به گزارش تجارت آوا به نقل از ایکوپرس- این تفاهمنامه با هدف کاهش خسارات مادی و معنوی تصادفهای جادهای، بین طرفین منعقد شد و اساس عملکرد آن بر پایه پیادهسازی سامانه تماس اضطراری (e-call) برای اولین بار در کشور و به صورت آزمایشی در دو استان البرز و سمنان است.
این سامانه، سخت افزار پیادهسازی شده بر روی خودروهاست که در صورت وقوع تصادفات جادهای، بهصورت دستی یا خودکار با مرکز امداد و نجات تماس گرفته و حادثه را گزارش میکند.
طبق این تفاهمنامه، ایرانخودرو نسبت به راهاندازی خط تولید خودروی مجهز به سامانه E-Call اقدام و برنامه تولید آتی برای برنامه ریزی اپراتورها با هدف تجهیز و تامین سرویس E-Call در شبکه اپراتوری را ارایه خواهد کرد.
همچنین طبق این تفاهمنامه، ایرانخودرو در تعریف خدمات و پروژههای مورد نیاز و اولویتدار در اجرای طرح آزمایشی و همچنین در زمینه مشخص کردن ابعاد و خصوصیات فنی سامانه به منظور گزارش به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی همکاری خواهد کرد.
رعایت نقطه نظرات فنی اپراتورها (مصوب در کارگروه مشترک) در تولید ماژول ارتباطی خودرو، بهکارگیری و معرفی نیروهای فنی و مجرب به سایر طرفین تفاهم نامه برای تعریف و اجرای طرح آزمایشی از دیگر مفاد این تفاهمنامه برای ایرانخودرو است.
زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو ایجاد میشود
تفاهمنامه شش جانبه همکاری با موضوع پیادهسازی سامانه تماس اضطراری (e-call)، میان گروه صنعتی ایرانخودرو، ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان حمل و نقل و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، شرکت ارتباطات سیار ایران و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، به امضا رسید.