• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

بازاریابی مدرن چه فرقی با شیوه سنتی دارد؟

  • کد خبر : 9251
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
بازاریابی مدرن چه فرقی با شیوه سنتی دارد؟

بازاریابی مدرن چیست و چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟ چقدر مدیریت بازاریابی مدرن را می‌شناسید؟ در مدیریت بازاریابی مدرن ما به رعایت قواعد و اصول حائز اهمیتی ملزم هستیم. مدیران بازاریابی برای رشد و شکوفایی در دیجیتال مارکتینگ، علاوه بر آشنایی با بهترین تکنیک‌های این حوزه، باید همچنین بتوانند روشهای بازاریابی سنتی و قدیمی […]

بازاریابی مدرن چیست و چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟ چقدر مدیریت بازاریابی مدرن را می‌شناسید؟ در مدیریت بازاریابی مدرن ما به رعایت قواعد و اصول حائز اهمیتی ملزم هستیم. مدیران بازاریابی برای رشد و شکوفایی در دیجیتال مارکتینگ، علاوه بر آشنایی با بهترین تکنیک‌های این حوزه، باید همچنین بتوانند روشهای بازاریابی سنتی و قدیمی بازبینی نمایند.

باید توجه داشت که بازاریابی مدرن بعنوان ایجاد رویکردی جدید شیوه‌های قدیمی و کلاسیک‌تر دیده می‌شود و نه به معنی رد تکنیک‌های بازاریابی سنتی. با توسعه روزافزون تکنولوژی روش‌های بازاریابی نیز بصورت قابل ملاحظه‌ای تحول یافته است. در واقع تکنولوژی به گونه‌ای تمام زمینه‌های طراحی، استراتژی، اجرا و تحلیل را در بحث مارکتینگ و مدیریت بازاریابی دگرگون ساخته است.

ما برحسب تجربیات و کاربردی‌بودن اصول به ذکر ۸ اصل در بهینه‌سازی و مدیریت بازاریابی مدرن می‌پردازیم.

ضمنا شما می توانید با حضور در دوره MBA و گرایش های تخصصی این دوره در موسسه بهار نظیر دوره MBA بازاریابی بیشتر با مدیریت بازاریابی مدرن آشنا شوید.

۸ اصل اساسی در بازاریابی مدرن:

۱- تکنولوژی و بازاریابی مدرن

 پیشرفت تکنولوژی در بخش‌هایی مثل شناسایی راه‌های جدید جذب مشتریان، تعامل پرحاصل با آنان، شناسایی دقیق رفتارهای مشتریان بازار هدف و موارد دیگر، تاثیرات شگرفی ایجاد کرده است. رشد واقعی مدیران بازاریابی به شناخت سه شاخص مهم در بازاریابی مدرن برمی‌گردد:

تبادل اطلاعات بین مردم، پردازش داده‌ها، بکارگیری تکنولوژی کارا

البته توسعه تکنولوژیک لزوما به تنهایی موفقیت‌ در بازاریابی را رقم نمی‌زند. حقوق انسانی و تحلیل رفتارهای مشتریان از جمله مواردی‌ست که هموراه باید درنظر گرفته شود. موضوع دیگر آماده‌سازی بستر برای استفاده از این ابزارهای تکنولوژیک است. از طرفی مدیران بازاریابی بایستی آرایش افراد تیم را متناسب با نیازها و شرایط جدید تغییر دهند. وجود کارکنان خلاق، مبتکر و تحلیگر بسیار اهمیت دارد.

۲- با رفتار حرفه‌ای برند شوید!

 سیستم های قدیمی خرید و فروش که بر اساس تصمیم مشتری به خرید یک محصول و فروش می‌شد و به مرور روش‌های دیگر فروش مانند فروشگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی برپا شدند. مدیران بازاریابی موفق بر دو اصل مهم تمرکز می‌کنند:

تمرکز بر روی نقاط مشترکی که حضور مشتریان به بیشترین تعداد در بازارهای برند اتفاق می‌افتد.

بکارگیری تکنولوژی در جهت ایجاد تعامل و وابسته‌سازی مشتریان به کسب و کار خودمان.

در بازار پررقابت امروزی هرچند هم یک محصول جذاب یا مهم باشد، اگر کمپانی‌ها نتوانند به کاراترین شکل با مشتریان خود در تعامل باشند، مشتریان به شرکت دیگری روی می‌برند. بنابراین تیم پشتیبانی قوی برای معرفی، استراتژی بکارگیری محصول، معرفی شبکه های اجتماعی و دیگر خدمات کمپانی به مشتریان بسیار حائز اهمیت است.

البته یکی از اصول مهم در مدیریت بازاریابی مدرن، شناسایی چیزهایست که مشتریان نمی‌خواهند. این اتفاق یا در بازار رقبا رخ داده یا می‌تواند به شکل بالقوه مشاهده شود. همچنین با کسب آگاهی و تحلیل بازخوردها، میتوان نقض‌های موجود را نیز را شناسایی و به علت آنها پی برد.

۳- ارتباط حضوری در کنار ارتباط اینترنتی با مشتریان

تنها به کارگرفتن ابزارهای اینترنتی، موجب رشد تضمینی بازاریابی و فروش نمی‌شود. درست است که تقریبا همه فروشندگان با این موضوع که باید به آسانترین حالت در تماس با مشتریان باشند، آشنا هستند. اما ملاقات فیزیکی با مشتریان هم در بازاریابی مدرن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برگزاری رویدادها و همایش‌های زنده می‌تواند مثال خوبی از این موضع باشد.در این همایش‌ها، نقاط ضعف یا چالشهایی که از چشم بازاریابان دیجیتال خود پنهان مانده، می‌تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

۴- ابتکار عمل

خلاقیت و ابتکار عمل در نشان دادن اهمیت یک محصول و معرفی درست همه ابعاد محصول در بازاریابی مدرن چالشی اساسی‌ست. شرح دقیق استفاده و فوائد بهره‌مندی از یک محصول (مانند صرفه جویی در هزینه‌ها) بسیار حائز اهمیت است. برای درک این مطلب می‌توانید سمینارهای معرفی محصول کمپانی‌های بزرگ را مشاهده فرمائید.

۵- آزمون‌ها و محک‌ها

اگر بخواهید به یک مدیر بازاریابی موفق در جهان مدرن امروز تبدیل شوید، همواره باید در حال آزمون و امتحان ابزارها و تکنیک‌های گوناگون مارکتینگ باشید. به عنوان مثال کمپانی ادوبی از شیوه‌های زیر بازاریابی خود را محک میزند.

برای مدیریت اقتصادی بازاریابی، اقدام به شبیه‌سازی اقتصادی همه پروسه‌ها می‌کند و در مرحله بعد با تهیه نمودارهای مرحله‌ای، سطوح و ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری و تولید محصول به بهترین صورت شناسایی می‌شود.

از جهت تعامل با مشتریان، ادوبی از داده‌ها برای دسته‌بندی دقیق‌تر مشتریان از طریق تحلیل محتوای تولید شده توسط آن‌ها و بازخوردها و تجربه مشتریان در استفاده از نرم‌افزارهای ادوبی می‌کند.

با وجود تمامی ابزارها و داده‌های علمی، هنوز نیاز به هنر تلفیق بهینه بازاریابی و مدیریت مشتریان دیده می‌شود. بهترین روبات‌ها هم هرگز جایگزین مدیران بازاریابی که با قدرت درک و تصمیم‌گیری بهینه و استفاده از یک روش به تناسب کسب و کار انجام می‌دهند، نخواهند شد.

۶- وجود تیم‌های مکمل

مشارکت با تیم‌های پوشش‌دهنده یکدیگر، استراتژی تضمین‌کننده موفقیت در مدیریت بازاریابی مدرن هستند. در بازار پررقابت امروزی و چالش‌های رو به افزایش بازاریابی، حضور منفرد در بازار بسیار دشوار است. تلفیق‌های سازمانی یا چند واحد در قالب یک تیم برای شرکت‌ها میتواند منجر به ایجاد یک برند موفق شود. برای مثال تولیدکننده دوربین‌های DSLR که جنس بدنه دوربین را از بهترین کمپانی‌های پلیمری دنیا اتخاذ می‌کنند.

۷- وجهه مثبت عمومی

هدفی والا منجر به عملکرد مثبت در مدیریت بازاریابی مدرن می‌شود. برای مثال بهینه‌سازی طراحی محصولات کمپانی‌های بزرگ برای حفظ منابع محیط زیست و جلوگیری از صرف بیش از حد آب در تولید یا آلایندگی قطعات را درنظر بگیرید. همچنین اختصاص دادن بخشی از درآمد کمپانی به کودکان کار یا توسعه روستاهای محروم و اهدافی از این دست می‌تواند نقش بسزایی در عوض شدن چهره برند شما شود البته اگر واقعا با قصد کار مثبت این پروسه اتفاق بیفتد.

منبع: سایت موسسه بهار

https://tejaratava.ir/?p=9251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.