• امروز : دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳
1
با ارائه مقاله پیشگیری از توقف ناخواسته آسیاب گلوله ای به کمک پایش وضعیت در سومین سمینار ملی پایش وضعیت و عیب یابی تجهیزات تاکید شد:

لزوم هوشمندسازی در پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات

  • کد خبر : 150847
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
لزوم هوشمندسازی در پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات
سرپرست پایش وضعیت شرکت آلومینای ایران گفت: مقاله پیشگیری از توقف ناخواسته آسیاب گلوله ای به کمک پایش وضعیت شرکت آلومینای ایران در سومین سمینار ملی آموزشی تخصصی پایش وضعیت و عیب یابی تجهیزات مورد پذیرش و تقدیر قرار گرفت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور اجتماعی شرکت آلومینای ایران؛ مهندس حمید احمدی در این رابطه اظهار داشت: مقاله علمی این شرکت با عنوان”پیشگیری از توقف ناخواسته آسیاب گلوله ای به کمک پایش وضعیت” در سمینار ملی تخصصی آموزشی پایش وضعیت و عیب یابی تجهیزات مورد قبول و تقدیر واقع شود.

مهندس احمدی با تشریح اینکه در واحد پایش وضعیت، تجهیزات این شرکت با تکنیک های مختص این واحد نظیر آنالیز ارتعاشات،آنالیز ترموگرافی، آنالیز روغن و التراسونیک مورد پایش قرار می گیرند، گفت: این واحد هر ساله در زمان رویارویی با معایب و خرابی های تجهیزاتی که می تواند از لحاظ علمی حاوی نکات مهمی باشد مورد توجه قرار گرفته و در مورد آن موضوع مقالات علمی طرح و برای همایش ها و سمینارها ارسال می شود.

وی با اشاره به برگزاری سمینار پایش وضعیت در روزهای اخیر، تصریح کرد: در این راستا یکی از موارد مورد نظر که حاوی مطالب مهمی بود با عنوان پیشگیری از توقف ناخواسته آسیاب گلوله ای به کمک پایش وضعیت برای این سمینار ارسال شد که در آن با سه تکنیک آنالیز ترموگرافی، ارتعاشات و التراسونیک توانستیم جلوی برخی از آسیب ها و معایب برروی آسیاب ها را تشخیص داده تا قبل از اینکه خرابی به مراحل بحرانی برسد و در سایر تجهیزات گسترش یابد از بروز این خرابی ها جلوگیری کنیم.

احمدی افزود: با این دستاورد علاوه بر اینکه از پیشروی خرابی در تجهیزات در مدار و به ویژه خرابی آسیاب جلوگیری می شود بلکه از توقف در آسیاب نیز جلوگیری و صرفه جویی در زمان و هزینه را به همره دارد.

سرپرست پایش وضعیت شرکت آلومینای ایران  اضافه کرد: جلوگیری از توقف آسیاب ها و جلوگیری از صرف هزینه تعمیرات، صرفه جویی بیش از ۲۰ میلیارد ریالی برای شر‌کت آلومینای ایران به همراه داشت.

لزوم هوشمندسازی در پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات
مهندس احمدی هدف از برگزاری این سمینار را ارائه یک فرصت برای به‌ اشتراک‌گذاری دانش و تجارب در زمینه پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات عنوان کرد و گفت: مبحث پایش وضعیت مساله بسیار مهمی است که باعث کاهش هزینه‌های تعمیرات و افزایش بهره‌وری می شود.

احمدی افزود: اگر تکنیک های پایش وضعیت به درستی پیاده سازی و اجرا شود، می‌توان کاهش سطح تعمیرات تخصصی کارخانه و جلوگیری از توسعه خرابی در سیستم را انتظار داشت.
یادآور می شود؛ شرکت فولاد آلیاژی ایران برای سومین سال سمینار ملی تخصصی آموزشی پایش وضعیت و عیب یابی تجهیزات را در ۱۷ و ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ در یزد به مدت ۱۶ ساعت برگزار کرد.

http://tejaratava.ir/?p=150847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.