• امروز : یکشنبه - ۴ شهریور - ۱۴۰۳
0
معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه در بازدید از شرکت تاراز مطرح کرد؛

فرصت طلایی فولاد تاراز برای کسب درآمد چندبرابری

  • کد خبر : 142193
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
فرصت طلایی فولاد تاراز برای کسب درآمد چندبرابری
معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه، روز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه در بازدید از شرکت فولاد تاراز چهارمحال اظهار داشت: اقدامات خوبی در طرح‌های توسعه فولاد تاراز انجام شده و با پیشرفت مناسب، امروز فرصت طلایی برای کسب درآمد چندبرابری پیش روی این شرکت است. امیدواریم با تلاش کارکنان شرکت به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آن‌ها و خودکفایی بیشتر کشور عزیزمان ایران باشیم.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی فولاد، عباس اکبری‌محمدی افزود: استفاده بهینه از فرصت‌ها و تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه باید مورد اهتمام مدیران شرکت باشد و رسیدن به این دستاورد، با همت مضاعف و کار بیشتر میسر است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه بازار می‌تواند به تعیین خط‌مشی فروش و بازاریابی شرکت کمک کند، عنوان داشت: افتتاح خطوط نورد سرد و آغاز به کار خط اسیدشویی و بازیابی اسید موجب تکمیل زنجیره تولید ورق گالوانیزه در فولاد تاراز و در نهایت بهبود شرایط این شرکت می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه تصریح کرد: نیاز به محصولات خط نورد در شرکت‌های عضو گروه فولاد مبارکه نظیر ورق‌خودرو وجود دارد که از این ظرفیت نیز نباید غافل شد؛ چراکه تأمین این نیازها ضمن هم‌افزایی درون‌گروهی، می‌تواند باعث شود شرکت فولاد تاراز با ظرفیت کامل فعالیت کند.

وی با بیان اینکه این برهه را باید زمان طلایی شرکت فولاد تاراز دانست، عنوان کرد: توجه به طرح‌های توسعه‌ای جدید نباید موجب غفلت از فعالیت اصلی کارخانه یعنی تولید ورق گالوانیزه شود و براساس مجموع شرایط، انتظار سوددهی خوبی از فولاد تاراز داریم.

رکوردشکنی فولاد تاراز علی‌رغم محدودیت‌مصرف انرژی

در ادامه محمد خوش‌خلق، مدیرعامل شرکت فولاد تاراز چهارمحال ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید، محدودیت مصرف انرژی در ماه‌های اخیر را یکی از معضلات اصلی این شرکت دانست و اضافه کرد: با وجود مشکلات مصرف برق در تابستان و کاهش شیفت‌های کاری، رکورد تولید ۳۰۰ تن در یک شیفت در نورد فولاد زرین به‌ دست‌ آمده است و در صورت رفع چالش‌هایی نظیر قطعی برق، می‌توان خط را به‌صورت ۲۴ساعته فعال نگه داشت و به تولید بیشتر دست ‌یافت.

خوش‌خلق با بیان اینکه خط اسیدشویی به همت کارکنان فولاد تاراز در مراحل پایانی است اظهار امیدواری کرد به‌زودی شاهد ثمردهی آن باشیم.

وی با تشریح وضعیت پیشرفت یوتیلیتی‌ها اذعان کرد: پروژه گازرسانی به بویلرها در هفته جاری تکمیل می‌گردد تا امکان روشن کردن بویلرها فراهم شود؛ همچنین ۲ مگاوات برق خریداری شده که تا انتهای ماه در دسترس خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز تصریح کرد: هم‌اکنون تمام ماشین‌آلات طرح‌های توسعه نصب شده و تنظیمات نهایی در حال انجام است؛ همچنین انجام تست‌های سرد از هفته آتی آغاز می‌شود تا پس ازاجرای تست گرم ، از انتهای شهریورماه، شاهد تولید ورق اسیدشویی باشیم.

وی افزود: مجموع تجهیزات نصب‌شده، وزنی بالغ‌بر ۷۰۰ تن دارد که هزینه نصب آن مبلغ قابل‌توجهی می‌شد؛ اما با اجرای بخش عمده این فرایند توسط کارکنان فولاد تاراز، صرفه اقتصادی چشمگیری برای شرکت ایجاد شد که از افتخاراتِ اجرای پروژه‌های توسعه‌ای فولاد تاراز است.

گفتنی است در پایان این نشست، مدیران مالی و اقتصادی، فروش و بازاریابی و تکنولوژی فولاد تاراز طی گزارش‌های جداگانه‌ای به تشریح عملکرد حوزه‌های خود پرداختند.

http://tejaratava.ir/?p=142193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.