• امروز : پنج شنبه - ۳۱ خرداد - ۱۴۰۳
0

محرومیت زدایی از منطقه با ایفای وظایف ذاتی دستگاه های اجرایی محقق می شود

  • کد خبر : 133377
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
محرومیت زدایی از منطقه با ایفای وظایف ذاتی دستگاه های اجرایی محقق می شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ محرومیت زدایی و توسعه زیربنایی منطقه آزاد ماکو با ایفای وظایف ذاتی دستگاه های اجرایی محقق می شود.

حسین گروسی روز چهارشنبه در جلسه بررسی روند اجرایی مصوبات سفر شهرستانی به پلدشت، افزود: وزراتخانه ها اگر به وظایف ذاتی خود عمل نمی کنند لااقل قانون ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور و مدیریت واحد در منطقه آزاد را اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری به مشارکت مردم در جهش تولید بیان داشت:‌هرجا که مردم میدان‌دار کارها و فعالیت‌ها بوده‌اند، تجربیات مثبتی رقم خورده است و معتقدیم گره‌گشایی اقتصادی منطقه با مشارکت خود مردم رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو پتانسیل فراوانی در حوزه کشاورزی و پرورش آبزیان دارد و زیرساخت ها برای هرگونه فعالیت اقتصادی فراهم است  اظهارداشت:‌ برای این منطقه، چندین مگا پروژه از جمله ایجاد شهرک اقتصاد دانش بنیان در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار با همکاری معاونت فناوری رئیس جمهور، ایجاد قطب دیتاسنتر و لجستیک هوشمند، احداث دهکده لجستیک با مشارکت کشورهای عضو اکو و سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی شرکت ماهان در حوزه گردشگری تعریف شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تحقق تمامی وعده‌های داده شده در مصوبات دور اول سفر شهرستانی به پلدشت، تامین می‌شود.

محمدصادق معتمدیان افزود: بسیاری از مصوبات دور اول سفر شهرستانی به پلدشت به اتمام رسیده و در ادامه مصوبات باقیمانده که براساس نظریه های کارشناسی و اولویت‌ها و مطالبات بحق مردم تصویب شده‌اند، اجرایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه اجرای تمامی پروژه‌های اقتصادی و عمرانی، در راستای بهره‌بندی مردم منطقه اجرایی شده، خاطرنشان کرد: در راستای افزایش تولید و سرمایه‌گذاری و همچنین افزایش درآمدهای مردم، زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت آنان در پروژه‌های اقتصادی و به ویژه در حوزه شیلات و کشاورزی فراهم می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به اجرای موفق طرح باغ پسته یکپارچه هوشمند در پلدشت نیز اشاره کرده و افزود: با همکاری منطقه آزاد ماکو در حوزه شیلات و کشاورزی و بهره‌گیری از توان علمی و تجربیات سرمایه‌گذار باغ پسته، روند سرمایه‌گذاری مردم در حوزه کشاورزی راهبری می‌شود تا مردم و کشاورزان بویژه تعاونی های کشاورزی بتوانند در زمینه کشت محصولات باغی کم آب بر از جمله پسته و گردو فعالیت کنند.

معتمدیان همچنین با تاکید بر فعال شدن طرح‌های حوزه مسکن روستایی و شهری، اضافه کرد: رونق احداث مسکن می‌تواند موجب تحول اقتصادی در منطقه شده و ضمن ایجاد فرصت‌های اشتغال، زمینه تثبیت روستاییان در مناطق روستایی و بازگشت آنان از شهرها به روستاها را فراهم سازد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح طرح پروژه سرمایه‌گذاری باغ یکپارچه هوشمند پسته، افزود: این طرح از نظر وسعت و هوشمندی در کشور بی‌نظیر بوده و ضمن سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی به روز شده و ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر از افراد بومی و محلی، الگوی مناسبی از تغییر الگوی کشت در منطقه ارائه کرده است.

استاندار آذربایجان‌غربی بر لزوم کشت گیاهان کم آب بر از جمله پسته و گردو در استان نیز تاکید کرد و یادآور شد: کشت پسته ضمن اینکه می‌تواند باعث کاهش زیاد مصرف آب در استان شود، در مقایسه با محصول سیب نیز ۱۲ برابر ارزش افزوده برای کشاورزان به دنبال خواهد داشت.

معتمدیان در پایان بر تعمیم و ترویج الگوی کشت گیاهان کم آب بر از جمله پسته و گردو در استان تاکید کرده و افزود: با توجه به آب و هوا و خاک مناسب استان برای کشت گردو و پسته، این الگوی کشت می‌تواند ضمن ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در حوزه بخش کشاورزی، موجب بهبود وضعیت معیشت مردم به ویژه کشاورزان شود.

https://tejaratava.ir/?p=133377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.