• امروز : یکشنبه - ۲۲ مهر - ۱۴۰۳
2

نوید آینده ای درخشان؛ با انتشار آمار عملکرد ۶ماهه شرکت بیمه حکمت صبا

  • کد خبر : 149012
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
نوید آینده ای درخشان؛ با انتشار آمار عملکرد ۶ماهه شرکت بیمه حکمت صبا
انتشار شاخص های عملکردی شرکت بیمه حکمت صبا نشان از آغاز فصل نوینی در طول فعالیت ۸ساله این شرکت دارد .

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه حکمت صبا، بر اساس آمارهای منتشرشده، رشد ۵۱درصدی حق بیمه تولیدی (به جز رشته های درمان) و کاهش بیش از ۵۰ درصدی نسبت خسارت در ۶ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، شاهدی براین مدعاست.

همچنین در این گزارش، افزایش سهم بیمه هواپیمای این شرکت، طبق عملکرد سال جاری خود به سهم بیمه های هواپیما اشاره شده است. بر همین اساس سهم بیمه های هواپیما از ۳درصد در۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به رشد ۵۵۱ درصدی رسیده تا آنجا که به ۱۹درصد از سهم کل سبد پرتفوی شرکت رسیده است.

در بخش بیمه های عمر و سرمایه گذاری نیز شرکت بیمه حکمت صبا توانسته عملکرد مثبتی از خود ارائه دهد. رشد ۱۳۷ درصدی در ۶ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه نشان از ۳درصد سهم از پرتفوی به ۷درصد افزایش را نشان می دهد.

حق بیمه مسؤلیت همچنان در صدر جدول

یکی دیگر از فعالیت های مهم شرکت بیمه حکمت صبا در بحث بیمه های مسئولیت است که در این زمینه نیز با ۸۵ درصد رشد در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۳ مواجه بوده ست. این بدان معناست که این شرکت بیمه رشدی ۱۴درصدی در این رشته از سهم کل پرتفوی به خود اختصاص داده است. آمارها نشان می دهد این سهم در مدت مشابه سال گذشته ۱۱درصد بوده است. همچنین نسبت خسارت رشته مسئولیت از ۹۸درصد در ۶ماهه سال گذشته به ۴۴درصد در نیمه نخست سال جاری کاهش پبدا کرده است .

برنامه های آتی بیمه حکمت صبا
ازجمله مهمترین برنامه های آتی در دستور کار شرکت می توان به برنامه افزایش سرمایه ۳۵۰درصدی از محل آورده نقدی سهامداران است که در راستای اجرای مصوبه هیات وزیران و همچنین ابلاغ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تعیین حداقل سرمایه برای شرکت های بیمه ای ، موضوع افزایش سرمایه را در دستور کار خود قرار داد و می توان گفت این شرکت اولین شرکتی است که بلافاصله بعد از ابلاغ این مصوبه نسبت به اجرای آن اقدام کرده است.

از دیگر برنامه های مهم این شرکت ، بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های جامعه سهامداری به ویژه خانواده بزرگ معظم ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد.

http://tejaratava.ir/?p=149012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰