• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
2
دکتر انصاری نیک در دیدار با عضو کمسیون اقتصادی مجلس:

توسعه صنایع پلاستیک، پلیمر و تبدیلی با توسعه روابط تجاری محقق می‌شود

  • کد خبر : 133464
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
توسعه صنایع پلاستیک، پلیمر و تبدیلی با توسعه روابط تجاری محقق می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اعضای انجمن پلیمر و اتاق بازرگانی استان اصفهان با حضور در پاویون گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در اصفهان پلاست با دکتر انصاری نیک دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی پتروشیمی بندر امام، در این دیدار که رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان نیز حضور داشت، دکتر انصاری نیک با اشاره به ارزش محصولات پتروشیمی اظهار داشت: «اگر یک تن پلیمر به صنایع تبدیلی تبدیل شود، حدود هزار شغل ایجاد می‌کند، حالا روایت برخی هم بیش‌تر است. ببینید این موضوع چقدر برای کشور ارزشمند است. در برنامه هفتم توسعه قرار است تولید صنایع پتروشیمی به بیش از ۱۲۰ میلیون تن برسد و اکنون این میزان حدود ۷۰ میلیون تن است، یعنی ۵۰ میلیون تن باید به ظرفیت تولیدات صنعت پتروشیمی اضافه شود.»ِ

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با پراهمیت خواندن این موضوع تصریح کرد: «افزایش تولیدات پلیمری در آینده کشور را باید حدود ۵ میلیون تن پیش‌بینی کرد که لزوم قوانین حمایتی در سطح دولت و قانون‌گذاری جهت توسعه صنایع تبدیلی را می‌طلبد.»

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره پتروشیمی بندر امام در ادامه عنوان کرد: «کشور کره جنوبی پلیمرهای خود را از مسافتی که با کشتی ۳۰ روز حمل می‌شود به ترکیه می‌برد و ۵۰ دلار ارزان‌تر از ما می‌فروشد، چرا؟ چون توافق‌نامه بازرگانی با دولت ترکیه دارند. درحالی‌که محصولات پلیمری ما ظرف دو روز به بازار ترکیه می‌رسند و کرایه کره جنوبی به ترکیه حدود ۶۰ دلار و ۴۰ روز دورتر از بازار مصرف است.»

انصاری نیک در این دیدار خطاب به عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: «این‌ها مؤلفه‌هایی است که در سطح اقتصاد بین‌الملل و تجارت جهانی و موافقت‌نامه‌های بازرگانی که مجلس می‌تواند بر وزارت خارجه تکلیف کند قرار دارد. باید اتاق‌های بازرگانی توسعه روابط دهند و قوانین ایجاد کنند و بحث مبادلات ارزی را آسان‌تر کنند تا صنعت پلاستیک، صنایع پلیمر و صنایع تبدیلی توسعه یابند.»

https://tejaratava.ir/?p=133464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.