• امروز : دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳
0

آغاز به کار سی امین نمایشگاه بین المللی لوستر، چراغ‌های روشنایی و تزئینی

  • کد خبر : 150792
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
آغاز به کار سی امین نمایشگاه بین المللی لوستر، چراغ‌های روشنایی و تزئینی
سی امین نمایشگاه بین‌المللی لوستر، چراغ‌های روشنایی و تزیینی امروز ۳ آبان ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور ۸۵ شرکت مطرح آغاز به کار کرد.

به گزارش تجارت آوا، در حاشیه افتتاحیه سی امین نمایشگاه بین المللی لوستر، چراغ‌های روشنایی و تزئینی، دکتر احمدرضا علائی طباطبایی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مزیت‌های مهم حوزه لوستر و روشنایی ظرفیت تولید آن است که بیش از ظرفیت مصرف داخلی است. ویژگی دوم اینکه در منطقه ما برخلاف بسیاری از حوزه‌ها که باید با کشورهای دیگر رقابت کنیم عرضه کننده زیادی در این صنعت وجود ندارد و ما در این حوزه حرف برای گفتن داریم. و در این صنعت نیاز زیادی در بازارهای منطقه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ادامه داد: کیفیت صنایع روشنایی در سال‌های اخیر به قدری افزایش پیدا کرده که ما می‌توانیم با برندهای مشابه بین‌المللی رقابت کنیم این حوزه مزیت رقابتی فراوانی برای صادرات دارد که این وضعیت در خیلی از حوزه‌ها وجود ندارد. چون کشش تقاضا در منطقه وجود داشته و ما ظرفیت عرضه محصول را نیز داریم مجموعاً آینده این صنعت خیلی درخشان خواهد بود و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم. این حوزه می‌تواند در سال‌های بعدی بخشی از کسری تجارت خارجی کشور را جبران کند.

دکتر علائی ادامه داد: یکی از رویکردهایی که دولت با قوت پیگیری می‌کند تعرفه‌های ترجیحی و آزاد است و موافقتنامه‌هایی است که با کشورهای مختلف داریم. از جمله موافقتنامه‌ با اتحادیه اوراسیا که سال قبل نهایی شد و الان به صورت جدی کشور در حال پیگیری برای موافقتنامه بریکس می باشد. یکی از ظرفیت‌های مهم این است که کدهای تعرفه گمرکی در حوزه صنایع لوستر و روشنایی وارد این موافقت‌نامه‌ها شود. و ما با جدیت آن را دنبال می‌کنیم که کدهای تعرفه‌ای این صنعت وارد این موافقت‌نامه‌ها شود.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه گفت: برای صنایع روشنایی نمایشگاه می‌تواند نشان دهنده آخرین دستاوردها و محصولات از نظر کیفی و قیمت که کاملاً قابل رقابتی است باشد. در این صنعت ما می‌توانیم با بهترین‌های منطقه رقابت کنیم و حضور در نمایشگاه بسیار مهم است که بتوانیم این ظرفیت‌ها را به همه معرفی کنیم. و امیدوارم که در ماه‌های آینده بتوانیم برد بین المللی این نمایشگاه را با تدبیر دولت محترم تقویت کنیم و نمایشگاه خیلی خوبی در داخل داشته و در نمایشگاه‌های خارجی نیز حضور پیدا کنیم.

خانم کبری رزاق‌زاده سرپرست معاونت امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی نیز در حاشیه این افتتاحیه در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه در محیطی به وسعت ۱۴ هزار متر مربع غیر مفید برگزار می شود و مساحت مفید متراژ آن ۷۸۰۰ متر مربع می‌باشد. و حدود ۸۵ شرکت داخلی در آن حضور دارند و البته ۵۱ متر نیز در اختیار شرکت‌های بخش ارزآور قرار گرفته است. گروه کالاهای مختلف در زمینه لوستر، روشنایی، قطعات فلزی و متعلقات مربوط  به دکوراسیون داخلی در حوزه لوستر و روشنایی در این نمایشگاه حضور دارند.

رزاق‌زاده ادامه داد: ما از تولید کنندگان و صاحبان برندهای این صنعت در این نمایشگاه میزبانی می‌کنیم البته این موضوع با تشکیل شورای سیاستگذاری و همفکری و تعامل با انجمن، اتحادیه تولید کنندگان و تعاونی تولید کنندگان لوستر انجام شده است. این نمایشگاه از ۳ تا ۶ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان از ۸ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر می‌توانند از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

http://tejaratava.ir/?p=150792

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.