• امروز : چهارشنبه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۳
0

نرم‌افزار جامع انرژی برای نخستین بار در ایران طراحی شد

  • کد خبر : 148403
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
نرم‌افزار جامع انرژی برای نخستین بار در ایران طراحی شد
مهندسان واحد برق شرکت صنایع خاک چینی ایران، وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، برای نخستین بار در کشور نرم‌افزار جامع انرژی را در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی طراحی و اجرا کردند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از شستا رسانه، نرم‌افزار جامع انرژی برای نخستین بار در کشور در شرکت صنایع خاک چینی ایران طراحی و اجرا شد. با این ابتکار یک گام اساسی دیگر برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و ممانعت از هدررفت منابع و نیز کاهش یارانه‌ی انرژی برداشته شد. 

علی بیات‌ ماکو، مدیرعامل صنایع خاک چینی ایران، با اشاره به فعالیت کمیته‌ی انرژی در این شرکت برای کنترل میزان مصرف انرژی گفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی‌های برق، گاز و آب و کنترل شاخص مصرف ویژه‌ی انرژی (SEC)، یکی از اولویت‌های صنایع خاک چینی است.

وی ادامه داد: در این راستا مهندسان جوان و خلاق شرکت صنایع خاک چینی ایران، اقدام به طراحی نرم‌افزار جامع انرژی کردند.

مدیرعامل صنایع خاک چینی ایران، در خصوص نرم‌افزار جامع انرژی گفت: در فاز اول، این نرم‌افزار برای کنترل مصرف برق طراحی شد و در ادامه با اضافه شدن کنترل مصرف گاز و آب این نرم‌افزار تکمیل شد.

بیات‌ماکو، با بیان این‌که در حال حاضر تمامی مصارف برق، گاز و آب در واحدهای مختلف کارخانه‌ی کائولن صنایع خاک چینی با این نرم‌افزار در حال پایش است، افزود: مقایسه‌ی مصرف انرژی با شاخص مصرفی تعیین‌شده و اعلام انحراف از مصرف طبق استانداردها، از ویژگی‌های مهم نرم‌افزار جامع انرژی است.

وی خاطرنشان کرد: پایش و کنترل مصارف به صورت لحظه‌ای و اعلام هشدار در صورت افزایش مصرف در واحدهای مختلف، بررسی نمودار مصرفی واحدهای مختلف در ۲۴ ساعت گذشته و اطلاع از روشن یا خاموش بودن خط تولید و کنترل مصرف برق و گازِ کل مجموعه و مقایسه با دیماند قراردادی با شرکت توزیع و شرکت گاز، از جمله ویژگی‌های دیگر این نرم افزار جامع است.

مدیرعامل صنایع خاک چینی ایران، در خصوص چگونگی کار این نرم‌افزار گفت: نرم‌افزار جامع انرژی با دو مدل خروجی نمودار دایره‌ای و میله‌ای در مرحله‌ی اول، اطلاعات مصرف انرژی را از طریق دیتالاگر از واحدهای مختلف به سیستم کنترل مرکزی (PLC) منتقل نموده و پس از ثبت، اطلاعات آماده از طریق نرم‌افزار به‌‌طور لحظه‌ای قابل رؤیت است.

با توجه به ناترازی انرژی در کشور، بیات‌ ماکو، هدف اصلی از طراحی و اجرای نرم‌افزار جامع انرژی را کنترل و پایش میزان مصرف انرژی، رفع مشکلات در این حوزه و مدیریت و کاهش مصرف انرژی اعلام کرد.

شرکت صنایع خاک چینی ایران با نماد (کخاک) در بازار سرمایه، وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) است، که با بیش از ۳۰ سال سابقه‌ی درخشان در تولید مواد اولیه‌ی مورد نیاز صنایع  چینی مظروف، چینی بهداشتی، کاشی و سرامیک، مقره‌سازی، عایق‌ها، سیمان سفید، بتن سبک، آجر نسوز، چسب کاشی و بتن و …، یکی از مراجع اصلی این صنعت در کشور به شمار می‌رود.

http://tejaratava.ir/?p=148403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰