• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

بازدهی صندوق اطلس کارگزاری مفید؛ ۳۶ درصد از بیشتر شاخص کل بورس

  • کد خبر : 29453
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
بازدهی صندوق اطلس کارگزاری مفید؛ ۳۶ درصد از بیشتر شاخص کل بورس

«صندوق توسعه اندوخته آینده» که با نماد «اطلس» در بازار سرمایه شناخته می‌شود، یکی از صندوق‌های سهامی تحت مدیریت کارگزاری مفید است که در طول فعالیت خود عملکرد مطلوبی داشته است، به طوری که از زمان پذیره‌نویسی این صندوق در‌سال ۱۳۹۲ تا‌امروز نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ درصد بازدهی داشته است، به عبارتی سرمایه […]

«صندوق توسعه اندوخته آینده» که با نماد «اطلس» در بازار سرمایه شناخته می‌شود، یکی از صندوق‌های سهامی تحت مدیریت کارگزاری مفید است که در طول فعالیت خود عملکرد مطلوبی داشته است، به طوری که از زمان پذیره‌نویسی این صندوق در‌سال ۱۳۹۲ تا‌امروز نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ درصد بازدهی داشته است، به عبارتی سرمایه ۱ میلیون تومانی سال ۱۳۹۲در این صندوق امروز حدود ۲۳ میلیون تومان شده است. در همین بازه زمانی شاخص بورس حدود یک هزار و ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

براساس آمار مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران (فیپیران)، طی یک‌سال منتهی به ۹ مرداد ۱۴۰۰، بازدهی صندوق‌های سهامی موجود در بازار‌سرمایه ایران عددی بین ۵۰- درصد و ۱۵+ درصد بوده که تنها ۸ صندوق در‌این میان بازدهی مثبت داشته‌اند. صندوق‌های پیشتاز، پیشرو و اطلس کارگزاری مفید در این دسته جای می‌گیرند. به علاوه صندوق اطلس یکی از ۵ صندوق سهامی فعال در بازار سرمایه ایران است که برای عملکرد یک‌ساله، سه‌ساله و پنج‌ساله خود موفق به کسب ۵ ستاره عملکردی یعنی بیشترین امتیاز شده است.

به غیر از بازدهی مطلوب، صندوق اطلس ویژگی‌های دیگری نیز دارد که انتخاب آن را برای سرمایه گذاران جذاب کرده است و از این بین می توان به قابل معامله بودن (ETF) در سامانه‌های معاملاتی مانند ایزی تریدر و معافیت مالیاتی آن اشاره کرد، همچنین کارمزد خرید و فروش واحدهای صندوق اطلس کمتر از یک چهارم کارمزد معامله سهام است.

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در این صندوق سرعت نقد شوندگی بالا بواسطه داشتن بازارگردان است. بازارگردان وظیفه حفظ و برقراری تعادل در عرضه و تقاضای واحدهای صندوق را به عهده دارد و موجب سرعت در خروج سرمایه و عدم ایجاد صف فروش می‌شود. همچنین صندوق‌ اطلس جریمه ابطال ندارد و دارندگان واحدهای این صندوق می‌توانند حتی چند ثانیه پس از خرید، بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه اضافی، واحدهای خود را به صورت آنلاین و به قیمت بازار بفروشند.

کارگزاری مفید با تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری پیشتاز در‌سال ۱۳۸۷ جزو نخستین کارگزاری‌هایی است که در حوزه مدیریت دارایی و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار‌سرمایه ایران فعالیت کرده است و در‌حال حاضر با ۱۱ صندوق سرمایه‌گذاری اعم از سهامی، درآمد ثابت، مختلط و سکه طلا، سطوح ریسک مختلف را برای سرمایه‌گذارای با مبالغ خرد و کلان پوشش می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مفید می توانید از خدمات رایگان مشاوران کارگزاری مفید از طریق پرکردن فرم مشاوره بهره مند شوید.

https://tejaratava.ir/?p=29453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.