• امروز : پنج شنبه - ۲۵ مرداد - ۱۴۰۳
0

کیوکراد؛ سکوی تأمین مالی جمعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رونمایی شد

  • کد خبر : 140785
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
کیوکراد؛ سکوی تأمین مالی جمعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رونمایی شد
در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی(بورس، بانک وبیمه)، کیوکراد به عنوان سکوی تأمین مالی جمعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رونمایی شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مراسم آیین رونمایی از سکوی تأمین مالی جمعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران (کیوکراد) ضمن تقدیر از خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین، بیان کرد: این صندوق جزو بزرگترین و پیشرفته‌ترین صندوق‌های کشور است و در چند سال اخیر با وجود فراز و فرودهایی که بوده، توانسته در مسیر واقعی خود ثابت‌قدم باشد.

وی در ادامه ایجاد مرکز نوآوری را یکی از گام‌های مهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در فضای اکوسیستم مالی برشمرد و افزود: به مرور محصولات و برون‌دادهای این مرکز قابل مشاهده است و افق‌های روشنی برای آن وجود دارد.

شمسی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی سکوی تأمین مالی جمعی، بیان کرد: خرسندیم که امروز و با همکاری صندوق توسعه فناوری‌های نوین از این پلتفرم رونمایی شد. یکی از ویژگی‌های مناسب این سکو، دسترسی یافتن افراد به بخش‌های کمتر شناخته ‌شده اقتصاد است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: تفاوت پلتفرم کیوکراد نسبت به سایر سامانه‌های تأمین مالی‌ در همین بُعد مسئولیت اجتماعی است؛ یعنی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به بُعد اجتماعی ماجرا نیز توجه دارد.

شمسی‌نژاد با بیان اینکه ما در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران متفاوت عمل می‌کنیم، گفت: افزایش تعداد مشتریان بانک به ۱۸ میلیون نفر در سال جاری قابل تقدیر است و افزایش رتبه بانک به رده چهارم شبکه بانکی از نظر شاخص تعداد تراکنش‌های پذیرندگی، عدد بالایی است که همین موضوع نشان‌دهنده شبکه گسترده مشتری‌های بانک است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان بیان کرد: ما باید با توسعه شبکه‌های خود، این بستر را از طریق تلفن‌های همراه نیز دسترس‌پذیر کنیم و انتظار می‌رود صندوق هم در دستیابی به این مهم ما را همراهی کند، زیرا در آینده نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

حمایت از کسب‌وکارهای خرد با بهره‌گیری از پلتفرم کیوکراد

در ادامه «سید روح اله میرامینی» مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این همکاری برای راه‌اندازی تأمین سرمایه کیوکراد، حمایت از کسب‌وکارهای خرد و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران این بانک برای کسب‌وکارهای خرد است.

میرامینی افزود: با استفاده از این سامانه و خدمت جدید می‌توان از کسب‌وکارهای روستایی و مشاغل خانگی حمایت کرد و از ظرفیت صندوق‌های خرد محلی در این راستا بهره برد.

وی در ادامه اظهار داشت: این پلتفرم می‌تواند ما را به سمت یک نئوبانک هدایت کرده که اجتماعی‌محور باشد و زمانی که پشت پلتفرمی، بانکی قرار داشته باشد، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌راحتی به آن اعتماد کنند.

میرامینی گفت: بنابر رویکرد این پلتفرم قرار است این سرمایه‌ها در طرح‌های زیرساختی و توسعه‌ای روستایی و محلی که مورد اعتماد خیرین و نیاز مردم بومی آن مناطق باشد، تخصیص یابد.

مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین افزود: این پلتفرم در فاز اولیه خود قرار دارد و امیدوارم با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شاهد توسعه هر چه بیشتر این سامانه در ادامه این همکاری باشیم.

«علی مجیدی» رئیس اداره‌کل پژوهش و نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم گفت: این طرح، نخستین تجربه تأمین مالی جمعی از نوع قرض‌الحسنه است و نوآوری آن، در تغییر مدل کسب‌وکار بانک از حالت سنتی به سمت کسب‌وکار اجتماعی و با هدف ایجاد ارزش افزوده اجتماعی و صرفاً اقتصادی نهفته است.

وی با بیان اینکه صفر تا صد این پلتفرم بر اساس هبه و قرض‌الحسنه تعریف شده است، اضافه کرد: در حال حاضر، در فاز صفر پروژه قرار داریم که بر روی مدل قرض‌الحسنه متمرکز است. در تلاشیم تا به زودی، امکان ثبت‌نام و استفاده از خدمات این پلتفرم فراهم شود.

http://tejaratava.ir/?p=140785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.