• امروز : چهارشنبه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۳
1

افتتاح جایگاه شارژ خودروهای برقی پلیس راه کوهک در مسیر اتوبان تهران – کرج

  • کد خبر : 148503
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
افتتاح جایگاه شارژ خودروهای برقی پلیس راه کوهک در مسیر اتوبان تهران – کرج
همزمان با رونمایی از نخستین خودرو برقی پلیس, جدیدترین جایگاه شارژ خودروهای برقی واقع در اتوبان تهران- کرج، با همت و تلاش مرکز برقی‌سازی شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) و در محل پلیس راه کوهک، روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم که رئیس پلیس راهور فراجا، جانشین فرماندهی کل انتظامی، مدیر عامل گروه بهمن و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند، «محمدحسین رفان» مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا توضیحاتی در خصوص این ایستگاه‌ها و عملکرد آنها ارائه کرد.

او گفت: این جایگاه شارژ دارای دو شارژر DC با توان ۱۲۰ کیلووات است و دارای چهار خروجی  است که یکی از این خروجی‌ها برای خودروهای CCS است و سه خروجی دیگر براساس پروتکل GB است که امکان شارژ چهار خودرو برقی را به طور هم‌زمان در این ایستگاه فراهم می‌کند.

رفان تاکید کرد: طبق توافقی که با نیروی انتظامی انجام شده است، این جایگاه فقط برای خودروهای پلیس نیست و عموم مردم نیز می‌توانند از این جایگاه استفاده کنند.

در ادامه سردار «سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به افتتاح این ایستگاه شارژ: همزمان با ورود اولین سری از خودروهای برقی به ناوگان پلیس، نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی نیز به صورت پایلوت در مسیر تهران-کرج راه اندازی شد.

مدیرعامل گروه بهمن نیز در سخنانی به سهم ۱۶ درصدی خودروهای برقی از کل خودروهای فروخته شده در دنیا اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ به ازای هر ۱۰ دستگاه خودرو برقی یک ایستگاه شارژ را تعریف کرده بود اما امروز به ازای هر ۵ دستگاه خودرو برقی یک ایستگاه شارژرا تعریف کرده که باید ایجاد شود.

«محمد محمدی» ادامه داد: به هر میزان زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی توسعه یابد به همان تعداد استفاده از خودروهای برقی در جامعه افزایش یابد.

http://tejaratava.ir/?p=148503

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰