• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
2

در دومین رویداد پنجره‌ها رخ داد؛ گشودن پنجره‌های امید با همراهی گروه پاسارگاد

  • کد خبر : 133702
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
در دومین رویداد پنجره‌ها رخ داد؛ گشودن پنجره‌های امید با همراهی گروه پاسارگاد
انجمن اتیسم ایران در دومین رویداد “جشن پنجره‌ها‌” از حمایت و همراهی گروه مالی پاسارگاد و گشودن پنجره‌های امید بر روی کودکان اتیسم قدردانی کرد.

دومین رویداد پنجره‌ انجمن اتیسم ایران در تاریخ ۲۰خردادماه‌۱۴۰۳ با حضور مدیران گروه پاسارگاد، جمعی از مدیران شبکه بانکی کشور، مسئولان انجمن اتیسم ایران و تعدادی از خانواده‌های دارای فرزند طیف اتیسم، با هدف بررسی تاثیر حمایت گروه پاسارگاد از این انجمن در محل سالن همایش‌های بانک پاسارگاد در ساختمان هزاره برگزار شد.
در این مراسم دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به توجه ویژه بانک پاسارگاد به حوزه مسئولیت‌‌های اجتماعی و حمایت از انجمن‌های مختلف، به نحوه آشنایی بانک پاسارگاد با انجمن اتیسم ایران و مظلومیت جامعه اتیسم اشاره کرد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه با اشاره به تلاش انجمن اتیسم ایران در شناسایی بخش مهمی از نیازهای جامعه اتیسم، این موضوع را زمینه‌ساز اقدامات مثبت بعدی در راستای توسعه انجمن برشمرد. 
دکتر قاسمی در ادامه افزود: گروه پاسارگاد پس از برگزاری جلسات مشترک با انجمن و آشنایی با نیازهای جامعه اتیسم، انجام اقدامات مقطعی و مالی کوتاه‌مدت را راه حل مناسبی برای کاهش آلام فرزندان اتیسم ندانست و در این خصوص گفت: نیاز این جامعه بیش از بحث مالی، نیازهای تخصصی و فنی است که باید در اختیارشان قرار گیرد. راهنمایی‌های مناسب، امکانات آموزشی، امکانات پزشکی و … در این حوزه می‌تواند وضعیت این خانواده‌ها را بهبود بخشد؛ به همین دلیل ما در گروه پاسارگاد ساختاری را با مشارکت همکاران بانک و همراهی گروه ایجاد کردیم تا حمایت از جامعه اتیسم به شکل مطلوب صورت پذیرد که در نتیجه این اقدامات، امکان شناسایی وسیع‌تر فرزندان اتیسمی در کشور فراهم شد. همچنین با امکانات الکترونیکی و خدماتی که شرکت فناپ ارائه داد، کارت شناسایی ویژه‌ای به فرزندان اتیسم تخصیص داده شد که نیاز ارتباطی آن‌ها با جامعه پزشکی، مالی و … را رفع کرد؛ در اقدامات بعدی نیز کارهای زیرساختی و اساسی برای تسکین آلام جامعه اتیسم انجام شد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه افزود: با توجه به اهمیت شناسایی افراد مبتلا به اختلال اتیسم در سنین پایین که منجر به تاثیر مضاعف اقدامات درمانی در بهبود شرایط زندگی این عزیزان می‌گردد، تلاش کردیم فرایند شناسایی در سنین پایین صورت پذیرد و با ساماندهی مناسب این جامعه، مدیریت مناسبی برای برنامه‌های معالجاتی و آموزشی آن‌ها ایجاد شود تا این عزیزان با تسلط بر ضعف‌های خود و پشت سرگذاشتن مشکلات، زندگی بهتری داشته باشند. از سویی بروز استعدادهای فرزندان اتیسم از این طریق تسهیل می‌گردد و در جامعه نقش مؤثرتری خواهند یافت. به این ترتیب هم پدرها و مادرهایی که فرزند اتیسم دارند و هم افراد جامعه با اصلاح دیدی که بر اثر شکوفایی این فرزندان ایجاد خواهد شد، برخورد مناسب‌تری با این گروه خواهند داشت و این عزیزان با قلب و روحشان در خدمت جامعه قرار خواهند گرفت.
در ادامه مراسم روایت اثربخشی پروژه پنجره توسط کارشناسان این انجمن ارائه شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، تأسیس خانه‌های امید از اسفندماه۱۴۰۱ آغاز شده است. در حال حاضر خانه‌های امید در استان‌های تهران، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان غربی و لرستان تأسیس شده و در آن‌ها به بچه‌های طیف اتیسم، سرویس‌هایی از جمله خدمات کار درمانی حسی حرکتی، مداخلات شناختی، گفتار درمانی، رفتار درمانی و بازی درمانی ارائه می‌شود. لازم به ذکر است قبل از سال ۱۴۰۲ در شهر تهران، تنها یک کلینیک جهت ارائه خدمات وجود داشت که با کمک شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، کلینیک‌های دیگری نیز در شرق و جنوب تهران تأسیس شد.
با توجه به زیر ساخت‌های ایجادشده توسط گروه پاسارگاد، بحث توان‌بخشی آنلاین نیز آغاز شده و در استان‌هایی که امکان ارائه خدمات حضوری وجود نداشت، خدمت‌رسانی به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد.
از جمله کارهای زیربنایی که در طرح پنجره با حمایت گروه پاسارگاد انجام شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    ایجاد شرایط سرویس‌دهی به فرزندان اتیسم در ۱۰ خانه امید توسط ۱۱۶ درمانگر؛
•    برگزاری ۱۶۵۴ جلسه تشخیص و ارزیابی جامع رشدی؛
•    آموزش۲۰ مدرس جهت دوره‌های فرزند‌پروری؛
•    برگزاری دوره‌های آموزشی فرزندپروری؛
•    ایجاد سامانه مشاور تلفنی انجمن؛ (بر اساس آمار سال ۱۴۰۲، به ۵۴۶۹۰ تماس تلفنی خانواده‌های اتیسم پاسخ‌ داده شد که این امر موجب کاهش مراجعه حضوری خانواده‌ها به میزان ۱۹٫۱۴ درصد گردید)
•    ایجاد پرونده‌های دیجیتال برای فرزندان تحت پوشش انجمن؛
•    ارائه بسته‌های همراهی اتیسم به بچه‌های زیر ۷ سال؛
•    ارائه خدمات روان‌شناسی و روان‌پزشکی به خانواده‌ها؛
•    ارائه خدمات مددکاری اجتماعی به خانواده‌های نیازمند دارای فرزند اتیسم؛
•    و… .
گفتنی است در انتهای مراسم، انجمن اتیسم ایران ضمن تقدیر از همراهان و حامیان، تندیس حامیان طرح پنجره را به مدیران گروه پاسارگاد که همواره در کنار جامعه اتیسم بودند تقدیم و از ایشان تقدیر کرد. 

https://tejaratava.ir/?p=133702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.