• امروز : یکشنبه - ۲۲ مهر - ۱۴۰۳
3

معاون HSE پتروشیمی بندرامام چهره ماندگار مدیریت پسماند کشور شد

  • کد خبر : 149048
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
معاون HSE پتروشیمی بندرامام چهره ماندگار مدیریت پسماند کشور شد
انجمن علمی مهندسی و مدیریت پسماند ایران، سیروس ناصریان معاون HSE پتروشیمی بندرامام را به عنوان چهره ماندگار مدیریت پسماند کشور معرفی کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی؛ اولین کنفرانس ملی آینده و پایداری محیط زیست توسط پردیس بین المللی ارس، دانشگاه تهران، دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، انجمن علمی مهندسی و مدیریت پسماند ایران در تهران برگزار شد.

مهندس سیروس ناصریان معاون HSE پتروشیمی بندرامام در این همایش از طرف انجمن علمی پسماند به عنوان چهره برتر مدیریت پسماند کشور معرفی شد.

در حوزه مدیریت پسماند، پتروشیمی بندرامام تنها شرکت در کل کشور می باشد که دارای مرکز دفن بهداشتی پسماندهای ویژه (لندفیل صنعتی) می باشد که علاوه بر مدیریت پسماندهای خود به سایر شرکت های منطقه نیز خدمات ارائه می دهد و همچنین دارای سه دستگاه پسماندسوز، مرکز تفکیک و بازیافت پسماندهای خانگی است.

اجرای سند نظام نوین مدیریت زیست محیطی مجتمع پتروشیمی بندرامام در دو سال اخیر با بهره‌گیری از معیارهای ESG(پایداری مدیریت صنعتی لحاظ مباحث اجتماعی و حکمرانی) و نیز پیاده سازی الگوهای اقتصاد چرخشی برای نخستین بار در بین واحدهای صنعتی کشور منجر به کاهش پسماند و ضایعات، کاهش مصرف انرژی، صرفه‌جویی در مواد اولیه خوراک مجتمع و تولید محصولات سبز و تطبیق فعالیت‌ها با استانداردهای محیط زیست خواهد شد.

لازم به ذکر است در دو سال اخیر این مجتمع برای تحقق مولفه های زیست محیطی بندرامام نوین برخی از اقدامات مهم زیست محیطی شامل افتتاح بزرگترین تصفیه ‌خانه مرکزی پساب در صنعت پتروشیمی کشور، قطع خروجی‌های تخلیه پساب مواد صنعتی، کاهش مصرف کاستیک با افتتاح ناحیه آمین، بهبود شاخص جهانی EQI برای پایش کیفی پساب های خروجی، کاشت بیش از ۸ میلیون اصله نهال حرا در خوریات و مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جمع‌آوری مشعل‌های غرب کارون را انجام داده است.

http://tejaratava.ir/?p=149048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰