• امروز : جمعه - ۱۳ مهر - ۱۴۰۳
0
با حضور مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد؛

مانور ایمنی و امداد و‌ نجات در شرکت پتروشیمی مارون

  • کد خبر : 147696
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
مانور ایمنی و امداد و‌ نجات در شرکت پتروشیمی مارون
مانور ایمنی، اطفاء حریق و امداد و‌ نجات نیروی کار در شرکت پتروشیمی مارون با حضور مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا، روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳؛ به مناسبت هفته آتش نشانی و ایمنی، مانور ایمنی، اطفاء حریق و امداد و‌ نجات نیروی کار با حضور “مجتبی ظفری پور” مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و با همراهی مدیر روابط کار، رئیس اداره بازرسی کار، روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان های بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی “ره” جمعی از بازرسان کار استان در شرکت پتروشیمی مارون برگزار شد.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه برنامه های خود در سفر به شهرستان بندر امام خمینی ره” در محل شرکت پتروشیمی مارون حاضر و با همراهی مجموعه مدیران این واحد بزرگ صنعتی در یکی از سایت های فنی این شرکت شاهد برگزاری مانور نجات و امداد نیروی کار بود.

در این رزمایش، مواد شیمیایی سمی و خطرناک بصورت فرضی در واحد اتیلن گلایکول/اتیلن اکساید (EO/EG) به بیرون از خطوط لوله نشت پیدا کرده و در محیط منتشر شده و متعاقب آن یکی از نیروهای مستقر در این واحد تولیدی دچار مصدومیت شده است. بلافاصله نیروهای عملیاتی واحد HSE شرکت پتروشیمی مارون شامل آتش‌نشانان، کارکنان واحد ایمنی و اورژانس در محل حاضر و عملیات امداد و نجات را آغاز نموده و فرد مصدوم در کمترین زمان ممکن از طبقه اول این واحد در ارتفاع حدود ۶ متری از سطح زمین بوسیله برانکارد از طریق طناب‌ به پایین منتقل و توسط آمبولانس به مراکز درمانی اعزام گردید.
شایان ذکر است مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان سپس در نشست کمیته حفاظت فنی این شرکت با حضور مدیران شرکت و مسئولین hse و ایمنی حضور یافت.
مدیر اجرایی شرکت پتروشیمی مارون در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت روند تولید شرکت، وضعیت نیروی کار، رفاهیات، عملکرد شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی و همچنین وضعیت ایمنی در شرکت ارائه کرد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در حاشیه بازدید از مانور ایمنی در شرکت پتروشیمی مارون در جمع خبرنگاران گفت: هفتم مهرماه روز ملی ایمنی و آتش نشانی است، بر همین اساس امروز افتخار داشتیم برای تقدیر از تلاش عزیزانی که در حوزه ایمنی و‌صیانت از جان کارگران تلاش می کنند به همراه جمعی از همکاران به شرکت پتروشیمی مارون آمدیم و از نزدیک شاهد برگزاری مانور‌اطفاء حریق و امداد و‌ نجات نیروی کار بودیم. خوشبختانه این شرکت از شرکت های موفق استان نه تنها در حوزه ایمنی و بهداشت کار بوده بلکه در سایر موارد از جمله انجام‌مسئولیت های اجتماعی و پرداختن به موضوعات رفاهی و ترویج روحیه امید در محیط،کار نیز عملکرد مناسبی دارد که جای تقدیر دارد.

ظفری افزود: روز ملی ایمنی فرصت مغتنمی است برای ارج نهادن به مقام عزیزانی که در حوزه ایمنی در حال فعالیت هستند. عزیزانی که از جان کارگران صیانت کرده تا مجموعه در فضایی آرام به تولید بپردازد.

مدیر کل تعاون کار های رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: در استان خوزستان حدود یک میلیون نفر کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی در حال فعالیت هستند که همین جمعیت بالا موضوع ایمنی در محیط کار را برای ما بسیار مهم میکند.
گفتنی است؛ روز ۷ مهرماه به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است و هرساله به همین مناسبت مانور ایمنی با حضور بازرسان کار در کشور برگزار می‌گردد.

منبع: ایپنا

http://tejaratava.ir/?p=147696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰