به گزارش تجارت آوا به نقل از ایکوپرس- سهراب برفروشان، با بیان اینکه در راستای ارتقای رضایت مشتریان، انطباق با استانداردهای روز جهانی و ایجاد بهبود در مشخصههای کیفی و عملکردی، پروژههای بهبود کیفی محصولی و زیرساختی در دستور کار گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفته است، گفت: در همین راستا، اقدامات بهبود و دستاوردهای کیفی برای برخی محصولات نظیر خودروی تارا صورت گرفته و نتایج خوبی نیز در این زمینه کسب شده است.
وی افزود: در شاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان (IQS) با کسب امتیاز ۲۴۰ در تیر ماه امسال، هدف ابلاغی وزارت صمت محقق شده است و در تلاش برای بهبود هرچه بیشتر در این شاخص هستیم.
به گفته معاون کیفیت ایران خودرو، بهبود معادل ۳۲ درصد در شاخص مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R۱۰۰) با پیمایش زیر هزار کیلومتر نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ محقق شده است.
وی با بیان اینکه در شاخص ارزشیــابی محصــولات که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) اعلام شده، با کسب امتیاز ۸۲ در مهر ماه ۱۴۰۱ نسبت به میانگین سال ۱۴۰۰ شاهد بهبود هشت امتیازی هستیم، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ارایه شده مدیریت ارتباط با مشتریان، تعداد شکایات کیفی تایید شده در آبان ۱۴۰۱ نسبت به بهمن ۱۴۰۰، ۵۹ درصد بهبود داشته است.
برفروشان، تضمین کیفی موتور و گیربکس تارا در بازه شش ماهه پس از تحویل برای خودروهای تحویلی از ابتدای تیرماه امسال به عنوان محصول پایلوت و تضمین ترخیص خودرو حداکثر طی ۴۸ ساعت در صورت مراجعه به نمایندگی و جلب رضایت مشتری با بسته ویژه را از جمله اقدامات تعریف شده در طرح تحول کیفیت ایران خودرو دانست و گفت: این موضوع نشان از بلوغ این خودروساز در تولید قوای محرکه محصول و خودباوری به توان داخلی دارد.
وی افزود: بر اساس برنامهریزی های صورت گرفته، در مرحله دوم از این طرح موفق، محصولاتی نظیر دنا شامل گارانتی محصول خواهند شد و به ترتیب سایر محصولات سبد تولیدی به این طرح افزوده میشوند تا به این ترتیب، بیش از پیش شاهد رضایتمندی مشتریان از محصولات تولیدی گروه صنعتی ایرانخودرو باشیم.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به مراجعه برخی دارندگان تارا به نمایندگیها درخصوص وجود ایراد در فرمان برقی این محصول و با تاکید بر اینکه مشکل به وجود آمده با اصلاح برنامه نرمافزاری رفع شده و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: ایرادات مرتبط با سیستم الکتریکال در این محصول حذف و همچنین بهینهسازی نرمافزار سیستم فرمان در راستای ارتقای رضایت مشتریان صورت گرفته است.
بهبود شاخصهای کیفی خودرو تارا
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به این که در سال جاری شاهد ارتقای قابل توجهی در شاخصهای کیفی تارا بودهایم، خاطرنشان کرد: در شاخص رضایتمندی مشتریان (CSI) با کسب امتیاز ۷۰۱ در تیرماه امسال، علاوه بر بهبود هفت امتیازی نسبت به بهمن ماه سال ۱۴۰۰، ۲۷ امتیاز بالاتر از میانگین رضایت سبد محصولات صنعت به دست آمده است.