• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
1

راهبرد جدی گروه کشتیرانی در حمایت از ساخت داخل/ تأمین بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از نیاز‌های گروه از توان تولید داخل کشور

  • کد خبر : 131241
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
راهبرد جدی گروه کشتیرانی در حمایت از ساخت داخل/ تأمین بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از نیاز‌های گروه از توان تولید داخل کشور
معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با گرامی‌داشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید و دیگر شهدای خدمت، خاطرنشان کرد: در دوران دولت شهید آیت‌ا... رئیسی، اتفاقات بسیار مهمی در حوزه تولید داخل رخ داد که سفارش ساخت شناور به سازندگان داخلی در شمال و جنوب کشور از جمله آن‌ها است؛ همچنین چند صد دستگاه انواع واگن و یکهزار TEU کانتینر با همکاری تولیدکنندگان داخلی و گروه کشتیرانی در داخل تولید شده و در اختیار ناوگان قرار گرفته است و البته این روند مطابق با مشی و منش ایشان ادامه می‌یابد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: طی ماه‌های آتی نیز قرارداد ساخت چند فروند شناور دیگر نیز با تولیدکنندگان داخلی نهایی شده و به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی از تأمین ۹۰ درصدی نیاز‌های این گروه از محل تولیدات داخلی خبر داد و با اشاره به سفارش ساخت انواع شناور به سازندگان داخلی گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از نیاز‌های گروه را از سازندگان داخلی تامین کردیم.
معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی خاطرنشان کرد: با توجه به راهبرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تأمین حداکثری نیاز‌ها از محل تولیدات داخلی، تا ۹۰ درصد از نیاز‌های گروه از سازندگان داخل کشور تأمین شده است.
وی با تأکید بر اینکه تأمین این حجم قابل توجه از نیاز‌ها از طریق توان داخلی یک کشور، در صنعت کشتیرانی جهان امری بی‌سابقه است، افزود: در اکثر حوزه‌ها از جمله رنگ‌های ویژه شناورها، انواع روغن‌ها و مواد شیمیایی تا کوچک‌ترین موارد، از داخل خریداری و تأمین می‌شود؛ ضمن اینکه با توجه به تأمین ۹۰ درصدی سوخت مورد نیاز ناوگان از طریق پالایشگاه‌های داخلی، امروز شاهد هستیم که تنها ۱۰ درصد از نیاز‌های ناوگان که با توجه به تردد ناوگان در مسیر‌های بین‌المللی غیرقابل اجتناب است، از منابع خارجی تأمین شده است.
معاون گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، همچنین به قرارداد ساخت دو فروند شناور خدماتی crew boat با سازندگان داخلی اشاره کرد و گفت: با احتساب ۶ شناوری که پیش از این به این شرکت سفارش داده‌ایم، مجموعاً هشت شناور به ارزش تقریبی ۳۹ میلیون دلار برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت است.
وی ادامه داد: چهار فروند شناور دیگر نیز از سوی شرکت کشتی‌سازی صدرا به ارزش ۵۵ میلیون دلار ساخته شده و به ناوگان ملحق خواهند شد.

https://tejaratava.ir/?p=131241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.