به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، این تحقیق با هدف تبیین عوامل مؤثر بر سرعت توسعه خدمت جدید با نقش تعدیلگر تشویق رهبر برای خلاقیت طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد.
این پژوهش از نظر پارادایم، فرااثبات گرا میباشد که با رویکرد کمی صورت گرفته است. همچنین استراتژی تحقیق حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مدیران عامل، معاونین فنی و مدیران تحقیق و توسعه شرکتهای فعال در صنعت بیمه ایران هستند و جهت انتخاب اعضای نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. در این راستا ۷۳ نفر از اعضای نمونه انتخاب و پرسشنامه در میان آنها توزیع گردیده است.
بر پایه این گزارش، در این تحقیق جهت اطمینان از پایایی پرسشنامه و اندازه گیری آن، از دو معیار آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده و برای سنجش روایی ابزار، از روایی همگرا و روایی محتوی استفاده شده است. همچنین در این تحقیق از تکنیک مدل معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی (PLS) و نرم افزار smart pls برای تجزیه و تحلیل داده استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داده است که شناخت مشکل، خلق ایده و نوآوری باز بر سرعت توسعه خدمت جدید تأثیر دارند. همچنین تشویق رهبر برای خلاقیت، تأثیر نوآوری باز بر سرعت توسعه خدمت جدید را تعدیل میکند.
لازم به ذکر است نشست ارائه این مقاله، ساعت ۱۳:۰۰ شنبه ۲۰ دیماه ۹۹ از طریق وبسایت همایش به نشانی http://seminar.irc.ac.ir/ پخش خواهد شد و به کلیه شرکتکنندگان گواهی حضور اعطا میشود.