• امروز : سه شنبه - ۱۰ مهر - ۱۴۰۳
0
رئیس پلیس فتا شهرستان بافق:

افزایش سواد رسانه‌ای خانواده ها، فاصله بین نسل‌ها را کاهش می‌دهد

  • کد خبر : 147357
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
افزایش سواد رسانه‌ای خانواده ها، فاصله بین نسل‌ها را کاهش می‌دهد
رییس پلیس فتای شهرستان بافق درباره بی توجهی به ارتقا سواد رسانه ای و ایجاد شکاف بین نسلی در خانواده ها هشدار داد و گفت: با افزایش سواد رسانه‌ای خانواده ها، فاصله بین نسل‌ها کاهش می‌یابد و هم زبانی و همدلی بین آنها حاکم می شود.

به گزارش تجارت اوا به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_بافق؛ سروان جواد حمامی در گردهمایی حلقه های صالحین بسیجیان پایگاه نبی اکرم (ص) که در مسجد فاطمیه آهنشهر برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: ما در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم بنابراین فضای مجازی که مبتنی بر اینترنت است همه نهادهای بشری از جمله خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد را تحت تاثیر قرار داده است.  
وی مهم‌ترین قشر بهره‌گیرنده از فضای مجازی را جوانان و نوجوانان معرفی کرد و گفت: در چنین وضعیتی باید خانواده‌ها به سواد رسانه‌ای مجهز شوند تا بتوانند هم‌پای فرزندانشان با حضور در فضای مجازی، از آسیب‌های آن جلوگیری کنند.  
حمامی با اظهار تاسف از اینکه امروزه وجه منفی فضای مجازی بیش از وجه مثبت آن بروز یافته است افزود: تغییرات بنیادین در سبک زندگی و فرهنگ جوامع و نحوه تعامل با جنس مخالف از دیگر تبعات منفی فضای مجازی بر روی انسان هاست.
 رئیس پلیس فتا بافق در خصوص بی توجهی به افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها و شکاف بین نسلی که هم اکنون نیز به اندازه کافی زیاد شده و عمیق تر می شود هشدار داد و گفت: با افزایش سواد رسانه‌ای خانواده ها، فاصله بین نسل‌ها کاهش می‌یابد و اعضای خانواده در کنار هم قرار می‌گیرند و هم زبانی و همدلی بین آنها حاکم خواهد شد.  
وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از جوانان ایرانی از اینترنت استفاده می کنند و تمایل استفاده از این امکان جدید در محدوده سنی ۱۴ تا ۲۲ سال بیشتر از سایر جوانان است،تصریح کرد: متاسفانه وابستگی روز افزون جوانان به اینترنت و استفاده از شبکه های مجازی باعث بروز پدیده اعتیاد به این امکانات و ابزارها شده است، در عین حال این ابزارها منجر به افسردگی ، دوری جوانان از اجتماع و کاهش اعتماد به نفس آنان خواهد شد.
 حمامی با تاکید به اینکه والدین باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنند، ادامه داد: خانواده ها با برقراری ارتباط نزدیک با فرزندانشان تعامل و همدلی را ایجاد کنند که مفید واقع شود.

http://tejaratava.ir/?p=147357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰