• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
6

پرداخت تسهیلات به دو پروژه بزرگراهی کشور

  • کد خبر : 22275
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
پرداخت تسهیلات به دو پروژه بزرگراهی کشور

یکی از مهمترین سیاست های بانک مسکن در سال ۹۹ تامین مالی دو پروژه بزرگراهی کشور است، که بخش قابل توجهی در تسهیل حمل و نقل کشور دارد.

یکی از اقدامات مهم بانک مسکن جهت تامین مالی طرح ها و بنگاه های اقتصادی در سال ۹۹، تسهیلات دهی به دو طرح زیرساختی حرم تا حرم و آزادراه بیرجند-قائن به میزان ۱۲۶٫۴ میلیارد تومان عنوان شده است . به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،بانک مسکن، موارد متعددی از تسهیلات دهی به زیرساخت ها کشور بر اساس چارچوب قانونی را در دستور کار خود قرار داده است، این اعتبار با تضمین سازمان برنامه و بودجه به این دو پروژه تخصیص یافته است. شیوه کار نیز به این شکل است که بانک مسکن تسهیلات را به این پروژه های آزادراهی ارائه می دهد و سازمان برنامه و بودجه، با توجه به ضمانت هایی که صورت گرفته، اصل و سود تسهیلات را به بانک بازپرداخت خواهد کرد.

تامین مالی این پروژه ها باعث پیشرفت هر چه سریع تر آزادراه ها و زیرساخت های کشور خواهد شد. پروژه های عمرانی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، با توجه به مفاد این قانون می توانند از این نوع تسهیلات بهره ببرند و در نتیجه این موضوع می تواند به تکمیل پروژه های بزرگ کشور کمک کند.کل تسهیلات در قالب ۴ قسط به این پروژه ها پرداخت شده است و بازپرداخت این تسهیلات نیز طی ۵ سال صورت خواهد گرفت. حمایت از رونق تولید همواره مدنظر، مدیران بانک مسکن بوده است و این بانک امیدوارست که با تامین مالی این طرح های زیرساختی، به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته، شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور در همه زمینه ها باشد.

به گزارش هیبنا، خراسان جنوبی همواره یکی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه راه‌های دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در ۲ کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان، بسیاری از جاده‌های استان دوطرفه است، از این رو توسعه کمی و کیفی راه‌های استان در دستور کار دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی مناطق مختلف، ساخت و توسعه مسیرهای ارتباطی از جمله جاده‌های اصلی و فرعی، خطوط ریلی، بزرگراه و آزادراه‌ها است که تحقق آن منجر به بهبود مناسبات اقتصادی و تجاری، افزایش رفاه مردم و کاهش تصادفات می‌شود.

از طرفی با توجه به اینکه پروژه‌های زیرساختی شرق کشور در آتیه کشور تاثیرگذار است یکی از اولویت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم سرعت‌بخشی به روند اجرای این پروژه‌ها بوده به طوری که در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ۴.۳ درصد طول راه‌های استان در ابتدای دولت یازدهم بزرگراه بود و در حال حاضر این رقم با حدود سه برابر رشد به ۱۲ درصد رسیده است.

خراسان جنوبی استانی پهناور و کویری است که طول راه‌های آن ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر بوده و ششمین استان از نظر طول راه‌ها در سطح کشور است. این پهناوری و فاصله طولانی بین شهرها عملیات دوبانده‌سازی را پرهزینه و گاهی زمان‌بر می‌کند، با این وجود اعتبارات حوزه راه استان در سه سال گذشته، چهار برابر افزایش یافته است.

عملیات اجرایی مسیر بیرجند به قاین (مسیر پرتردد زائران به مشهد مقدس) به طول ۱۰۰ کیلومتر که سال‌ها به دلیل کندی پروژه و حادثه‌خیزی این محور از سوی رسانه‌ها صفت‌های متفاوتی گرفته بود در سال‌های اخیر شتاب گرفته به طوری که با پیگیری مسوولان استان و حمایت مالی بانک مسکن ۱۰۰ میلیارد تومان طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به پروژه دوبانده‌سازی محور بیرجند – قاین اختصاص یافت و باعث شد که پروژه به لحاظ اجرایی متحول شود.

https://tejaratava.ir/?p=22275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.