• امروز : پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳
2

گام بلند شرکت آهن و فولاد ارفع در راستای تولید و توسعه کشور

  • کد خبر : 133973
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
گام بلند شرکت آهن و فولاد ارفع در راستای تولید و توسعه کشور
شرکت آهن و فولاد ارفع با افتخار اولین پروژه (LNG) کشور را با هدف اوج‌سایی مصرف گاز که علاوه‌بر رفع مشکلات این شرکت فولادی، به تعادل توزیع گاز در شبکه گاز استان یزد نیز کمک می‌کند را تعریف و در دست اجرا دارد.

این پروژه با حمایت‌های دولت سیزدهم از جمله وزارت نفت، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، وزارت اقتصاد و دیگر نهادهای مرتبط به مرحله اجرایی رسیده است.
شرکت‌های فولادی از جمله شرکت آهن و فولاد ارفع به دلیل محدودیت‌های تأمین گاز در سال‌های گذشته، متحمل ضررهای زیادی شده‌اند که در سال ۱۴۰۱ قطعی گاز منجر به عدم تولید ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۲۰ هزار تن شمش فولاد در این شرکت گردید. این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۰ هزار تن شمش فولاد افزایش پیدا کرد که ارزش صادراتی آن حدود ۹۰ میلیون یورو برآورد گردیده است. پیش‌بینی می‌شود مشکل کمبود گاز در سال‌های پیش رو روند افزایشی داشته و توقف تولید در شرکت ارفع و دیگر صنایع تشدید خواهد شد.
لذا با پیگیری‌های مستمر مدیرعامل محترم فولاد ارفع و با دوراندیشی و بینش عمیق اقتصادی ایشان، این شرکت فولادی اقدام به سرمایه‌گذاری پروژه ذخیره سازی گاز طبیعی مایع (LNG ) با هدف تأمین گاز مجتمع ارفع در ماه‌های سرد سال نموده است.
بر همین اساس و با هدف جلوگیری از قطع گاز در ماه‌های سرد سال و تداوم تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی در شرکت آهن و فولاد ارفع، پروژه مذکور در سال ۱۴۰۲ تعریف گردید و عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۳ با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰۰ میلیارد به مساحت ۸/۲ هکتار و در ضلع شرقی شرکت آهن و فولاد ارفع در دست اجرا قرار گرفت.

https://tejaratava.ir/?p=133973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.