• امروز : یکشنبه - ۴ شهریور - ۱۴۰۳
2

سرنوشت اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی پتروشیمی لردگان در گروی راهکار دولت

  • کد خبر : 142381
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
سرنوشت اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی پتروشیمی لردگان در گروی راهکار دولت
مدیرعامل پتروشیمی لردگان با اشاره به آغاز به تولید این واحد صنعتی پس از ۱۰ روز تعطیلی گفت: از دولت جدید تقاضا داریم راهکاری برای دوام آوردن پتروشیمی لردگان و اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی آن ارائه دهد.

به گزارش تجارت آوا، محسن محمودی تاکید کرد: فعالیت پتروشیمی لردگان ۱۰ روز به‌علت قطعی گاز تعطیل شده بود که سه روز قبل وصل و واحد آمونیاک روز یکشنبه وارد مدار شده است و واحد تولید اوره نیز از دوشنبه وارد مدار می‌شود.

وی با اشاره به ارزآوری ۱۸۰ میلیون دلاری پتروشیمی لردگان در سال گذشته افزود: ضرر تعطیلی ۱۰ روزه این واحد صنعتی به‌عنوان بزرگ‌ترین پتروشیمی غرب ایران ۳۰ هزار تن تولید به ارزش ۹ میلیون دلار بود.

محمودی به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و پتروشیمی لردگان اشاره و تصریح کرد: مراحل راه‌اندازی طرح اوره و آمونیاک کشور همیشه با حضور نیرو‌های متخصص خارجی انجام می‌شد، اما سال ۱۳۹۹ پتروشیمی لردگان نخستین پتروشیمی کشور بود که به‌دست جوانان ایرانی افتتاح شد که یک دستاورد مهم بعد از تحریم‌ها بود.

وی یادآور شد: پتروشیمی لردگان هم‌اکنون با ۸۶ درصد ظرفیت در حال تولید است و به‌دنبال افزایش ظرفیت تولید هستیم، اما با قطعی یک‌ماهه برق و ۲ ماهه گاز روبه‌رو شده‌ایم و در عمل ۹۰ روز تولید را از دست می‌دهیم و به‌همین علت خرید جی. تی. جی. (GTG)‌های برق در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: ایپنا

http://tejaratava.ir/?p=142381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰