• امروز : چهارشنبه - ۲۶ دی - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

عرضه اولیه بزرگترین هلدینگ نیشکری در فرابورس ایران رقم خورد تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران در سال ۱۴۰۳ به بانک ملت اهدا شد حمایت از تولید داخلی اولویت نمایشگاه شهر آفتاب تهران است محمد شریعتمداری به اردوی استقلال رفت پیام تبریک دکتر محمد هاشم نجفی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی جم به مناسبت فرارسیدن سیزدهم رجب ،سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر اصلاح آیین‌نامه معاملات هلدینگ خلیج‌فارس با رویکرد حمایت از ساخت داخل ابلاغ شد/ تولیدکنندگان داخلی به رعایت همه استانداردها و زمان‌بندی متعهد باشند/ انتخاب قطعی ما بین بخش دولتی و خصوصی برای تأمین تجهیزات و قطعات، بخش خصوصی خواهد بود/ مبنای خریدهای ما از این به بعد، کیفیت خواهد بود / دائمی شدن دبیرخانه نمایشگاه ایران پتروکم و پتروفن در دستور کار پیام تبریک محمد شریعتمداری به مناسبت میلاد امام علی(ع) نهاد تخصصی سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج‌فارس در حوزه نوآوری مجوز گرفت/ برقراری پیوند صنعت و دانش‌بنیان‌ها با پتروکم/ صندوق نوآوری و شکوفایی پشتوانه ضمانت‌نامه دانش‌بنیان‌هاست

8

پیام پروفسور هارش مارما در همایش تخصصی بین المللی نقش MFT در صنعت گردشگری پسا کرونا

  • کد خبر : 27574
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
پیام پروفسور هارش مارما در همایش تخصصی بین المللی نقش MFT در صنعت گردشگری پسا کرونا
قبل از هر چیزی مایلم یک بار دیگر به آقای دکتر ملک زاده بخاطر ارائه تئوری ام اف تی (چارچوب ملک زاده برای گردشگری) تبریک عرض کنم.



این یک چارچوب برای آینده ، برای بهبود صنعت گردشگری است. چون این چارچوب، ابعاد جدید، مسیر نو و چندین مسیر جدید بوجود می آورد برای گونه های جدید و اشکال مختلف توریسم برای نسلهای آینده. و این چارچوب هم برای بخش خصوصی هم دولتی معتبر است و کاربرد دارد که پیروی کنند. تا گردشگران چیز بیشتری بدست آورند در فعالیتهای گردشگری که انجام میدهند. آنها ممکن است با اهداف مختلفی به مکانهای مختلف سفر می کنند. تفریح، سرگرمی، خوشگذرانی، زیارت، دیدار فامیل و خانواده یا بطور ساده برای کار و تجارت برای یک مدت محدود.
آنچه در این تئوری مهم است اینست که در سال ۲۰۱۵ طراحی و مطرح گردید و زوایای بدیعی را ارائه دارد. سه عامل و فاکتور بنیادین را مطرح ساخت که فوق العاده در صنعت گردشگری دارای اهمیت هستند. یعنی هم در صنعت گردشگری بعنوان یک کل، هم برای گردشگران اعم از گروهی و انفرادی. این سه عامل عبارتند از: زمان، مکان و انسان.
اینک اگر از من بپرسید یا این تئوری را بطور دقیق مطالعه کنید، متوجه خواهید شد بعد از شش سال هنوز این تئوری با معضلات امروز ما مرتبط است. بعلاوه من باور دارم، این تئوری با موضوعات پساکرونا نیز مرتبط است. اگر شما قصد دارید یک سناریو برای بهبود صنعت گردشگری تهیه کنید در سراسر جهان. منظورم منطقه یا مقصد خاصی نیست. عرض بنده در ابعاد جهانی است. چون سناریوی اصلی بعد از کرونا بطور کامل تغییر خواهد کرد. علایق فردی تغییر خواهد کرد. عادت های سفر تغییر می کنند. الگوهای سفر و مصرف تغییر خواهد کرد.
اما دو سوال اساسی باقی می ماند در ذهن هر توریست.
چرا به این سفر بروم؟ چه انتظاری از این تور دارم؟ آیا دنبال تفریح و سرگرمی هستم؟ آیا برای زیارت سفر می روم یا دیدار اقوام؟ کار است یا تجارت ؟ اینها به یک سوال دوم و مرتبط ختم می شود که به نوبه خود مهم است. کدام مدل گردشگری برای من مناسب تر است ؟ کدام مدل سفر برای درست است؟ اینها سوالات مهمی هستند که در دوران پساکرونا با تئوری ام اف تی در در سناریوی جدید مرتبط هستند.بنابراین، این تئوری جدید و متفاوت است که دیدگاهها و چشم اندازهای جدیدی را بوجود می آورد. وقتی یک توریست بدنبال فعالیت توریستی است، تجاربی بدست خواهد آورد که معنوی تر است ، حس آرامش، حس کامل بودن و کسب رضایت و موفقیت به همراه دارد.
بنابراین خیلی مهم است که هم بخش خصوصی هم بخش دولتی این تئوری را اجرایی نمایند. چراکه این تئوری آینده صنعت گردشگری را شکل خواهد داد.
با تشکر
پروفسور هارش مارما – مادرید ۱۹ جولای ۲۰۲۱

https://tejaratava.ir/?p=27574

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.