• امروز : پنج شنبه - ۲۵ مرداد - ۱۴۰۳
0
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد خبر داد:

طراحی و اجرای مدل‌های مختلف ضمانت نامه با توجه به نیازهای صنایع کوچک

  • کد خبر : 140908
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
طراحی و اجرای مدل‌های مختلف ضمانت نامه با توجه به نیازهای صنایع کوچک
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: براساس قانون برنامه هفتم پیشرفت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با تغییر نام و ماموریت مواجه شده است.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محمدحسین مقیسه در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به صندوق حمایت سرمایه گذاری صنایع کوچک تغییر نام پیدا کرده است.

وی، اظهار داشت: این تغییر نام با یک تغییر ماموریتی نیز همراه بوده یعنی علاوه بر صدور ضمانت نامه در فعالیت جدید صندوق باید به حوزه مباحث مربوط به بیمه نامه های مورد نیاز صنعتگران هم ورود معنادارتری پیدا کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: این صندوق در حال تهیه اساسنامه و تصویب ماموریت جدید صندوق در دولت است.

وی افزود: از ابتدای تاسیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک صدور ضمانت نامه در دستور کار بوده و تاکنون مدل های مختلف ضمانت نامه ها بسته به نیازهای صنایع کوچک طراحی و اجرا شده است.

مقیسه اظهارداشت: همه واقفند که نظام بانکی کشور دیگر توان گذشته را ندارد و نباید همه داشته باشد بنابراین تامین مالی در قالب های مختلف هم در نظام پولی و هم در بازار سرمایه و هم در سایر بازارها باید توزیع شود تا هم بانک ها بتوانند به وظایف خود در این حوزه بپردازند و هم سایر فعالان بتوانند با استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی خود را توسعه دهند تا بتوان مشکل حاد و قدیمی در این عرصه را ساماندهی کرد.

وی عنوان کرد: صندوق از سال گذشته به روش های نوین تامین مالی ورود پیدا کرده و در این قالب طراحی را با موفقیت در ماه های پایانی سال عملیاتی کرد و از همان زمان هم با استقبال قابل توجهی از سوی نیمه فعالان این بخش مواجه شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: این صندوق بحث تامین مالی در قالب تامین مالی جمعی را توسط پلتفرم های مختلف استارت زد.

وی افزود: پلتفرم های مزبور از چند سال گذشته بصورت خیلی جدی فعالیت خود را آغاز کرده اندالبته این پلتفرم ها طی چند سال گذشته بصورت خیلی موفقیت آمیزی توانسته اند در این حوزه ورود پیدا کنند.

مقیسه، اظهارداشت: شرایط اقتصادی کشور حکم می کند در این طرح نیز ارکانی تحت عنوان رکن ضامن ورود پیدا کند.

وی عنوان کرد: طی چند ماهه ابتدای سال جاری ضمانت نامه های متعددی برای پلتفرم های تامین مالی جمعی به منظور تامین مالی صنایع کوچک صادر شده و این روند یک روند رو به رشدی است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: علاوه بر این موضوع در زمینه های تامین مالی زنجیره های مزبور نیز اقدامات جدی صورت گرفته و ضمانت نامه های متناسب با نیاز این زنجیره ها نیز در صندوق طراحی شده است.

وی افزود: البته مدل های دیگر تامین مالی نیز برای صنایع کوچک در دستور کار است که امید می رود در سال های آینده این مدل ها نیز به خوبی گسترش پیدا کنند.

http://tejaratava.ir/?p=140908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰