مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، با اعلام نتیجه رسیدگی به درخواست تجدیدنظر از سوی این سازمان در ارتباط با پرونده عدم ایفای تعهدات شرکت خودروسازی آذویکو در تحویل خودروی MG، گفت: شرکت آذویکو ملزم به تحویل خودروی جایگزین و پرداخت خسارت مشتریان حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری شد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آوا و به نقل از وزارت صمت، سید مجتبی سجادی به دنبال اعتراض این سازمان به بیش از ۱۴۰۰ فقره رای بدوی صادره در خصوص پرونده شرکت مذکور، نواقصی که در دادنامه مشاهده می شد، توسط شعبه تجدیدنظر تعزیرات حکومتی برطرف و شرکت آذویکو ملزم به تحویل خودروی جایگزین و پرداخت خسارت مشتریان حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری شد.
وی با تشریح رای شعبه پنجم تجدیدنظر تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص پرونده شرکت آذویکو اعلام کرد: حسب پیگیری های سازمان حمایت و پس از ابلاغ دادنامه های اصداری، مشخص شد که رای تجدیدنظر در چهار بند انشاء و به طرفین پرونده ابلاغ شده که مهمترین قسمت دادنامه، الزام شرکت آذویکو به تحویل خودروی جایگزین از میان دو خودروی «لوکسژن suvu6» و «s50» به انتخاب مشتری است.
سجادی افزود : شرکت مذکور، ملزم به پرداخت ۱۸ درصد سود مشارکت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل خودرو و ۱۲ درصد خسارت تاخیر در تحویل از زمان سررسید قرارداد تا روز تحویل خودرو شده است.
مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: نکته دیگری که در این رای لحاظ شده، پرداخت مابه التفاوت نرخ تورم بانک مرکزی از زمان سررسید تحویل قراردادی تا روز اجرای حکم بوده و تاکید شده که این امر می بایست نهایتا تا پایان بهمن ماه ۹۹ محقق شود.
سجادی یادآور شد: از آنجایی که طبق ماده ۲۳ آیین نامه سازمان تعزیرات شاکی خصوصی تنها در صورتی می تواند درخواست تجدیدنظر کند که متهم تبرئه شده باشد؛ لذا با توجه به رای بدوی مبنی بر محکومیت شرکت آذویکو، شعبه تجدیدنظر نسبت به اعتراض شاکیان خصوصی قرار رد دادخواست صادر کرد، لیکن بر اساس همان ماده که امکان اعتراض را برای سازمان حمایت محفوظ می دارد، تجدیدنظرخواهی این سازمان مسموع دانسته شد که خوشبختانه منجر به صدور رای محکومیت شرکت و تغییراتی به سود مشتریان شد.
وی ابراز امیدواری کرد تا مفاد دادنامه اصداری عیناً توسط شرکت آذویکو انجام و موجبات رضایت مشتریان فراهم شود.