• امروز : جمعه - ۲۶ مرداد - ۱۴۰۳
0

اقدام ایریتک برای تدوین استراتژی شرکت

  • کد خبر : 140855
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
اقدام ایریتک برای تدوین استراتژی شرکت
شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) با هدف بررسی چشم‌انداز آینده و تدوین استراتژی‌های جدید، اقدام به راه اندازی و معرفی پلتفرم تدوین استراتژی در جلسه ای با مدیران ارشد شرکت نمود.

دکترمستقیمی در شروع جلسه گفت: حمایت از نخبگان، یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های هر جامعه‌ای است. نخبگان با داشتن خلاقیت، نوآوری و توانایی حل مسائل پیچیده، می‌توانند موتور محرک پیشرفت و توسعه صنعت یک کشور باشند.

وی در ادامه به مواردی درباره جلوگیری از خروج نخبگان اشاره کردند :

  • ایجاد محیط کاری مناسب: فراهم آوردن امکانات پژوهشی، رشد حرفه‌ای و حقوق و مزایای رقابتی برای جذب و حفظ نخبگان.
  • حمایت از نوآوری و کارآفرینی: ایجاد بستری مناسب برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصول و خدمت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان.
  • ارتقای جایگاه علمی کشور: سرمایه‌گذاری در آموزش عالی، پژوهش و توسعه فناوری برای افزایش جذابیت محیط علمی کشور برای نخبگان.
  • ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه: تقویت همکاری بین بخش‌های مختلف اقتصاد برای حل مسائل واقعی و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی.
  • توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی: ایجاد محیطی باثبات و امن برای زندگی و کار نخبگان و توجه به نیازهای آن‌ها.

مدیر عامل شرکت ایریتک همچنین با توضیح در مورد اهمیت استراتژی در سازمان ها و تعیین مسیرمشخص برای سازمان تاکید نمودند و افزود: که نبود توانایی در برنامه ریزی های سازمان از جای خالی استراتژی مناسب برای آن سازمان است و تدوین استراتژی در هر سازمانی از جمله شرکت ایریتک یک ضرورت است.

همچنین مستقیمی گفت: که استراتژی باید در تمامی ارکان سازمان جاری باشد و استراتژی باید قابلیت عملی شدن و اجرا در سطح سازمان را داشته باشد و صرفا به عنوان یک مدرک سازمانی نباشد ، اجرای یک استراتژی از تدوین آن از اهمیت بیشتری برخوردار است .

مدیرعامل شرکت ایریتک، در این جلسه بر ضرورت استراتژی شرکت ، اهمیت حمایت از نخبگان و جلوگیری از خروج آنها اشاره داشت.

در همین راستا،  می‌تواند دقدقه های مدیر عامل شرکت ایریتک را  به عنوان یک راهنما برای سیاست‌گذاران، مدیران صنعتی و جامعه علمی برشمرد تا در جهت حمایت از نخبگان و استفاده از توانمندی‌های آن‌ها برای توسعه کشور گام بردارند.

همچنین آقاى وفایى کیا مدیر برنامه ریزى استراتژیک سازمان ، با اشاره به جایگاه گذشته و حال حاضر شرکت ایریتک در حوزه های معدن، صنایع معدنی، نفت و گاز؛ بر لزوم بازاریابى و ارزش گذارى نام تجاری معتبر و مهم ایریتک تاکید نمودند .

آقاى دکتر کرمانشاه ، مدیر پروژه تدوین استراتژى سازمان نیز در مورد مدلهاى اجراى پروژه هاى  EPCدر دنیا و کشور های توسعه یافته صحبت کردند و بر مدلهای به روز دنیا برای اجرای پروژه ها EPC  در بستر پلتفرم تاکید کردند

اقای دکتر حسینی، مشاور پروژه تدوین استراتژی نیز به توضیح در مورد پلتفرم طراحی شده ( جهت اخذ نظرات و پیشنهادات ) بر بستر اینترنت پرداختند و نحوه استفاده و عملکرد این پلتفرم را به مدیران ارشد ایریتک توضیح داد.

در این نشست مهم، موضوعات مختلفی از جمله:

  • بررسی عملکرد فعلی شرکت: ارزیابی نقاط قوت و ضعف، مقایسه با رقبا و شناسایی فرصت‌های جدید
  • تدوین استراتژی‌های جدید: تعیین مسیر حرکت آینده شرکت، اولویت‌بندی اهداف و تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • برنامه‌ریزی برای آینده: تعیین اهداف بلندمدت، برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعه محصولات و خدمات
  • توسعه منابع انسانی: جذب و پرورش نیروهای متخصص، بهبود فرهنگ سازمانی و افزایش انگیزش کارکنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برگزاری این جلسه با هدف نگاهی به آینده شرکت و با بهره‌گیری از دانش و تجربه مدیران ارشد، برای تصمیمگیری در خصوص  استراتژی و برنامه های شرکت صورت گرفت.

 این تصمیمات می‌تواند در جهت بهبود عملکرد شرکت، افزایش رقابت‌پذیری و دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت آن موثر واقع شود.

لازم به ذکر است در انتهای جلسه تصمیم گرفته شد تا با همکاری مدیران ارشد شرکت،  نظرات و اطلاعات مورد نیاز پروژه ها بر بستر پلتفرم مورد نظر، جمع آوری شود و از نتایج و تحلیل داده ها در تدوین استراتژی سازمان مورد استفاده قرارگیرد   انتظار می‌رود که نتایج این جلسه، تحولات مثبتی را در شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) ایجاد کرده و منجر به رشد و توسعه بیشتر این شرکت شود.

http://tejaratava.ir/?p=140855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.