• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
4

سازو کارهایی برای حل اختلافات معدنکاران و منابع طبیعی

  • کد خبر : 120474
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
سازو کارهایی برای حل اختلافات معدنکاران و منابع طبیعی
مدیر کل دفتر حفاظت و حمایت از منابع طبیعی کشور در پنل تخصصی دومین کنفرانس اکتشاف استیل پرایس از ساز و کارهای جدید برای حل اختلافات بخش معدن و این سازمان خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از معدن ۲۴، حمیدرضا قنبری اظهار کرد: مسئله منابع طبیعی با توجه به اهمیتی که دارد یک مسئله تجملاتی نیست،  حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی یکی از اساسی‌ترین وظایف ماست که در ترکیبات علمی و قانونی تکالیف در آن مشخص شده است.

قنبری گفت: کشور ما در منطقه خشک قرار گرفته و بارش سالانه اش چیزی در حدود ۲۵۰ میلی متر است. امروزه توسعه پایدار فعالیت های معدنی بیش از پیش احساس می شود.

او ادامه داد:  ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع سطح جنگل های ماست و امروز وضعیت پوشش گیاهی و آب کشور بحرانی شده است.  حوزه منابع طبیعی و معادن با هم ارتباط تنگاتنگی دارند و در این راستا بحث تبصره ۱ ماده ۲۴ که استعلام جنگل ها و مراتع است را دنبال کردیم. همچنین کارگروهیبرای تعامل مشترک منابع طبیعی و معادن از سال ۹۴ تشکیل شده است. از سوی دیگر بیش از ۷۰ درصد موافقت بحث های اکتشافی را برای صنایع بزرگ معدنی گرفته ایم.

قنبری گفت: اطلاعات منابع طبیعی استان ها را در این حوزه کامل کرده و از اکتشاف تا پروانه بهره برداری درج شده است که اطلاعات این ها به سامانه کاداستر متصل می شود.

https://tejaratava.ir/?p=120474

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.