• امروز : یکشنبه - ۴ شهریور - ۱۴۰۳
0
مدیرعامل ایمپاسکو به مناسبت هفته دولت خبر داد؛

تا پایان سال ۱۰۰ پروانه اکتشاف دریافت خواهیم کرد/ هدف گذاری معرفی ۲ کانسار در کلاس جهانی

  • کد خبر : 142172
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
تا پایان سال ۱۰۰ پروانه اکتشاف دریافت خواهیم کرد/ هدف گذاری معرفی ۲ کانسار در کلاس جهانی
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین هدف‌گذاری‌های ما تا پایان سال افزایش اکتشافات به خصوص اکتشافات در عمق است، گفت: پیش‌بینی ما دریافت ۱۰۰ پروانه اکتشاف، ۲۰ گواهی کشف و انجام ۱۲۲ هزار متر حفاری تا پایان سال جاری است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در گفت‌وگویی به مناسبت هفته دولت خبر داد: از ابتدای سال تاکنون موفق به دریافت ۲۱ پروانه اکتشاف در استان‌های خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، همدان و خراسان رضوی شده‌ایم و همزمان پیگیر دریافت پروانه اکتشاف و گواهی کشف در دیگر استان‌ها هستیم.
کریم‌نژاد تاکید کرد: بر اساس برآوردها متنوع‌ترین محدوده اکتشافی ما در سال جاری، استان خراسان جنوبی با مواد معدنی طلا، مس، آهن، سرب و روی و همچنین زغال است.
وی تصریح کرد: همچنان به اکتشاف طلا ادامه می‌دهیم و استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در این زمینه بسیار امیدبخش هستند و استراتژی شرکت انجام اکتشافات در زمینه‌های مس، طلا و آهن خواهد بود.
مدیرعامل ایمپاسکو ادامه داد:‌امیدواریم در سال جاری دو کانسار طلا شامل بزمان در استان سیستان و بلوچستان با ذخیره حدود ۱۰۰ میلیون تن و هیرد در استان خراسان جنوبی با ذخیره حدودی ۲۰۰ میلیون تن در کلاس جهانی معرفی کنیم.
وی افزود: برای نخستین بار در سال جاری مناقصات جهت برداشت ژئوفیزیک توسط پهپاد به عنوان یک روش نوین در اکتشاف برگزار شد که پس از انجام تشریفات اداری اجرایی خواهد شد.
کریم‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: به منظور پیشبرد سیاست‌های کلی در زمینه عناصر استراتژیک اقدام به تعریف ۵ طرح پژوهشی در زمینه‌های مس – طلا، سرب و روی، افیولیت، تبخیری و زغال‌سنگ در دستور کار قرار گرفت که ۲ قرارداد در سال جاری ابلاغ و ۳ پروژه در حال انجام تشریفات اداری در سامانه ساطع جهت انتخاب پژوهشگر است.

http://tejaratava.ir/?p=142172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.