• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
4

استفاده از هوش مصنوعی، مهم ترین گام برای پیشبرد اهداف در شرکت های بیمه است

  • کد خبر : 32903
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
استفاده از هوش مصنوعی، مهم ترین گام برای پیشبرد اهداف در شرکت های بیمه است

مصطفی زحمتی پاک، مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه تعاون، از جمله موافقان دیجیتالیزاسیون و هوشمندسازی صنعت بیمه است؛ او پیشتر در خصوص ضرورت بهره مندی از فناوری در صنعت بیمه در گفت و گو با روزنامه دنیای اقتصاد مطرح کرده بود که «ارائه خدمات آنلاین در تمامی فرآیند‌ها، چه صدور بیمه‌نامه چه پرداخت خسارت مثبت بوده و این اقدام باعث رضایت‌مندی مشتریان خواهد شد»؛ با او در رابطه با دیدگاه هایش گفت و گویی انجام داده که در ادامه می آید.

به گزارش تجارت آوا ، مدیر بیمه های اتومبیل این شرکت پیشتر در گفت و گو با روزنامه دنیای اقتصاد به ضرورت دیجیتالی شدن صنعت بیمه اشاره کرده و گفته بود «ارائه خدمات آنلاین در تمامی فرآیند‌ها، چه صدور بیمه‌نامه چه پرداخت خسارت مثبت بوده و این اقدام باعث رضایت‌مندی مشتریان خواهد شد»؛ او همچنین با توجه به واحد تحت مدیریت خود و دیجیتالی شدن خدمات به استعلام و پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان در حوادث رانندگی اشاره کرده بود و گفت «ابتدایی‌‌ترین اقدام در این زمینه این است که بازدید اولیه به‌صورت غیرحضوری و برخط انجام شود و بیمه‌گذار، تصاویر خودروی خود را به شرکت بیمه ارسال کند؛ در واقع اینکه ما بتوانیم هم خدمات بیمه‌ای را کاملا به شکل آنلاین ارائه دهیم و هم بتوانیم تخلفات و صحنه‌سازی‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود را به صفر برسانیم شاید امکان‌پذیر نباشد، اما می‌توان با فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم، هم از آمار تخلفات کم کرد، هم به سمت خدمات برخط حرکت کرد».
با توجه به اعتقاد زحمتی پاک مبنی بر اینکه «توسعه خدمات آنلاین به بیمه‌گذاران، امری اجتناب‌ناپذیر است و شرکت‌های بیمه لاجرم باید به این سمت حرکت کنند» با او گفت و گویی انجام داده ایم؛ او مطرح ساخت: تاکنون در صنعت بیمه شاهد دو جزیره «بیمه» و «IT» بودیم که هیچکدام مسیر پیوند با دیگری را به صورت کامل نمی پیمود و در متعالی ترین حالت آن به نرم افزاری چون «فناوران» در داخل صنعت بیمه منجر می شد.
مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه تعاون ادامه داد: با اینحال در سال های اخیر و با ورود سامانه سنهاب از سوی بیمه مرکزی موجبات استفاده بیشتر از خدمات الکترونیک در صنعت بیمه فراهم شد.
وی افزود: همچنین با ورود بحث اینشورتک و شیوع پاندمی کرونا، بیش از پیش شاهد قرابت این دو جزیره و هم آمیختگی شان شدیم که در نتیجه آن خدمات رسانی شرکت های بیمه ای نیز در مسیر الکترونیزه شدن حرکت کرد.
زحمتی پاک تصریح کرد: در این بین مهم ترین اتفاق دیجیتالیزاسیون نیز در حوزه بیمه های اتومبیل انجام شد که در پی آن صدور کاغذی بیمه نامه شخص ثالث متوقف شد.
عضو کارگروه بیمه های اتومبیل سندیکای بیمه گران ایران ادامه داد: جمله این اتفاقات سبب شد تا در این فضا که همه چیز آنلاین و الکترونیک شده است، کمک کنیم تا خدمات رسانی در کمترین زمان، کمترین مراوده حضوری و به صورت کلی در بهترین تسهیل گری های ممکن صورت پذیرفته و نسبت به دیگر شرکت ها نیز فرایند رقابت پذیری و محبوبیت را بتوانیم تقویت کنیم.
مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه تعاون در ادامه با اشاره به این که هم اکنون یکی از اتفاقات مطلوب صورت گرفته در صنعت این است که بازدید اولیه و صدور بیمه نامه بدنه به صورت از راه دور و با استفاده از تلفن همراه انجام پذیر شده است اظهار داشت: استفاده از هوش مصنوعی گام مهمی می تواند در صنعت بیمه باشد و باید شرکت های بیمه این مهم را محقق کرده و به تسهیل گری هرچه بیشتر برای خدمت رسانی در این رشته پرمخاطب اقدام کنند.
وی همچنین به عملکرد بیمه مرکزی نسبت به اتخاذ سیاست های فناورانه نیز اشاره کرده و بیان کرد: خوشبختانه بیمه مرکزی با آیین نامه های مطلوبی که برای حرکت شرکت های بیمه ای در مسیر فناوری برداشته است توانسته نقطه قوتی را در راستای دیجیتالی کردن تمام فرایندها و امور بیمه ای به وجود آورد و امیدوارم بیمه تعاون نیز نخستین شرکتی باشد که با تکیه بر هوش مصنوعی و فناوری اقدامات موثری در این مسیر بردارد.
زحمتی پاک تصریح کرد: به طور مشخص نیز امیدوارم که بیمه تعاون بتواند برای اصالت سنجی بازدید اولیه و صدور و پرداخت خسارت با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان اولین شرکت ایفای نقش کرده و هم اکنون با استفاده از تیم کارشناس خبره در این زمینه چنین مسیری را هموارسازی می کنیم.

https://tejaratava.ir/?p=32903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.