بدون خلاقیت و توانایی اصیل بودن، شرکتها نمیتوانند در دنیایی که به شدت رقابتی است دوام بیاورند. برای پاسخ به این سوال که آیا اصالت یک فرهنگ در محل کار است، فقط باید به این شکل به آن نگاه کنیم که اگر شرکتی اصیل نباشد، نوآوری نمیکند و اگر نوآوری نکند، نابود میشود. بنابراین، کاملاً واضح است که اصالت در محل کار لازم است و مهمتر از همه این است که باید در سازمان پرورش داده و تشویق شود.
از نظر آدام گرانت در کتاب «اصالتها – چگونه افراد ناسازگار جهان را به حرکت در میآورند»، نظریه اصالت سازمانی بر اساس فرهنگ قوی شرکت و رفتارهایی است که فرهنگ جمعی شرکت، آن را تشویق و تجلیل میکند.
تقویت اصالت در کار
برای تقویت اصالت در محل کار، اقداماتی وجود دارد که میتوان آن را انجام داد؛ برای مثال تشویق کارکنان خلاق بسیار مهم است، این ممکن است شامل تشویق فرآیندهای خلاقانه فردی آنها باشد که ممکن است به تجارت شما مرتبط نباشد. به عنوان مثال، اگر طراح وب شما میتواند گیتار بزند، میتوان یک گیتار در اختیار او قرار داد تا به طور منظم برای سایر کارکنان بنوازد. این کار نهتنها به احساس قدردانی کمک میکند، بلکه به تشویق سایر کارمندان برای درک ارزش خلاقیت هم کمک میکند.
خلاقیت هرگز به یک فعالیت هنری محدود نمیشود. این احتمال وجود دارد که طراح وب که در نواختن گیتار مهارت دارد، طراحی بهتری نسبت به طراحانی که خیلی خلاق نیستند، ارائه دهد.
اگر مدیری تصمیم جسورانهای برای حل یک مسئله گرفت، او را سرزنش نکنید. در عوض، از او به خاطر شجاعتش قدردانی کنید و اصالت او را در حل مسئله تحسین کنید.
در گروه وطنزرین برای ثبت ایدههای خلاقانه کارکنان این گروه، نظام مدیریت ایده وجود دارد، این نظام تلفیقی از نظام پیشنهادات و سیستم اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی (سیستم CAPA متمرکز) است و برای تمامی کارکنان چه مستقیم و چه غیرمستقیم در دسترس است و هر سال به بهانه روز جهانی خلاقیت و نوآوری برای تقدیر از همکارانی که رتبههای برتر در نظام مدیریت ایده کسب کردند، تقدیر میکند.
اصالت در سازمان، فرآیندیست که همیشه در حال پیشرفت است و نمیتوان آن را یک شبه توسعه داد. از سوی دیگر، میتوان با تشویق کسانی که اصیل هستند، کسانی که اصالت ندارند را به تفکر خلاق ترغیب کرد. این کار بهطور غیرمستقیم به افزایش بهرهوری و ارتقای فرهنگ کاری سازمان کمک میکند.
از نظر علمی هم ثابت شده است که خلاقیت و توانایی تصمیمگیری فردی برای رهبران بسیار حیاتی است.
منابع:
https://www.indusnet.co.in/discover-the-value-for-culture-of-originality-in-a-workplace/
درباره گروه وطنزرین
گروه صنعتی وطن زرین با چهل سال قدمت با استفاده از آخرین و مجهزترین فناوریهای روز دنیا تا کنون موفق به راهاندازی و بهرهبرداری از دهها سایت تولیدی و خدماتی، در چهار دسته متنوع کسب و کار شده است.
• صنعت کالاهای تند مصرف (FMCG)
• صنعت آبزی پروری
• فروش مستقیم
• صنعت IOT
حوزههای فعالیت ناهمگون، تعدد کسب و کار ، گستره جغرافیایی و توجه به مولفههای توسعه پایدار موجب شده تا فرصتهای مناسبی برای توانمنـدسـازی جامعه، کسب تجربههای نو و توسعه توانمندیهای فردی کارکنان ایجاد شود.
گروه وطنزرین مفتخر است که پس از تلاشهای مداوم تیم رهبـری و کارکنان شـایسته خود، رهبری بازار را در بخشهای تولید غذای آبزیان و محصولات سلولزی در اختیار دارد و با استفاده از منابع موجود و کارکنان پـرتلاش، در جهت دستیابی به مـوفقیتهای بیشتر و رسالت جهانی خود در حرکت است.
برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از برندهای گروه وطنزرین و دنبال کردن اخبار این گروه به وبسایت https://www.vatanzarin.com/fa/ مراجعه کنید.
روابط عمومی گروه وطنزرین: نگار باقری
شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۴۳۲۹۸ داخلی:۱۰۷
ایمیل: ne.bagheri@vatanzarin.com