علیرضا ملاحتی – به گزارش تجارت آوا، وحید کریمی، بنیانگذار کلاب مدیران موفق ایران و رئیس هیئتمدیره شرکت آرمان رخاندیشان سرفراز و فعال در زمینه مربیگری کسبوکار سخنرانی میکرد. کریمی در این سمینار به مسائلی چون رهبری، بازاریابی، سرمایهگذاری، چالشهای کسبوکار، برندسازی و خلق ارزش اشاره کرد. از نکات قابل توجه در این سمینار، صحبتهای کریمی درباره پیوند بازاریابی، رسانه و انتقال پیام یاد کرد.
در حاشیه سمینار قطبنمای کسبوکار، وحید کریمی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. این مربی کسبوکار درباره چگونگی انتخاب مباحث این سمینار گفت: از آنجا که نام این رویداد قطبنمای کسبوکار است، میخواستیم جهتدهی را به مدیران کسبوکار نشان دهیم. برای همین، در بخش اول در زمینه منابعانسانی، بازاریابی و فروش به شرکتکنندگان این سمینار ارائه شد و در بخش دوم، رهبری را به مباحث پایهای که در بخش ابتدایی گفته شد متصل کردهایم.
کریمی یک دوره آموزشی تحت عنوان کلاب مدیران موفق ایران دارد و هدف از راهاندازی این دورههای آموزشی را انتقال تجربه و دانش در زمینه کسبوکار دانست. او در این خصوص به سفرها و آموزشهایی که از سال ۸۸ تاکنون داشته، اشاره کرد و توضیح داد که برای راهاندازی کلاب مدیران موفق ایران از نمونههای خارجی آن الهام گرفته است. این مربی توسعهفردی در خصوص زمان تاسیس این دورهها به خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۰ کلاب مدیران موفق ایران راهاندازی شد و ۸ مدیر کسبوکار در این دورهها ثبتنام کردند. سال گذشته یعنی سال ۱۴۰۱، تعداد افراد شرکتکننده در این دورهها ۷۰ نفر بود و قرار است امسال تعداد شرکتکنندگان در کلاب مدیران موفق ایران به ۱۵۰ نفر برسد.
او معتقد است کلاب مدیران موفق ایران که تلفیقی از آموزشهای آنلاین و آفلاین است، به صاحبان مشاغل کمک میکند تا علاوه بر توسعهفردی، به رشد کسبوکارشان نیز کمک کنند.
وحید کریمی، در مورد استقبال از این سمینار گفت: که همهی افراد شرکتکننده در این سمینار از طریق شبکه اجتماعی مطلع شده و اقدام به ثبتنام کرده بودند. او همچنین به نرخ تبدیل ۱۲ درصدی متقاضیان شرکت در این سمینار اشاره کرد. به گفته این فعال در حوزه مربیگری کسبوکار، آنها فقط افرادی را در سمینار قطبنمای کسبوکار ثبتنام کردهاند که صاحبان کسبوکار هستند. او مهمترین هدف برگزاری این سمینار را خودآگاهی و کشف ندانستههای مدیران توسط خودشان عنوان کرد.
سخنران سمینار قطبنمای کسبوکار بر این باور است که تمام چالشها در کسبوکارهای ایرانی قابل حل هستند، اما چالش منابع انسانی حلشدنی نیست. آموزشهای مرتبط با برندسازی از دیگر مباحثی است که کریمی به آنها اشاره کرد. او باور دارد که در آینده نزدیک تعداد مدیرانی که در دورههای کلاب مدیران موفق ایران شرکت میکنند، افزایش مییابد. کریمی در انتهای این سمینار در مورد کسبوکارهایی که مدیران آن از دورههای کلاب مدیران موفق ایران استفاده کردهاند، گفت: برندهایی مثل مبلمان اداری جوان، رویال جین، مارال یدک، شیرینی کارن و نوین چرم، تاکنون در دورههای کلاب مدیران موفق ایران شرکت کردهاند و در حال توسعه کسب و کار خود هستند.