• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
0

افزایش دانش سرمایه‌گذاری به تصمیم‌گیری‌های مالی هوشمندانه‌تر کمک می‌کند

  • کد خبر : 148158
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
افزایش دانش سرمایه‌گذاری به تصمیم‌گیری‌های مالی هوشمندانه‌تر کمک می‌کند
هفته جهانی سرمایه‌گذار (World Investor Week) رویدادی بین‌المللی است که توسط سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) برگزار می‌شود. هدف از این هفته افزایش آگاهی عمومی درباره حقوق و مسئولیت‌های سرمایه‌گذاران، بهبود دانش مالی، و ترویج رفتارهای مسئولانه و هوشمندانه در سرمایه‌گذاری است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن، اهمیت این هفته در چند بخش اصلی قابل بیان است:

۱٫ آموزش سرمایه‌گذاران: این رویداد به افزایش آگاهی و دانش سرمایه‌گذاران در مورد اصول و مفاهیم سرمایه‌گذاری، مانند تنوع‌بخشی، ارزیابی ریسک و مدیریت مالی کمک می‌کند.

۲٫ ترویج مسئولیت‌پذیری مالی: این هفته فرصتی برای ترویج مسئولیت‌پذیری و اخلاق در سرمایه‌گذاری است، به‌خصوص در مواجهه با اطلاعات مالی و تصمیم‌گیری‌های مهم سرمایه‌گذاری.

۳٫ مبارزه با کلاهبرداری‌های مالی: آموزش سرمایه‌گذاران در مورد ریسک‌های مرتبط با کلاهبرداری‌های مالی، شرکت‌ها و پروژه‌های مشکوک، و راه‌های حفاظت از خود، از دیگر اهداف این رویداد است.

۴٫ تقویت سیستم‌های مالی جهانی: با افزایش آگاهی عمومی، می‌توان سرمایه‌گذاران را تشویق به تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌تر کرد که در نهایت به استحکام و ثبات بیشتر بازارهای مالی کمک می‌کند.

شرکت تامین سرمایه تمدن نیز در راستای تسهیل و شفافیت سرمایه گذاری، اولین مرکز سرمایه گذاری آنلاین کشور ibshop را با هدف ایجاد فضایی امن برای سرمایه‌گذاری در انواع مختلف ابزارهای سرمایه‌گذاری اعم از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌های سرمایه‌پذیر، جهت پوشش سلایق سرمایه‌گذاران مختلف با ویژگی‌های فردی و میزان ریسک‌پذیری متفاوت از سال ۱۳۹۶فراهم کرده است.

ibshop یک روش نوین سرمایه‌گذاری آنلاین است که می‌توان آن را اولین نمونه کاملا بومی در این زمینه معرفی کرد. ماهیت آنلاین بودن ibshop سبب کاهش مراجعه حضوری مشتریان، صرفه‌جویی در زمان و انرژی و کوتاه کردن مراحل اداری روند سرمایه‌گذاری شده است و برای کاربران در تمام نقاط کشور، امکان دسترسی سریع و آسان برای سرمایه‌گذاری در انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری (صندوق های درآمد ثابت، صندوق های سهامی،  صندوق های مختلط و صندوق های کالایی ) تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار را ایجاد کرده است.

این رویداد هر ساله از طریق مشارکت نهادهای مالی، سازمان‌های نظارتی، بورس‌ها و دیگر بازیگران بازار مالی در سطح جهانی برگزار می‌شود.

گرامیداشت این هفته می‌تواند به افزایش دانش سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های مالی هوشمندانه‌تر کمک کند.

http://tejaratava.ir/?p=148158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰