• امروز : پنج شنبه - ۳۱ خرداد - ۱۴۰۳
0
مدیرعامل پتروشیمی اروند:

تولید ۵۰ هزار تن pvc از ابتدای سال | اورهال ۲۰ روزه به پایان رسید، تولید با حداکثر ظرفیت

  • کد خبر : 133420
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
تولید ۵۰ هزار تن pvc از ابتدای سال | اورهال ۲۰ روزه به پایان رسید، تولید با حداکثر ظرفیت
کریمی مدیرعامل پتروشیمی اروند گفت: از ابتدای سال تا حالا ۵۰ هزار تنی pvc تولید و تمامی آن را در بازار کرده ایم. البته تولیدات این محصول تا پایان امسال باید به ۲۸۵ هزار تن افزایش یابد.

به گزارش تجارت آوا، محمدرضا کریمی مدیرعامل پتروشیمی اروند در گفتگو با بازار مقدار فروش سالانه این واحد را حدود ۱۹ همت اعلام کرد و گفت: به طور معمول ما هر هفته فروش هایی را به صورت اعتباری داریم و معمولا خرید مشتری های بزرگ در این قالب صورت می گیرد.

به گفته او، فروش اعتباری اروند ۶ ماهه است. بدین صورت که امروز یک واحد خریدی را انجام می دهد، محصول خود را تولید و در بازار عرضه می کند و بعد از ۶ ماه دیگر پول آن را پرداخت می کند.

فروش اعتباری مشتری های وفادار و ثابت ما را افزایش داده و به نوعی مقدار فروش ما در بازار افزایش می یابد. اما مهم ترین دستاور این روش معامله این است که ما دیگر محصولی را به صورت خام صادر نمی کنیم

کریمی در پاسخ به این سوال که فروش اعتباری تا چه میزان سودآوری مجتمع را افزایش می دهد، گفت: این مدل مبادله مشتری های وفادار و ثابت ما را افزایش داده و به نوعی مقدار فروش ما در بازار افزایش می یابد. اما مهم ترین دستاور این روش معامله این است که ما دیگر محصولی را به صورت خام صادر نمی کنیم.

او معتقد است که با فروش اعتباری سود سهامداران افزایش خواهد یافت. چرا که با این کار تقاضای خرید از ما بیشتر شده و این مساله به درآمد بیشتر منجر خواهد شد.

این مقام مسئول در صنعت پتروشیمی با بیان اینکه پتروشیمی اروند هم اکنون کل pvc تولید شده را در داخل عرضه می کند، ادامه داد: در گذشته بخشی از این محصول صادر می شد، اما حالا دیگر ما تولیدات خود را در اختیار پایین دست قرار داده و در این بخش تبدیل به یک ماده با ارزش افزوده بالا می شود.

مدیر عامل پتروشیمی اروند همچنین در خصوص طرح توسعه شرکت اظهار داشت: قرارداد پروژه PVC۲ اواخر اسفند ماه منعقد شد. بر اساس هدف گذاری انجام شده پروژه را طی ۳ سال به بهره برداری برسانیم و ظرفیت pvc کشور را افزایش دهیم. سهم ما در تولید محصولات pvc در دنیا باید افزایش یابد و پاسخگوی نیاز رو به افزایش داخل کشور باشیم.

به گفته او، بزرگترین مزیت و نقطه قوت این پروژه این است که لایسنس و زمین نیاز ندارد، چون لایسنس، زمین و خوراک دارد، کاتالیست و مواد شیمیایی آن صددرصد و تجهیزات ثابت آن تا بیش از ۹۰ درصد ایرانی خواهند بود. در بحث تجهیزات نیز ما امیدوار هستیم تا بیش از ۷۰ درصد تجهیزات ایرانی باشد

از ابتدای سال تا حالا ۵۰ هزار تنی pvc تولید و تمامی آن را در بازار کرده ایم. بر اساس هدف گذاری انجام شده تولیدات ما امسال باید تولیدات پی وی سی خود را به ۲۸۵ هزار تن افزایش دهیم

مدیرعامل پتروشیمی اروند همچنین درباره میزان تولیدات این مجتمع کند، اظهار داشت: از ابتدای سال تا حالا ۵۰ هزار تنی pvc تولید و تمامی آن را در بازار کرده ایم. بر اساس هدف گذاری انجام شده تولیدات ما امسال باید تولیدات پی وی سی خود را به ۲۸۵ هزار تن افزایش دهیم.

او همچنین از پایان اورهال ۲۰ روزه این مجتمع خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستیم و امیدواریم که امسال رکورد سال گذشته شکسته شود. لازم به یادآوری است که در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ درصد افزایش تولید داشتیم و باعث شد که حدود ۳۰ درصد فروش داخلی ما افزایش پیدا کند.

کریمی ادامه داد: پتروشیمی اروند با رفع تنگناهای تولید به ثبات خوبی در تولید پایدار رسیده و این نوید را می دهد که خوراک شرکتهای وابسته به محصولات شرکت پتروشیمی اروند از جمله پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی خوزستان، پتروشیمی کارون، پتروشیمی غدیر، پتروشیمی آبادان و پتروشیمی هگمتانه با پایداری بیشتری تامین خواهد شد و نگرانی بابت خوراک نخواهند داشت.

منبع: ایپنا

https://tejaratava.ir/?p=133420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.