• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
0
رئیس هئیت‌مدیره انجمن دیابت گابریک:

صنعت داروسازی نیاز به حمایت‌های بیمه‌ای دارد / گردهمایی‌های تخصصی بستر هم‌افزایی علمی و افزایش عدالت در دسترسی

  • کد خبر : 148214
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۴۶
صنعت داروسازی نیاز به حمایت‌های بیمه‌ای دارد / گردهمایی‌های تخصصی بستر هم‌افزایی علمی و افزایش عدالت در دسترسی
به گفته رئیس هئیت‌مدیره انجمن دیابت گابریک، گردهمایی‌های تخصصی بستر هم‌افزایی علمی و افزایش عدالت در دسترسی به درمان‌های نوین هستند.


دکتر علیرضا استقامتی، ‎رئیس هئیت‌مدیره انجمن دیابت گابریک که به تازگی در کنگره EASD حضور یافته‌بود، در خصوص کنگره های خارجی و داخلی از جمله ایران فارما گفت : به طور کلی باید گفت که برگزاری کنگره‌های داخلی و خارجی می‌تواند در جهت ارتقاء دانش پزشکان بسیار مفید باشد. با حضور در این کنگره‌ها تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد و پزشکان می‌توانند دانش خویش را به‌روز کنند و یا در اختیار دیگر همکاران قرار دهند و از روش‌های جدید در مانی که درفاز مطالعاتی هستند باخبر شده و در مورد چالش‌های رشته‌های مختلف پزشکی تبادل نظر کنند.
‎دکتر استقامتی مطرح کرد: بسیار مهم است که از پزشکان متخصص بالینی در کنگره‌ها دعوت شود؛ به خصوص به دلیل ارتباط‌شان با بیماران و آشنایی آنها با چالش‌های دارویی .
‎او در ادامه درباره صنعت داروسازی گفت: به طور کلی باید گفت صنعت دارو در دنیا یک صنعت هزینه‌بر است، زیرا از مسیر تحقیق و توسعه می‌گذرد و سال‌ها طول می‌کشد که به ثمر برسد و نیازمند بودجه کلانی است. اغلب افراد به دلیل هزینه برخی داروها شاید امکان خرید آن را نداشته باشند؛ لذا ضروری است که از مسیر قانونی و پوشش‌های بیمه‌ای این مشکل برطرف شود.
‎رئیس هئیت‌مدیره انجمن دیابت گابریک در پایان گفت امیدوارم با همت مسئولان، مشکلات مربوط به قرار گرفتن داروها تحت پوشش بیمه، به‌ویژه بیمه داروهای نسل جدید، برطرف شود و شاهد ارتقای سلامت افراد جامعه باشیم.

http://tejaratava.ir/?p=148214

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰