• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8
دکتر سید یاسر میر احمدی خبر داد:

محصولات صنایع غذایی انسی به ۴۵ کشور صادر می شود

  • کد خبر : 30747
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۲۲
محصولات صنایع غذایی انسی به ۴۵ کشور صادر می شود
سید یاسر میر احمدی رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی انسی گفت: محصولات شرکت کاملا بصورت حرفه ای تولید می شود و حدودا به 45 کشور صادر می گردد و حتی در برخی از این کشورها نماینده انحصاری نیز داریم و این جزو افتخارات این شرکت است.



سید یاسر میر احمدی رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی انسی گفت: محصولات شرکت کاملا بصورت حرفه ای تولید می شود و حدودا به ۴۵ کشور صادر می گردد و حتی در برخی از این کشورها نماینده انحصاری نیز داریم و این جزو افتخارات این شرکت است.
به گزارش تجارت آوا، میر احمدی رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی انسی در نشست خبری که با عنوان بررسی چالش ها و فرصت های صنایع غذایی ایران برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: گروه صنایع غذایی انسی در سال ۱۳۵۱ در منطقه یافت آباد تأسیس شد و بعد از آن به شهرک صنعتی صفادشت انتقال یافت و این شرکت حال حاضر بیش از ۷۰ نوع محصول را تولید و به بازار عرضه می کند.
وی ادامه داد: تولیدات شرکت انسی در دو فاز است، ابتدا شروع کار حوزه صنایع آردی مثل رشته آش و رشته پلویی بوده که بصورت کاملا حرفه ای تولید می شود و در این زمینه علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخلی بزرگترین صادر کننده این محصول نیز هستیم که این جزو افتخارات این شرکت می باشد.
میر احمدی ادامه داد: در فاز دوم مدتی است که علاوه بر اضافه شدن تولید ماکارونی و اسپاگتی در حوزه محصولات آردی، تولید محصولات دیگری مثل ترشی جات و کنسروی جات را اضافه نموده ایم که این موضوع موجب شده تنوع محصولاتمان به بیش از ۷۰ نوع برسد. همچنین در زمینه اشتغال باید بگویم: در این شرکت حدود ۴۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند.
وی اظهار داشت: در حوزه اسپاگتی بهترین دستگاهها را وارد و نصب کرده ایم و همکارانمان در حوزه آر اند دی نیز تلاش زیادی کرده اند، و نتیجه آن این شده است که قالب این محصولات را به حدودا ۴۵ کشور صادر می کنیم و حتی در برخی از این کشورها نماینده انحصاری نیز داریم و البته باید تاکید کنم برای سال جاری برنامه توسعه بازار داخلی را مدنظر قرار داده ایم که آن را توسعه خواهیم داد.
میر احمدی در مورد مواد اولیه تولید ماکارونی گفت: بخشی از مواد اولیه شرکت های عضو انجمن صنفی که دارای سهمیه گندم هستند به قیمت ۲۷۰۰ تومان توسط دولت تامین می‌شود. البته این گندمی که دولت می‌دهد گندم مخصوص ماکارونی نیست. گندم مخصوص ماکارونی در استان‌های خوزستان و فارس کشت می شود اما متاسفانه برخی کشاورزان آن زمین‌ها را تغییر کشت داده اند و برنج و دیگر محصولات در آن کشت می کنند. گندم سهمیه ای مخصوص پخت نان است به همین دلیل کیفیت تولید ماکارونی با مشکل مواجه شده است. در خصوص تامین گندم با تمام مشکلات تحریم ها و غیره ما درخواست کرده ایم که با ظرفیت خودمان واردات داشته باشیم ولی کسی به این درخواست ما جواب نداده است.
سید یاسر میر احمدی در خصوص ظرفیت اسمی تولید ماکارونی و اسپاگتی در کشور گفت: کل ظرفیت اسمی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در کشور است که البته در حدود ۷۵۰ هزار تن به صورت واقعی تولید می‌شود از این میزان حدود ۴۵۰ هزار تن آن مصرف داخلی و مابقی صادراتی است باید اضافه کنم سرانه مصرف ماکارونی در کشور ۶ کیلوگرم است این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته این مصرف ۲۶ کیلوگرم می باشد.
وی در خصوص صادرات نیز بیان کرد: قوانین و دستورالعمل های خلق الساعه ما را با مشکل مواجه کرده و محدودیت هایی برای ما ایجاد نموده است. همچنین پیمان های ارزی و برگرداندن دلار از کشورهای دیگر با مشکل مواجه است باید تاکید کنم در کشورهای دیگر در خصوص صادرات معمولاً یک ارگان تصمیم می گیرد ولی در ایران ۲۲ ارگان در این زمینه دخیل هستند که ایجاد مشکل می کنند. ما بسیاری از فرصت های صادراتی منطقه را به دلیل این مشکلات از دست داده ایم.
رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی انسی در خصوص بهبودی وضعیت تولید کنندگان این صنعت گفت: می بایست قوانین اصلاح شود حمایت های بانکی از تولیدکنندگان صورت گیرد در حوزه مالیاتی، بیمه ای، اداره کار، برق و برخی مسائل دیگر شرکت های تولیدی باید با حمایت برخوردار باشند.

https://tejaratava.ir/?p=30747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.