• امروز : جمعه - ۲۶ مرداد - ۱۴۰۳
1

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت)

  • کد خبر : 140819
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۱۸
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت)
به منظور تعامل، تبادل تجربیات علمی و فراهم آوردن زمینه‌های همکاری برای توسعه تحقیقات کاربردی، مشاوره علمی و طی نشستی با حضور رئیس پژوهشکده بیمه و مدیرعامل شرکت شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت)، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دو مجموعه منعقد شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر ایمان ارسطو مدیرعامل شرکت شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت)، آقای محمد جعفری مدیر اکتشاف و خلاقیت پلنت، آقای ارشد حسینی مدیر شتابدهی و سرمایه گذاری پلنت و خانم وحیده نورانی مدیر ارتباطات و ترویج نوآوری پلنت و معاونین و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت) به امضا رسید.
هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‏نامه، ایجاد زمینه‌های همکاری و استفاده از توانایی‌های علمی و اجرایی طرفین به‌ منظور ارتقاء فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، مطالعاتی و همچنین ضرروت ایجاد گفتمان مشترک برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز صنعت بیمه کشور عنوان گردیده است.
بر پایه این گزارش، رئیس پژوهشکده بیمه پس از خوش آمد گویی به مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت) و تبیین همکاری‌های گذشته پژوهشکده بیمه با این مرکز به عنوان مجموعه پیشرو در صنعت بیمه تصریح کرد، در گذشته نیز تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و پلنت منعقد شده است و این تفاهم‌نامه در جهت تعمیق و گسترش روابط گذشته به امضا می‌رسد.
دکتر عسگری موضوع تکافل را یکی از نوآوری‌های صنعت بیمه در دو سال اخیر برشمرد و افزود پژوهشکده بیمه همواره مشوق شرکت‌های بیمه برای تسخیر بازار بیمه کشورهای همسایه بوده است و اکنون برخی از شرکت‌های بیمه ایرانی در کشورهای تاجیکستان، پاکستان، افغانستان و سوریه در حال ارائه پوشش‌های بیمه در قالب تکافل می‌باشند، به این ترتیب پژوهشکده بیمه و مجموعه پلنت می‌توانند در زمینه طراحی نرم‌افزارهای مورد نیاز در این حوزه همکاری نمایند و امکان حضور نمایندگان پلنت در دیدارهای بین‌المللی پژوهشکده بیمه با سایر کشورهای مسلمان طرف همکاری پژوهشکده فراهم می‌باشد. وی با اشاره به برتری صنعت بیمه ایران در حوزه پژوهش نسبت به برخی از کشورها خاطرنشان کرد زمینه لازم برای انعقاد قراردادهای همکاری در حوزه‌های نوآوری و انتقال دانش صنعت بیمه ایران با کشورهای دیگر نیز مهیا می‌باشد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های دانش افزایی برای اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه افزود؛ سطح علمی کارگاه‌های آموزشی پژوهشکده بیمه موجب اعتماد صنعت بیمه به این مجموعه و مرجعیت علمی پژوهشکده در سطح صنعت شده است به طوری که در برخی از کارگاه‌های آموزشی پژوهشکده بیمه بیش از ۹۰۰ نفر از فعالان و علاقه‌مندان صنعت بیمه حضور دارند. وی با اشاره به سابقه درخشان شرکت پلنت در زمینه آموزش صنعت بیمه و اعلام آمادگی پژوهشکده بیمه برای برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی با حضور مدرسین مجرب شرکت پلنت ابراز امیدواری کرد همکاری دو نهاد زمینه ساز گام‌های موثر در راستای دانش افزایی فعالان صنعت بیمه باشد.
دکتر عسگری با تبیین تعاملات پژوهشکده بیمه با دانشگاه‌ها و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌های علامه طباطبایی، خوارزمی، دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده فضای مجازی شهید دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه قم ، دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی ، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، خواستار همکاری شرکت پلنت در مرکز نوآوری پژوهشکده بیمه به عنوان بازوی نوآورانه این مرکز شد و تصریح کرد، درخواست‌های متعددی از سوی دانشگاه‌های طرف تفاهم نامه با پژوهشکده بیمه برای تاسیس رشته‌های جدید از جمله کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت کسب و کار بیمه به پژوهشکده بیمه ارائه شده است و در این زمینه نیز  بهره‌مندی از تجربیات مجموعه پلنت راهگشا خواهد بود.
رئیس پژوهشکده بیمه با اعلام آمادگی کامل پژوهشکده بیمه برای همکاری همه جانبه با شرکت شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت)، همکاری با دانشگاه‌های داخلی و بین‌المللی در راستای برگزاری دوره‌های کارآموزی دانشجویان، نگارش پایان نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و رساله دکترا،‌ انجام پژوهش‌های کاربردی و اجرای برنامه‌های مرتبط با فناوری‌های نوین را از حوزه‌های همکاری دو مجموعه برشمرد و تاکید کرد، برگزاری دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه در پلنت در چهارچوب قوانین وزارت علوم بلامانع است و آزمایشگاه ریسک پژوهشکده بیمه نیز می‌تواند از ظرفیت‌های مجموعه پلنت در زمینه فعالیت‌های خود بهره‌مند گردد. اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک در زمینه بیمه رایج و تکافل و همکاری در امور آموزشی صنعت بیمه نیز از دیگر زمینه‌های همکاری دو مجموعه خواهد بود.
در ادامه این دیدار دکتر ایمان ارسطو مدیرعامل شرکت شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت)، با اشاره به سابقه خود همکاری خود با پژوهشکده بیمه و هم راستایی فعالیت‌های دو مجموعه افزود، پلنت به عنوان مرکز فناوری و شتاب دهنده در بزرگترین شعبه پارک علم و فناوری مستقر گردیده است و تمرکز اصلی آن بر حوزه بیمه و مالی قرار دارد.
دکتر ارسطو عنوان کرد، همکاری با پژوهشکده بیمه به عنوان مرجع علمی صنعت بیمه منطبق با ماموریت‌های پلنت بوده و هست. با این وجود در طی دو سال گذشته راه‌اندازی مرکز نوآوری صنعت بیمه و انجام پژوهش‌های کاربردی توسط مجموعه پلنت، در کنار توسعه پژوهشکده بیمه به پژوهشگاه صنعت بیمه، امکان همکاری عمیق‌تر پلنت و پژوهشکده بیمه را بیش از پیش فراهم نموده است. به این ترتیب انواع فعالیت‌های مرتبط با زیست بوم حوزه نوآوری، استارت‌آپ‌های بیمه‌ای، ارتباط زیست بوم نوآوری و صنعت بیمه در قالب برگزاری رویدادهای مشترک، برنامه‌های نوآوری سازمانی، ارزیابی، شناسایی، ارزش گذاری و حمایت از استارتاپ‌ها از زمینه‌های همکاری‌ پلنت با صنعت بیمه خواهد بود.
مدیرعامل شرکت شبکه نوآفرینی سرآمد خاطرنشان کرد، در کشورهای دنیا مراکز نوآوری در موضع رقابت با یکدیگر نیستند چرا که اعتقاد بر این است که نوآوری‌ها در صنایع مختلف نیاز به یک فرایند اکتشاف دارند که فرایندی بسیار پرهزینه و زمان‌بر است و تلاش بر این است که مراکز دانشگاهی، پژوهشی و شرکت‌های بیمه با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، در حوزه نوآوری‌ها و اکتشاف فناوری‌های جدید با هم همکاری داشته باشند. لذا از این منظر نیز مجموعه پلنت آمادگی هرگونه همکاری با پژوهشکده بیمه را دارد که همکاری می‌تواند در قالب اختصاص میز ویژه‌ برای پژوهشکده بیمه در مجموعه پلنت و پذیرایی از نمایندگان صنعت بیمه در راستای تعامل با فضای نوآورانه صنعت بیمه باشد. همچنین فعالیت پلنت در سیستم نوآوری منجر به انجام پژوهش‌های کاربردی در راستای شناخت تکنولوژی‌های نوظهور در دنیا، اثرات آن بر صنعت بیمه، استارتاپ‌ها و نوآوری‌های جدیدی حوزه بیمه دنیا و کاربردهای آن‌ها و همچنین زمینه‌های پیاده‌سازی نوآوری‌های دنیا با توجه به ظرفیت‌های قانونی،  مقرراتی و بسترهای بازار کشور گردیده است که می‌تواند پژوهشکده بیمه و مجموعه پلنت را بیش از پیش به هم نزدیک کند.
دکتر ارسطو با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشکده بیمه و استقبال از پیشنهادات اجرایی و زمینه‌های همکاری ارائه شده از سوی رئیس و مدیران ارشد این مجموعه تصریح کرد؛‌ کارخانه نوآوری آزادی نوک پیکان توسعه دانش بنیان کشور است که از زمان افتتاح تاکنون به عنوان بزرگترین شعبه نوآوری کشور و محلی برای گردهمایی جوانان و نوجوانان مستعد در حوزه نوآوری و فناوری در حال فعالیت است و به مثابه پل ارتباطی با  زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، پذیرای کلیه فعالان صنعت بیمه و پژوهشکده بیمه نیز خواهد بود.
شایان ذکر است، در این جلسه معاونین و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه ضمن معرفی فعالیت‌های گروه‌های پژوهشی و واحدهای تحت سرپرستی خود، به تشریح دستاوردها و تحولات صورت گرفته در حوزه تالیف و ترجمه و نشر آثار علمی، آموزش و پژوهش و ارتباطات بین‌المللی پژوهشکده بیمه در دو حوزه بیمه و تکافل و همچنین تبیین زمینه‌های همکاری دو مجموعه پرداختند. در پایان این مراسم نیز آیین امضای تفاهم‌نامه برگزار گردید.
به موجب این تفاهم‌نامه دو مجموعه به مدت ۵ سال در زمینه «اجرای گزارش‏ها، طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی»؛ «تشکیل هسته‌های کارشناسی، گروه‏های تخصصی مشاوره‎ علمی و صنعتی، گروه‏های تبادل اطلاعات و تجربیات»؛ «برگزاری دوره‎های آموزشی، حرفه‎ای و تخصصی مشترک اعم از داخلی و بین‏المللی»؛ «انتشار کتب، مقالات، نشریات و ویژه‌نامه‌های علمی»؛ «تألیف، تدوین و ترجمه منابع تخصصی، متون، کتب و اسناد علمی و طرح‌های پژوهشی»؛ «بهره‌برداری متقابل امکانات بالقوه پژوهشی، آموزشی، ترویجی، مطالعاتی، اجرایی، فنی و تخصصی»؛ «برگزاری رویدادهای علمی نظیر همایش‌‌ها، کنفرانس، سمینار، پنل، سخنرانی، نشست‌های علمی»؛ «برپایی نمایشگاه‌های تخصصی، جشنواره‌ها و دیگر فعالیت‌های علمی در سطح ملی و بین‌المللی»؛ «برگزاری آزمون‎های حرفه‎ای، عمومی و تخصصی مرتبط با بیمه به طور مشترک»؛ «برگزاری دوره‏های کارآموزی و کارورزی»؛ ا«ستفاده از تجربیات متقابل در زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، مستندسازی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت سازمان و انتقال تجربیات مرتبط» و «طراحی، اجرا و توسعه محصولات نوین بیمه‏ ای»؛ «طراحی، اجرا و توسعه محصولات مالی اسلامی، تکافل و تکافل اتکایی» همکاری خواهند داشت.

http://tejaratava.ir/?p=140819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.