• امروز : یکشنبه - ۲۲ مهر - ۱۴۰۳
2

موزه فرش ایران میزبان «باغ، دروازه بهشت»

  • کد خبر : 148908
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
موزه فرش ایران میزبان «باغ، دروازه بهشت»
مدیر موزه فرش ایران، از برپایی نمایشگاهی با عنوان «باغ، دروازه بهشت» در این موزه خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، محمدجواد اینانلو، مدیر موزه فرش ایران، از برپایی نمایشگاهی با عنوان «باغ، دروازه بهشت» خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۸ مهرماه در موزه فرش برگزار خواهد شد و هدف آن بازنمایی باغ‌های ایرانی از طریقآثار منتخب از موزه‌های مختلف است.
اینانلو افزود: انگیزه اصلی برگزاری این نمایشگاه، وجود دو قالی قدیمی در موزه فرش است. یکی از این قالی‌ها، قالی۱۲۰ ساله‌ای از اصفهان به نام «دروازه بهشت» و دیگری قالیباغ است که تنها یک چهارم آن در موزه فرش نگهداری می‌شود و سه چهارم دیگر آن در موزه‌های مختلف جهان قرار دارد.
او تصریح کرد: محور اصلی نمایشگاه فرش است، اما در اینرویداد، آثار هنرمندان مشهوری همچون سالوادور دالی، سهراب سپهری و کامران دیبا به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنینآثاری از موزه‌های آبگینه، رضا عباسی، هنرهای معاصر، سعدآباد و گلستان نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
مدیر موزه فرش ایران در ادامه با اشاره به توسعه مخزن‌هاینگهداری فرش گفت: ما تعدادی کفراژ جدید اضافه کرده‌ایم تا بتوانیم تمامی فرش‌ها را در شرایط مناسب نگهداری کنیم. همچنین تمامی اماکن موزه به سیستم اعلام حریق مجهز شده‌اند.
اینانلو همچنین از مرمت حوض‌های ورودی موزه خبر داد و افزود: پروژه مرمت حوض‌ها از ۳۱ مردادماه آغاز شد و اکنون بعد از ۱۵ سال، حوض‌ها به شکل اولیه خود بازگشته‌اند و دیگر از گلکاری‌های قدیمی خبری نیست. یکی از حوض‌ها همچنان نیاز به مرمت دارد که به زودی انجام خواهد شد.
او در پاسخ به سوالی درباره کسری نیروی انسانی در موزه فرش توضیح داد: ما با ۳۰ درصد نیروی انسانی فعالیتمی‌کنیم، اما با وجود این، احیای فضای سبز موزه را در دستور کار قرار داده‌ایم.
مدیر موزه فرش ایران در خصوص بازارچه پارک لاله نیزبیان کرد: این بازارچه رأی ماده ۱۰۰ را دارد و پیش‌تر به عنوان پارکینگ دو موزه فرش و هنرهای معاصر استفاده می‌شد. در طرح اصلی این منطقه به‌عنوان موزه فرش‌های بزرگ پارچه در نظر گرفته شده بود و باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط تعیین تکلیف شود.
اینانلو در پایان با ابراز نگرانی از تبلیغات فرش‌های خارجی به جای فرش ایرانی تاکید کرد: متأسفانه ۵۰ درصد از فرش‌هایفروخته شده در اینستاگرام که به‌صورت قسطی نیز ارائه می‌شوند، فرش ایرانی نیستند و بیشتر آنها پاکستانی یاافغانی هستند. این موضوع یک خیانت به فرش ایرانی است و باید جدی گرفته شود.

http://tejaratava.ir/?p=148908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰