• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
0
در شش ماهه نخست سال 1403 به دست آمد

تخلیه و بارگیری بیش از ۳۴۶ هزار تن کالا توسط ۱۲۶ فروند کشتی

  • کد خبر : 148190
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
تخلیه و بارگیری بیش از ۳۴۶ هزار تن کالا توسط ۱۲۶ فروند کشتی
تخلیه و بارگیری بیش از 346 هزار تن كالا توسط 126 فروند كشتی

به گزارش تجارت آوا به نقل از مدیریت روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛از ابتدای فروردین لغایت پایان شهریورماه سال ۱۴۰۳؛ میزان تخلیه و بارگیری مجتمع بندری کاسپین توسط ۱۲۶ فروند کشتی از ۳۴۶ هزارتن عبور کرد.

براین اساس میزان کالاهای وارد شده به مجتمع بندری کاسپین طی شش ماه نخست سالجاری را ۳۰۲ هزار و ۳۰۳ تن بوده که این حجم از بار توسط ۹۸ فروند کشتی وارد اسکله های این مجتمع بندری شده اند.

بنابراین گزارش حجم محموله های بارگیری شده جهت صادرات در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۳ برابر با ۴۴ هزار و ۲۶۵ تن می باشد که به وسیله ۲۶ فروند کشتی به سمت بازارهای مصرف صادر شده است.

لازم به ذکر است ظرف این مدت کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی-صنعتی از طریق مجتمع بندری کاسپین وارد کشور شده و مصالح ساختمانی نیز بیشترین سهم را در سبد صادراتی از طریق منطقه آزاد انزلی را به خود اختصاص داده؛ و بی تردید با اتصال این منطقه به خط ریل سراسری و برنامه ریزی های صورت گرفته برای بهره برداری از حمل و نقل ترکیبی؛ شاهد افزایش بیش از پیش میزان و ارزش کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مسیر منطقه آزاد انزلی خواهیم بود.

با عنایت به وجود زیرساخت های مناسب و استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای افزایش کمی و کیفی توانمندی های حمل و نقل ترکیبی در این منطقه؛ در کنار انعقاد توافقنامه ها و قراردادهای همکاری با شرکت های تولیدی-صنعتی بزرگ داخلی جهت صدور از مسیر خط ریلی-بندری منطقه آزاد انزلی، و تسهیل گری برای تسریع و توسعه ترانزیت کالا میان کشورهای منطقه حوزه دریای کاسپین، اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و غرب آسیا به عنوان یک اولویت راهبردی جهت بهره برداری حداکثری از مزیت های رقابتی ترانزیتی کشورمان در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار دارد.

گفتنی است هم اکنون شش پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین فعال بوده که از این تعداد یک پست اسکله رو رو از تابستان سالجاری به صورت مستقیم به خط ریلی وصل شده تا ظرفیت های حمل و نقل کالا در این بندر، افزایش و سرعت یابد.

http://tejaratava.ir/?p=148190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰