• امروز : دوشنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۳
0

بیمه پاسارگاد مجمع خود را برگزار کرد

  • کد خبر : 133448
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
بیمه پاسارگاد مجمع خود را برگزار کرد

به گزارش بورس امروز، مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ بیمه پاسارگاد در ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ با حضور ۹۰.۷۴ درصد از سهامداران برگزار گردید و پس از تصویب صورت های مالی سال ۱۴۰۲ این شرکت بیمه ای با رأی اکثریت آرای سهامداران، به ازای هر سهم ۲۲۰ ریال سود تقسیم شد.

در این مجمع سید مرتضی حسنی عقدا معاون اقتصادی و پشتیبانی شرکت بیمه پاسارگاد در خصوص عملکرد این شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ گفت: شرکت بیمه پاسارگاد فعالیت خود را از سال ۸۶ با سرمایه ۴۵۰ میلیارد ریال آغاز کرد و از همان ابتدا این شرکت به طور مستمر افزایش سرمایه داشته و نهایتا در پایان سال ۱۴۰۲ سرمایه این شرکت به ۷۵ هزار میلیارد ریال افزایش رسید.

یکی از ویژگی های بیمه پاسارگاد ترکیب سرمایه شرکت است. عموما شرکت های فعال در بازار از محل آورده نقدی سهامداران، تجدید ارزیابی دارایی، افزایش سرمایه های متعددی را انجام دادنده­اند اما شرکت بیمه پاسارگاد تنها شرکتی است که وارد این ترکیب نشده و در طول سالیانی که افزایش سرمایه انجام داده است تنها سه درصد از افزایش سرمایه این شرکت از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران انجام گرفته و مابقی از محل اندوخته ها و سود انباشته انجام گرفته است.

وی افزود: شبکه فروش شرکت برای ارائه خدمات روندی افزایشی را در طول این سالیان تجربه کرده است اکنون ۹۲ شعبه فعال داریم و انتظار داریم شعب بیمه پاسارگاد تا پایان سال ۱۴۰۳ به ۱۰۰ شعبه افزایش یابد.

ارزش بازار شرکت های بیمه پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار در حال حاضر معادل با یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال است که مجموعا ۴۰ درصد ارزش بازار مجموع شرکت های بیمه ای این بازار به شرکت بیمه پاسارگاد اختصاص دارد.

لازم به ذکر است که “بپاس” در بین شرکت های بیمه ای رتبه اول بیشترین سرمایه را به خود اختصاص داده است.

اخیرا لایحه اصلاح قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت به تصویب رسید که ظرفیت بسیار بالایی را ایجاد کرد با این مبنا که سازمان های دولتی می توانند به جای باز کردن حساب پس انداز برای کارکنان خود از این بیمه نامه های تکمیلی استفاده نمایند. لازم به ذکر است که این ظرفیتی است که بیمه پاسارگاد در آن پیشتاز بوده و طراحی این بیمه نامه را انجام داد و بر این اساس می تواند در این زمینه هم موفقیت های لازم را کسب نماید.

عقدا بیان کرد: شرکت بیمه پاسارگاد از جمله شرکت های بیمه ای است که کمترین حجم مطالبات را دارد چرا که ۵۰ درصد پرتفوی این شرکت بیمه ای به بیمه های زندگی اختصاص دارد و همچنین بخش دیگر پرتفوی این شرکت به بیمه نامه های شخص ثالث و سایر رشته ها است.

بخشی از سرمایه گذاری های این شرکت مربوط به دارایی های مولد است که بازدهی مطلوبی را به همراه داشته است، تقریبا ۷۳ درصد از سرمایه گذاری های بیمه پاسارگاد در این بخش انجام شده که شامل سپرده های بانکی، سرمایه گذاری در بازار سرمایه و تسهیلات اعطایی است.

پیش بینی می‌گردد که شرکت بیمه پاسارگاد برای سال ۱۴۰۳ رشد ۴۰ درصدی نسبت به حق بیمه سال گذشته را تجربه کند که بخشی از آن مربوط به عملیات اصلی شرکت و بخش دیگر آن مربوط به تاکید بر بیمه های تکمیلی و بازنشستگی و طرح جامع منازل مسکونی خواهد بود.

مجمع پس از قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی رای به تقسیم ۲۲۰ ریال سود نقدی داد.

https://tejaratava.ir/?p=133448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.