• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
3

سید باقر فتاحی: سال ۱۴۰۲ سال طلایی فعالیت بانک توسعه تعاون بوده است / بانک توسعه تعاون ۴۵۰۰ میلیارد ریال سود شناسایی کرد

  • کد خبر : 129307
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
سید باقر فتاحی: سال ۱۴۰۲ سال طلایی فعالیت بانک توسعه تعاون بوده است / بانک توسعه تعاون ۴۵۰۰ میلیارد ریال سود شناسایی کرد
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در کارگاه آموزشی مدیران ستادی واستانی درمشهد مقدس اعلام کرد:بررسی مجموع عملکرد همه همکاران در سطح کشور نشان می دهد که سال ۱۴۰۲ به عنوان سال طلایی سال های اخیر بانک بوده است.

سیدباقرفتاحی افزود: میزان عمل به شاخص های عملیاتی بانک توسعه تعاون در سال گذشته نشان از تحقق ۱۲۳ درصدی دارد.
وی ادامه داد:فعالیت همه همکاران در سطح صف و ستاد موجب ثبت سود ۴۵۰۰ میلیارد ریالی شده است که نشان از یک همت جمعی در بانک توسعه تعاون دارد. ادامه این روند موجب می شود زیان انباشته بانک در سال آینده حذف شود.
این مقام بانکی بیان کرد: سال گذشته با اضافه شدن دو عضو هیات مدیره، تیم مدیریتی بانک تکمیل شد. اکنون تیم مدیریتی بانک توسعه تعاون به عنوان یک مجموعه یکدست وهمدل در نظام بانکی مطرح است.
وی در بخشی از سخنان خود به تحلیل چالش های اقتصاد ایران وناترازی های نظام بانکی پرداخت و یادآور شد: اقتصاد ایران از چند بیماری رنج می برد که تورم در صدر این فهرست قراردارد. تورم نیز به دلیل ناترازی در مصرف و تولید حادث شده است.
فتاحی تاکید کرد:همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرموده اند جهش تولید می تواند تورم های مستمر وطولانی کشور را درمان کند.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اعلام کرد: بانک مرکزی از ۱۸ ماه گذشته سیاست کنترل مقداری ترازنامه را در جهت کنترل تورم اجرایی کرده است. آمار ارائه شده نشان می دهد که این سیاست به درستی اجرای شده است و در پایان سال گذشته میزان رشد نقدینگی به ۲۴/۳ رسید که ثمرات این سیاست اصولی در کنترل تورم در ماه های آینده قابل مشاهده است.
وی ادامه داد:بخشی از تورم از ناحیه لنگر بودن نرخ ارز ایجاد می شود که بانک مرکزی با راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا توانسته است، تلاطم های ارزی و تورم ناشی از آن را کنترل کند.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون یادآور شد: بر اساس اولویتی که مقام معظم رهبری تبیین فرموده اند ودر جهت کاهش ناترازی های موجود در اقتصاد، رشد نقدینگی باید کنترل شود.
فتاحی در بخشی از سخنان خود به تشریح ناترازی های بانکی پرداخت و گفت: اقتصاددانان ۴ ناترازی برای شبکه بانکی احصا کرده اند. عملکرد بانک توسعه تعاون نشان می دهد که کمترین ناترازی را در این بانک شاهد هستیم.
ناترازی دارایی-بدهی، ناترازی درآمد – هزینه، ناترازی خروج وجوه نقد وناترازی حساب سرمایه جزو مهم ترین چالش های نظام بانکی هستند اما بانک توسعه تعاون در بسیاری از شاخص های عملیاتی جزو سرآمدان نظام بانکی است.
وی یادآور شد: بررسی عملکرد شعب بانک توسعه تعاون نشان می دهد در برخی از شاخص ها همچون اعتبار اسنادی عملکرد درخشانی ثبت شده است. شعب آذربایجان غربی ۸۸۳ درصد ،خوزستان ۷۳۲ درصد، سمنان ۶۸۱ درصد،مازندران ۴۵۳ درصد و اصفهان ۴۲۷ درصد تحقق برنامه در صدور اعتبار اسنادی را ثبت کرده اند.
وی با بیان اینکه برخی از استان ها دچار کم کاری در حوزه اعتبار اسنادی هستند که نیاز است در سال جاری همت مضاعفی را به خرج دهند.از سویی با قراردادی ارزی (سپرده گذاری ارزی و قرارداد عاملیت) که به زودی با صندوق توسعه ملی منعقد می کنیم ، فعالیت های ارزی بانک انشاالله گسترش پیدا خواهد کرد.

https://tejaratava.ir/?p=129307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.