• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
0

بومی‌سازی دستگاه برش لوله انکراپ در شرکت لوله‌سازی اهواز

  • کد خبر : 148184
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
بومی‌سازی دستگاه برش لوله انکراپ در شرکت لوله‌سازی اهواز
مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت لوله‌سازی اهواز، از بومی‌سازی دستگاه برش لوله خارجی موسوم به "انکراپ" خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت لوله‌سازی اهواز، بومی‌سازی قطعات صنعتی در ایران، با وجود تحریم‌ها، نشانگر مقاومت و خودکفایی ملی است. مهندسان و متخصصان داخلی با تلاش‌های مستمر و استفاده از دانش بومی، توانسته‌اند نیازهای صنایع کشور را تأمین کنند.

در این راستا، کارکنان شرکت لوله‌سازی اهواز با بومی‌سازی دستگاه “انکراپ” موفق شدند از خروج حدود ۱۰ میلیارد تومان ارز از کشور جلوگیری کنند. این دستگاه اکنون برای برش لوله‌های مختلف به کار گرفته می‌شود.

عادل مرادی، مدیر تعمیرات و نگهداری شرکت لوله‌سازی اهواز، در این زمینه اظهار داشت: با توجه به مشکلات فنی دستگاه انکراپ خارجی و هزینه‌های بالای تعمیرات آن که بر اساس تیغه های برشی عمل می کرد، تصمیم گرفتیم نمونه ایی از دستگاه با برش هوا-گاز را جایگزین کنیم، که کار ساخت این دستگاه با سرعت و با بهره‌گیری از قطعات تولید داخل به انجام رسید.

وی با اشاره به هزینه‌های قابل‌توجه نمونه‌های خارجی افزود: دستگاه‌های مشابه خارجی، مانند انکراپ‌های ساخت آمریکا و چین، حدود ۱۰ میلیارد تومان قیمت دارند، در حالی که ما با هزینه‌ای حدود ۵۰۰ میلیون تومان این دستگاه را در داخل ساخته ایم.

مرادی همچنین تصریح کرد: دستگاه خارجی از ۲۰۰ قطعه تشکیل شده است و تأمین قطعات یدکی آن در شرایط تحریم با مشکلات فراوانی همراه بود و گاهی باعث توقف ماه‌ها کار می‌شد. اما دستگاه بومی‌سازی‌شده ما تنها ۱۸ قطعه دارد و تعویض آن‌ها به سرعت انجام می‌پذیرد.

وی افزود: در دستگاه خارجی برای تأمین تیغه‌های برش علاوه بر قیمت بالا و هزینه سالانه بالغ بر یک میلیارد تومان، با تأخیرهای چندماهه مواجه بودیم، اما در این دستگاه از هوا-گاز برای برش استفاده می‌شود که مکانیزم بسیار ساده‌تر و بسیار ارزان قیمتی دارد و زمان توقف به حداقل رسیده است.

مدیر نگهداری و تعمیرات در پایان از حمایت‌های مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز تشکر کرد و یادآور شد: این پروژه با همت همکاران پرتلاشم به سرانجام رسید و روند مذکور با توجه به نیاز کارخانه در مکان های مختلف و با مکانیزم های متفاوت ایستگاه های کارخانه در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

http://tejaratava.ir/?p=148184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰