• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

قول محرابیان برای رفع مشکل قطعی برق در یکسال آینده/ دیگر قطعی برق نخواهیم داشت

  • کد خبر : 30293
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
قول محرابیان برای رفع مشکل قطعی برق در یکسال آینده/ دیگر قطعی برق نخواهیم داشت
نماینده مردم فسا در مجلس گفت: علی اکبر محرابیان قول داد با برنامه هایی که در وزارت نیرو خواهیم داشت در یک سال آینده دیگر شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

حجت اله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مجموع کابینه آیت‌الله رئیسی را کابینه خوبی دانست و اظهار کرد : بعضی از وزرا متناسب با رشته و سوابق معرفی شدند و دوستان نماینده شاید برروی برخی از موارد نظراتی داشته باشند.

نماینده فسا در مجلس با اشاره به فضای خوب جلسات تخصصی کمیسیون ها و فراکسیون ها با وزرا گفت: باید با رئیس جمهور منتخب همکاری کرد بخصوص اینکه در شرایط خاص اقتصادی کشور مسئولیت را برعهده گرفته است باید همکاری کرد تا کابینه به موقع تشکیل شود و هر چه زودتر دولت کارش را شروع کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مسائل مهم در وزارت نیرو را برق و آب عنوان کرد و افزود: در حوزه وزارت نیرو اولین موضوع بازسازی و نوسازی سیستم برق کشور هست. ما در دو سه هفته اخیر در حوزه برق شاهد اتفاقات خوبی نبودیم. و قطعی های متعدد برق در نقاط مختلف کشور موجب رنجش و گلایه جدی مردم مخصوصا در مناطق گرمسیری شده است و در حوزه تولید لطمات زیادی را به کارخانه ها وارد شده است. اساسی ترین و مهم ترین وظیفه وزارت نیرو در حوزه برق برنامه ریزی برای رفع مشکل است.

وی موضوع دوم را بحث آب بیان کرد و گفت: آب هم یکی از مشکلات اساسی و جدی کشوراست در بعضی از استانها ما جیره بندی آب را داریم. کم آبی و بی آبی در حوزه مصرف و هم در حوزه کشاورزی داریم و دولت باید با تمام توان، تلاش کند تا از امکاناتی که در حوزه آب چه در شمال چه در جنوب کشور وجود دارد برای خدمات آبرسانی به اقصی نقاط کشور استفاده کند.

فیروزی بحث فاضلاب را موضوع بعدی در وزارت نیرو برشمرد و گفت: فاضلاب امر حیاتی برای سلامتی و زندگی مردم است. دولت باید برنامه ریزی داشته باشد تا به مناطقی که نیاز به سیستم پالایش فاضلاب دارد امکانات لازم را بدهد و شبکه های فاضلاب را در شهرهایی که شبکه فاضلاب وجود ندارد راه اندازی کند و در شهرهایی که پروژه های نیمه تمام دارند پروژه ها را تکمیل کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تجربه مدیریتی و عملکرد خوب محرابیان در وزارت صنعت عنوان کرد: در جلسه کمیسون عمران مجلس محرابیان قول داد، با برنامه هایی که در وزارت نیرو اجرا خواهد شد، در یک سال آینده دیگر شاهد قطعی برق در کشور نخواهیم بود.

https://tejaratava.ir/?p=30293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.